Jumaat, 24 Disember 2010

Makam Al Karomah Pinang Tunggal di Taman Sri Sentosa : Antara Sejarah, Karomah, Khurafat dan Peristiwa






Tajuk entri kali ini mungkin sangat mengujakan. Namun itulah yang terlintas di kepala saya ketika ini. Ada sejarahnya, ada karomahnya, ada khurafatnya dan ada peristiwanya di sebaliknya. Insya Allah saya akan bukakan satu persatu nanti untuk tatapan pembaca yang setia mengunjungi blog ini. Tujuan saya antara lain amhu menyedarkan bahawa tiada sesuatu pun yang mustahil dalam dunia ini jika Allah berkehendak. Dan bagaimana mahu memahami dan menghadapi sesuatu keadaan haruslah dengan cara yang benar bukannya menuduh dengan cara yang semberono yang lahir daripada kebongkakan dna kejahilan diri sendiri....

Makan ini sudah lama dibina...saya pula baharu sahaja mengetahui wujudnya walaupun sudah tinggal di Taman Sri Sentosa sejak 5 tahun lalu. Uniknya cara saya mengetahui wujudnya makam ini ialah melalui mimpi...Mimpi itu bukanlah sesuatu yang menakutkan..dan yang membawa saya itu seorang lelaki tampan..yang saya yakini ia adalah terdiri daripada golongan Rijalul Ghaib...putih bersih bercahaya wajahnya...memandu arah saya melalui jalan dan denai semak belukar dan melalui antara rumah kediaman sehinggalah menemui makam ini yang terletak bersebelahan sahaja dengan sebuah padang rumput seperti padang bola....Dalam mimpi tersebut saya tercengang kenapa say bermimpikan sebuah makam...dalam mimpi itu makamnya bukan dalam bentuk dalam gambar tetapi ia dalam bentuk makam yang berbatu putih dan ia banyak...kalau dalam gambar ini hanya dua sahaja ditemui dan dibina semula dengan seadanya tanpa berlebihan..dalam mimpi batu makam bercahaya...dan diulang tiada perkara mencarik adat dna memelikkan berlaku sepanjang saya bermimpi makam tersebut..cuma saya melihat-lihat makam tersebut dengan takjub dan hairan....sebelum saya terjaga dengan baik sekali...

itulah secebis peristiwa yang sejarah dalam hidup saya....bersambung...

Lagi pengalaman murid belajar ilmu hikmah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Ya Allah rahmatilah kami semua
khususnya yang menziarahi blog ini
Peliharalah kami semua daripada
bisikan, gangguan, kejahatan dan kehadiran syaitan
sama ada syaitan yang terdiri daripada golongan jin
dan syaitan yang terdiri daripada golongan manusia
Ya Allah rahmatilahkami, rahmatilah kami, rahmatilah kami!
Birahmatika Ya arhaman rahimin. Amin.

Salam. Dua hari lepas saya ada melakukan penyucian dan pengisian ke atas S yang bersungguh-sungguh hendak belajar ilmu hikmah. Seperti biasa sebelum saya melakukan penyucian, saya bertanya kepada murid dahulu apakah beliau pernah belajar apa-apa ilmu sebelum ini? Dan murid saya itu pun menjawab dengan seikhlas hati.

1. Pernah belajar silat sehingga peringkat tertinggi (ilmu batin)
2. Pernah belajar ilmu tarikat tetapi sekerat jalan
3. Pernah belajar dengan Darul Syifa sehingga tamat dan dizinkan merawat.

Saya dengan rendah diri pun mengatakan, pengalaman dan ilmu murid saya ini lebih baik daripada saya. Saya hanya

1. Belajar silat Lincah tetapi tak sampai tahap tinggi (pukulan jarak jauh/bertapa dll). Arwah Datuk saya yang merupakan seorang Imam surau dan ahli berzanji marhaban melarang saya meneruskan kerana katanya kalau betullah kebal, kenapa kena gigit nyamuk pun berdarah lagi?. Hehehe.

2. Tak pernah menyertai mana-mana tarikat tetapi merawat pesakit yang bertarikat malah ada anggota tarikat menelefon saya, namun selepas saya nasihatinya dia tak boleh terima bahkan mau beradu ilmu kitab tasawuf pulak dengan saya. Maaf saya tak mengaji kitab tasawuf atau menghafalnya.

3. Pernah berangan-angan hendak masuk Darul Syifa tapi tak dapat. Namun kini sudha ada beberapa murid darul syifa mahu belajar dengan saya. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah seluruhnya, nafikan semuanya isbatkan hanya Allah.

Namun murid saya benar-benar mengatakan saya mempunyai 'sesuatu' dan ia nak belajar 'sesuatu' itu. Langsung saya tersenyum dan memulkan bicara, bukan kuasa saya, tetapi kuasa Allah;bukan gerak saya tetapi gerak Allah; bukan ikhtiar saya tetapi ikhtiar Allah. Saya pun menerangkan kepadanya asas ilmu hikmah ini sehingga ia benar-benar memahami dan tersenyum lebar sekali. Saya pun turut bersyukur dan gembira kerana dia memahami. Kefahaman amat penting sebelum belajar ilmu hikmah dan menerima pengisian ilmu hikmah. Jangan main redah saja. Pantang tengok iklan maka kita terus berjumpa, tanpe penerangan jelas, guru kita terus saja isi kita kemudian meminta maharnya beribu-ribu. Dengan saya, penerangan diberikan sejelas mungkin. Namun bukanlah penerangan itu seperti penerangan dalam kitab fikah dan usulluddin.

Selepas 1 jam lebih saya melakukan pengisian ilmu hikmah matanya terbuka luas jernih dan bermagnetis sekali. Saya pun terkejut kerana hasilnya alhamdulillah luar biasa sekali. Semua ini pastinya dengan ada redho dan izin Allah serta rahmat Allah yang Maha Pemurah. Saya pun belajar sesuatu dan cuba mengingat kembali. Selain daripada beberapa amalan ringkas perlu dibuat oleh bakal murid sebelum berjumpa saya, laku dan gerak daripada saya sendiri (ilham) melakukan beberapa perkara yang nampak biasa tetapi tak disangka di situ letaknya rahmat dna redho Allah.

Semalam saya sms kepada S. Lebih kurang sms saya begininya:

Ok. Setakat malam bagaimana rasanya?

Balas S menerusi sms juga:

Alhamdulillah...zahir tak terucap, rasa sejuk dan damai seperti ada 'mint' masih terasa di setiap sedutan dan hembusan nafas..Maha Suci Allah.

Pengalaman S ini merupakan rahmat Allah semata-mata. Untuk mendapat sensasi begitu (bukan bermaksud kita nak ilmu nak rasa sensasi begitu) bukan pendek masa diambil. Bilamana sudah rasa macam ada 'mint' pada saluran nafas itu tanda yang amat baik. Reiki, tenaga dalam ilmu kebatinan dan sewaktu dengannya tak ada yang mempunyai sensasi begini melainkan rasa panas, baran, gelisah, sempit rezeki dna lain-lain. Justeru kata Allah


Tiada paksaan untuk menerima agama Islam seluruhnya, kerana telah nyata lagi terang jalan mana yang haq dna jalan mana yang bathil....Al-Baqarah.


Khamis, 23 Disember 2010

Bahana Susuk Berlian dan Kaffarah

Salam. Terdapat seorang pesakit yang saya rawat kini mengalami kaffarah daripada Allah akibat perbuatannya memasukkan susuk dalam tubuhnya. Umurnya kini 80 tahun lebih. Setelah saya berikan air penawar dan lakukan rawatan pertama, dalam masa beberapa jam susuk berlian yang dipakainya keluar melalui kulit mukanya dalam bentuk serbuk halus. Saya dan beberapa orang lain jadi saksi. Insya Allah, ada gambar berjaya dirakam. Nanti saya masukkan dalam entri ini.

Namun penderitaan pesakit tidak tamat begitu sahaja. Saka ilmunya merasuk menjelang senja. Namun keadaan saka tersebut sangatlah lemah seperti ayam disembelih terkapar atas lantai. Semasa keadaan itu berlaku saya sedang melakukan pembersihan saka ke atas semua anggota keluarga pesakit yang lain. Dari anak-anak kepada cucu dan cicit. Masya Allah, semuanya ada. Namun faktor diri sendiri juga menjadi faktor pendorong.

Iaitu kegemaran terhadaptangkal azimat. Tempurung buta, serpihan kayu, cincin dan lain-lain yang semuanya dipercayai telah di isi oleh sepupu yang juga bomoh yang kini sudah meninggal dunia dan mereka percaya sebagai penjaga diri dan penjaga rumah. Mengeleng kepala saya mendengar kata-kata pengakuan mereka. Suatu rahmat Allah jua apabila Allah membuka pintu hati mereka untuk menyerahkan semua benda2 syirik itu kepada saya. Semuanya telah saya tawar dan hapuskan. Mereka khuatir jadi seperti nenek tersebut yang terseksa sekali menderita akibat mengamalkan ilmu2 yang tidak diredoi dan dirahmati.

Rawatan ke atas nenek itu masih berterusan kerana masih ada beberapa susuk lagi belum dapat dikeluarkan. Belum dapat izinNya kerana saya lihat ini bukan semata-mata bahana ilmu susuk tetapu juga sebagai kiffarah atas perbuatan nenek ini di masa lalu. Saya sebagai hamba ALlah hanya layak berdoa dan memohon ikhtiar.

Namun saya tetap terkejut apabila satu lagi faktor pendorong timbul. Apabila mengetahui anggota keluarga tersebut bermula daripada anak hingga cicit tidak mendirikan solat. Masya Allah!

Selasa, 21 Disember 2010

RAWATAN SEGERA TANPA TEMUJANJI DI MUAR JOHOR:TERBUKA UNTUK SEMUA

Bagi pesakit yang memerlukan rawatan segera TANPA TEMUJANJI khususnya bagi yang tinggal di Johor bolehlah segera hubungi saya (0136421228) yang dilakukan pada hari Rabu. Sila pastikan kehadiran sehari atau selewat-lewatnya jam 7.30 pagi pada hari Rabu untuk rawatan segera.

Isnin, 20 Disember 2010

Jin Silat Ajar Manusia Melawan Allah

 Salam. Hujung minggu lepas, saya telah diminta oleh seorang pesilat batin untuk mengesan sejauh mana ilmu yang dituntutnya benar atau tidak di sisi agama Islam yang suci. Saya pun menyuruhnya duduk di depan saya dan menadah telapak tangan ke langit. Dengan mata terpejam.

Agama Islam merupakan agama yang syumul. Justeru tiada yang aneh dan peliknya praktik amalan saya lakukan. Dengan bermula dengan kalimah ta'awudz dan kalimah tammah. Kalimah perlindungan tersebut saya ucap berulang kali. Di alam jin-setan. kalimah perlindungan tersebut seperti HON yang mengegegarkan kepala otak mereka.

Dan dengan rahmat Allah (mestinya kaedah yang betul antaranya hanya terdapat dalam teknik rawatan rahmaniah) pesakit cepat sahaja menunjukkan reaksi memberontak. Dada pesilat itu berombak-ombak. Saya mengerling wajah pesilat. Wajahnya berkerut2. Apabila saya memulakan zikir Allah, badannya macam mengeliat2 atau getaran seluruh badan.

Apabila saya meletakkan tapak tangan saya di atas telapak tangannya, saya mula membacakan ayatul kursi dgn sederhana kuat. Bukannya menengking atau memekik atau pakai mikrofon. Biasa2 saja. Sampailah bacaan ayatul kursi yang ke 4, pesilat itu mula mengangkat mukanya dan cuba membuka matanya. Punggungnya mula terangkat dan tangannya yang saya tekan dengan telapak tangan saya mula cuba diangkat. Saya memusatkan lagi tumpuan kepada Allah dan pasrah sehabis2nya kepada Allah sambil mengulangi kalimah.... (kalimah rahsia ini hanya dibukakan dalam pengajian Ilmu Hikmah Nur Hikmah-ia tidak sesekali mengandungi kalimah syirik tetapi diamil daripada kitab tasawuf yang ungkapan itu menguatkan lagi makrifat kita sehingga merasakan diri kita ini tiada apa-apa dan tiada kuasa. Ya, ilmu hikmah asli bukan menjadikan kita hebat dan rasa bekuasa. Lagi tinggi tahap dalam pencapaian ilmu hikmah maka semakin hansur luluhlah diri dalam kemaha esaanNya dan kemahakuasaannya. )

Nyata kudrat sekuat gajah tidak mampu melawan hamba Allah yang ikhlas sepenuhnya serah diri kepada Allah. Pesilat itu mula teringat pesan saya, berzikir dengan kalimah Allah Allaahh Allah. Jangan biarkan diri kita dikuasai entiti luar. Ingatlah ROH kita tidak mampu dikuasai oleh sesuatu apapun.

Apabila dia berzikir dengan kalimah Allah, saya pun memasukkan nur dalam hatinya (makrifat) dnegan haqqul yakin, maka kepala yang tertegak dan punggung yang terangkat mula kendur dan menunduk semula. Keluar peluh 'bercerau' atau banyak dari tubuhnya. Sehinggalah selesai sesi rawatan Pancaran Nur (Penyaluran) kini tiba masanya untuk Pancaran Nur (Rentapan). Tiada apa-apa yang berlaku semasa proses tersebut berjalan. Hanya pesilat  tesentak2 sedikit semasa saya merentap itu (teknik pancaran nur diajar dalam silibus Ilmu Himah Nur Makrifah).

"Apa yang abang alami semasa saya rawat abang tadi?"tanya saya sambil bersandar setelah selesai merawatnya petang tadi.

"Abang nampak, sekujur lembaga tiba-tiba muncul dalam kegelapan mata abang ini. Dia memakai baju silat, selempang merah sebijik macam tok guru abang. Lembaga itu mengajar abang untuk melawan awak. Dia mengajar saya untuk menepis tangan awak yang menekap ke telapak tangan saya, dan menjurus dahi awak." katanya dengan dahi berkerut tetapi lancar.

"benarkah abang?Latarnya macam mana?"tanya saya spontan.

"Latar lembaga itu hitam lah. Dan dari arah bertentangan dengan kedudukan lembaga tersebut pula terang benderang. Siap ada kalimah Allah lagi macam bintang cerahnya memancar-mancar. Dan lembaga tersebut seolah olah mahu menjurus cahaya dna kalimah Allah tersebut...namun akhirnya cahaya itu meliputi lembaga dan melupsukan kegelapan sehinggalah abang tidak lihat apa-apa lagi melainkan cahaya yang terang benderang....masa awak baca tadi abang memang dah nak ikut apa lembaga itu ajar...hati dah panas...macam diajak ke medan perang..tapi bila terdengar sayup-sayup suara awak menyuruh saya berzikir dengan kalimah Allah, saya pun tak ikut lembaga selempang merah itu...saya hanya berzikir..."

"Alhamdulillah abang...ingatlah abang...ilmu yang abang tuntut bukan ilmu yang dirahmati dan diredhoi. Kalau dirahmati mengapa mahu melawan zikir dan ayat quran yang terang-terang haq?"

Pesilat itu diam sejenak.

"betul...abang tak nafikan...namun bagi abanglah...ilmu ini setakat ini abang tak nak guna lagi..memang buatkan abang marah2 je barannya....tapi kan...abang rasalah ilmu ini berguna ketika darurat....masa ni abang akan gunakan balik...."


Saya terdiam tanpa berkata apa-apa lagi.

Jumaat, 17 Disember 2010

Antara Pengalaman Mengisi Murid dengan ilmu hikmah

Alhamdulillah, dengan rahmat Allah, baru beberapa jam tadi saya selesai membersihkan dan mengisi murid dengan nur, hikmah dan ilmu Ilmu Hikmah Nur Makrifah dengan jayanya. Murid saya itu yang TIDAK pernah belajar tenaga dalam dan sewaktu dengannya bukan sahaja dapat melihat cahaya semasa mata batinnya dibukakan (semestinya dengan adanya izin Allah) namun murid tersebut juga dapat mengisi apa sahaja barang dengan nur hikmah apa sahaja seperti keselamatan dan sebagainya. Kemudian, ujian menscan gerak rasa dna tangan dilakukan. Gerak tangan bukan sekadar sangka-sangka tetapi satu cuitan pada tengah telapak tangan setelah murid di isi lebih kurang 2 jam setengah. Gerak getaran itu dikombinasikan dengan hati bagi mengetahui kadar peratusnya. Dia tergagap memberitahu 70% namun dalam keadaan yang was-was. Jawapannya 70% adalah kata yang kedua terkeluar yakni daripada dirinya sendiri. Namun saya mengesan 80% pada barang (tasbih) yang telah berjaya diisi oleh murid.

Rabu, 15 Disember 2010

Maksud Ilmu Hikmah

Yang dimaksudkan dengan ilmu hikmah bukan semata-mata ilmu perubatan atau ketabiban. Ilmu hikmah merupakan ilmu aliran putih warisan ulama hikmah silam disambung sehingga kini oleh para pewarisnya yang sah dan berhak serta layak diamanahkan. Ilmu hikmah merangkumi pelbagai kegunaan sama ada untuk kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat. Ia juga dalam kategori ilmu putih. Memiliki ilmu hikmah bagaikan memiliki satu set kotak alatan yang lengkap dengan segala macam peralatan. Dalamnya ada peralatan A ada peralatan B ada peralatan C dan seterusnya. Oleh sebab itu jangan cepat salah sangka mengatakan ilmu perubatan ialah ilmu hikmah. Sebenarnnya ilmu perubatan itu sebahagian daripada ilmu hikmah. Walhal dalam ilmu hikmah ada banyak lagi seperti keselamatan, pertahanan diri (bukan silat batin/ghaib/gerak sendiri etc), pengasih (bukan jenis pengasih aliran ilmu hitam) dan sebagainya lagi. Insya Allah dengan izin, rahmat dan  redhoNya, sesiapa yang ingin meneroka khazanah ilmu hikmah yang amat luas ini silalah menyertai program bimbingan perubatan hikmah yang saya anjurkan. Boleh terus emel ke rahmaniah999@gmail.com. Faedahnya amat banyak sekali dan bimbingan bersifat berterusan. Program Bimbingan Perubatan Hikmah hanya terbuka untuk sesiapa yang serius sahaja dan mahukan kelainan dalam belajar dan meneroka ilmu Allah yang luas ini. Cuma jangan sangka bahawa hendak belajar ilmu hikmah tidak memerlukan infaq dan mahar. Infaq dan mahar itu sebagai suatu simbolik pengorbanan sebagaimana para sahabat menyumbangkan separuh serta seluruh harta benda mereka ketika berhijrah ke Madinah Al Munawwarah. Kalau masih ada perasaan ilmu hikmah ini 'murah' dan boleh dimiliki secara 'ikhlas' yang disahkan diri sendiri (ikhlas rahsia hamba dengan Allah, oleh itu hanya Allah yang boleh sahkan keikhlasan kita!) maka tak payahlah belajar. Lihatlah bagaimana kita berbelanja bila gaji atau hujung tahun tiba. Kita rasa 'ikhlas' menghulurkan beratus-ratus ringgit bahkan ribu untuk bayar kereta, rumah, membeli belah, bersiar-siar, bercuti serta membelikan anak permainan konsol, beli DVD-namun kita tidak tidak boleh 'ikhlas' untuk belajar ilmu hikmah. Walaupun pada akhirnya ilmu hikmah yang dipelajarinya menjadi sumber rezekinya kemudian hari, sama ada rezeki dalam bentuk wang ringgit dan juga rezeki dalam bentuk barokah dan sentosa hidup. Sebagaimana saya nyatakan tadi, ilmu hikmah mempunyai fungsi pelbagai semuanya berasaskan wirid dan amalan yang bersendikan syarak dan kitabullah. Tiada bacaan asing serta melibatkan pemujaan jin dan syaitan. Ilmu hikmah itu sendiri merupakan cabang ilmu para waliyullah yang dapat dipelajari dan digembleng. Insya Allah bagi yang mengikuti program bimbingan perubatan hikmah akan merasai betapa berbezanya program ini dengan kursus perubatan Islam yang dibuat secara beramai-ramai itu. Saya bukan hendak perlekehkan kursus rawatan namun saya tegaskan cara saya lebih mantap daripada kursus kerana bimbingan diberi secara bersemuka dengan guru pembimbing yang dengan itu insya Allah bimbingan dan proses belajar dan penurunan ilmu dapat dilakukan secara sempurna.

Ya Allah sempurnakanlah cahaya bagi kami dan beri ampun kepada kami dan sesungguhnya Engkau Maha Kuasa di Atas Segala Sesuatu.

Selasa, 14 Disember 2010

Siapa yang Bathil?

Salam.

Ilmu kadangkala betul. Beramal dengan wirid yang sahih dan ayat Al Quran. Namun yang menjadikan amalan dalam ilmu tersebut (tidak kiralah walau dengan apa nama sekalipun)menjadi bathil ialah

1. Guru itu sendiri yang telah belajar merata-rata sehingga didampingi oleh banyak jin dan juga kekeliruan yang terbit kerana diri sendiri terhadap hakikat ilmu.

2.  Niat sudah salah atau bathil seperti niat nak dapatkan kekuatan/kehebatan/ dll. Sedangkan niat hanya kerana Allah hanyasanya DOA sahaja boleh berbagai-bagai NAMUN tetap mempunyai adab dan tatasusilanya yang tersendiri bukan main hentam semberono sahaja.

Maksud saya ilmu yang betul atau haq ialah ilmu yang tidak bercampur dengan amalan syirik. Namun pengamalan ilmu yang haq tidak menjamin waridnya juga suatu yang haq jika kaedah pengamalannya diselaputi kebathilan.

Saya dengan izin dan rahmat Allah, sudah beberapa kali merawat pesakit yang mengalami keadaan di atas. Paling ketara yang belajar ilmu silat yang telah melepasi tahap tinggi kononnya sehingga sudah pergi bertapa, didatangi mimpi, diberi barang tertentu dari alam ghaib, dan ada pula yang pula 'bertukar' menjadi macan atau harimau menderam-deram apabila 'diperlukan'. Walhal apa yang mereka amal tetap Ayat Suci Al Quran dan zikir sunnah.

Kesan paling minimum akibat gejala di atas ialah

-Panas baran
-berat dada
-didatangi mimpi pelik cthnya berguru dengan harimau dll
-cepat marah/mengamuk/ beradu tenaga
-susah hati

Kesan sederhana berat

-sempit rezeki, dia anggap macam ada sihir tetapi bukan sihir
-tidak boleh solat atau amat terganggu solatnya
-sakit pada mana-mana anggota tubuh, sakit fizikal tetapi bila discan dengan mendalam dengan izinNya dapat dilihat ada gangguan jin etc

Kesan berat
-gila
-mengamuk/membunuh orang
-bunuh diri

Alhamdulillah, dengan izin, rahmat dan redhoNya Allah ta'ala, maka dengan ini saya telah berjaya merawat beberapa kes demikian sehinggalah mereka kembali merasai ketenangan dan segala ilmu bathil yang ada dalam dada dapat di kosongkan dengan cara yang haq bukan syok sendiri sahaja.

Ada ilmu kependekaran ini bahagiannya untuk mengosongkan ilmu orang. Sebenarnya bukan mengosongkan ilmu tetapi mengosongkan  tenaga seseorang. Tenaga itu pun bersumberkan kekuatan ghaib jin dan sekutunya.

Sebenarnya mengosongkan ilmu dengan kaedah yang haq (merawat kesan-kesan seperti dinyatakan di atas) dengan tujuan yang haq (kerana Allah ta'ala agar kembali mendapat mahgfirah dan rahmatNya) itu bukan perkara mudah atau dapat dilakukan oleh semua orang.

Dengan izin Allah, saya ada kaedah untuk melakukannya, dengan rahmat Allah beberapa orang yang saya rawat telah pulih lebih tenang serta khusyuk ibadah kerana Allah.

Rumusannya begini

-Jika saudara merasakan ilmu batin/hikmah/silat/ghaib yang saudara ambil itu ilmu yang haq yang Allah rahmati dan Allah redhoi, maka saudara pasti akan bertambah ketaqwaan dan semakin dekat dengan Allah semakin merasakan diri ini tiada apa-apa. Namun kalau sebaliknya khususnya menerima kesan yang saya senaraikan di atas maka sudah cukup menyatakan saudara perlu datang berjumpa dengan sesiapa juga hamba Allah yang diberikan rahmat oleh Allah ta'ala untuk berbincang dan mengetahui serta membuang dengan kaedah yang haq juga.

Insya Allah bagi sesiapa yang ada tahu serta mendapat tahu ada sahabat, saudara yang terlibat dalam perkara begini boleh berikhtiar dengan saya.

bukan kuasa saya, tetapi kuasa Allah
bukan ikhtiar saya, tetapi ikhtiar Allah
bukan gerak saya, tetapi gerak Allah

-Kasyaful Asrar-

Isnin, 13 Disember 2010

Kerana Dosa

Salam.
Saya mengingatkan diri saya bahawasanya, apabila kita ditimpa dengan sesuatu musibah atau ujian maka ingatlah yang pertama sekali berbanyaklah memohhon ampun kepada Allah. Perhatikanlah kalam hikmah ini:

"Jangan sesekali memperlekehkan sesuatu amal walau sedikit kerana kita tidak tahu amal yang mana yang menjadi ASBAB turunnya rahmat dan keredhaan Allah ta'ala. DAN jangan pula sesekali kita memperlekehkan sesuatu dosa walaupun dosa itu sangat kecil kerana kita tidak tahu dosa yang mana yang menjadi ASBAB turunnya murka dan hukuman daripada Allah."

Sedia maklum sebagai perawat, saya menemui banyak pesakit. Apabila saya ketemu dengan masalah pesakit yang katanya tidak kunjung sembuh walau beratus orang telah ditemui, saya tak nampak benda lainlah semata-mata ujian Allah atau musibah dari Allah untuk menguji ketaqwaan atau untuk menghukum dalam bentuk kiffarah terhadap perbuatan seseorang itu yang telah lalu.

Kalau jenis pesakit yang telah berjumpa BANYAK BOMOH dan perawat yang mensyirikkan Allah, dan JUGA pesakit yang sendiri bertuhankan perawat (letakkan keyakinan pada perawat) maka jenis ini, saya akan guna kaedah alternatif iaitu dengan mengajaknya memohon ampun kepada Allah dan belajar mengingatiNya dengan ikhlas dan luhur.

Ada juga pesakit yang sudah terlalu EGO sehinggakan tidak mahu dengar apa kita katakan. Mereka lebih berminat bercerita tentang gangguan begitu begini, dan hampas-hampas kekecewaan kerana berharap pada makhluk. Ada yang melawan secara terang-terangan-mereka menghubungi saya meminta nasihat tetapi apabila dinasihati (sudah tentu nasihat itu saya dapat bukan secara semberono tetapi dengan memohon petunjuk dari Allah) mereka melawan dengan keras hati mereka. Mereka bertahan dengan keras hati mereka. Kalau karang dilaut boleh lagi dipecahkan dan dihakis oleh air, tetapi kalau karang di hati???

Sesungguhnya sakit kita ini, banyak kerana dosa dan kiffarah. Ada yang datang kepada saya mengatakan 'sejak diganggu jin saka, dia beramal dengan sangat hebat, bangun tahajud dan wirid berjam-jam'. Cuba kita perhatikan niat ibadahnya....Dan pada masa yang sama mencari makhluk (bomoh/perawat syirik) lalu bergantung kepadanya. Maknanya bergantung kepada makhluk dan Allah untuk menyembuhkan diri sendiri-nyata ini sifat zalim dan sifat mementingkan diri sendiri.

Fahamilah bahawa kita ini semua diciptakan Allah dan dipinjamkan deria dan tubuh serta nyawa ini daripada Allah. Makanya apabila kita ditimpa sesuatu penyakit maka hendaklah kembali kepada Allah. Ingatlah kalau kita masih gagal menemui penawar bagi merawat semua penyakit gangguan dan fizikal ingatlah yang pertama sekali bukan kerana penyakit itu tidak boleh sembuh dan saka atau jin itu kuat tetapi kerana kita sendiri lemah-dilemahkan oleh dosa-dosa yang kita buat pada masa lalu...Tetapi Allah maha luas rahmatNya...andai kita telah berjumpa dengan perawat yang benar-benar suci tauhidnya dan bersih amalannya, maka di situlah akan diketemuinya kesembuhan mutlak. Selagi masih ada nyawa dan belum lagi ditakdirkan meningglkan dunia yang fana ini, insya Allah selagi itulah ada rahmatNya yang berupa kesembuhan dan kebaikan yang banyak.

Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Pengasih. Maka bersegeralah bertaubat kepada Allah dengan sebenar-sebenar taubat.

Jumaat, 10 Disember 2010

Mengapa saya gagal merawat?

Pernahkah perawat Islam mengalami keadaan ini?Dia gagal mengeluarkan jin dari tubuh pesakitnya walaupun gangguan itu gangguan bukan jenis sihir dan saka...

Saya tidak mahu menuding orang lain, tetapi saya hendak merujuk pengalaman saya sebelum ini....Teringat pula seorang pesakit menceritakan kepada saya beliau terpaksa berulang selama berbulan-bulan ke sebuah pusat rawatan Islam semata-mata mahu membuang gangguan akibat ilmu salah/bathil yang diambilnya....perawat di situ hanya merawatnya sekejap saja dan suruh datang balik esok atau tulat...saya mahu mencurahkan pengalaman saya dahulu..kerana itu lebih baik daripada mengulas orang lain....namun ada beberapa tugasan yang kena selesaikan segera....Insya Allah

*Bagi pembaca yang selalu mengikuti blog ini diharapkan bersabar. Ingatlah menulis tidak semudah membaca. :)

Khamis, 9 Disember 2010

Perbezaan antara ilmu yang dirahmati dan ilmu yang tidak dirahmatiNya

Salam Khamis yang dingin namun tetap penuh rahmat bagi yang dirahmatiNya. Beberapa hari lepas saya agak sibuk sedikit kerana beberapa pelajar datang kepada saya menyatakan hasrat mahu belajar ilmu hikmah dengan saya. Kedatangan mereka sudah pasti dengan temujanji. Untuk makluman pembaca, saya tidak menganjurkan sebarang kursus rawatan Islam. Format pembelajaran tidak menggunakan kaedah kursus sebaliknya menggunakan kaedah temujanji secara individu. Tujuan saya membimbing dan mengembleng secara individu ialah bagi memastikan proses pengisian ilmu hikmah yang hak itu berjalan dengan sewajarnya. Justeru tidak hairanlah mereka yang menerima pengisian ilmu hikmah daripada saya, merasakan sekurang-kurangnya HATI SANGAT TENANG dan BADAN AMAT RINGAN serta MUDAH SANGAT UNTUK BERIBADAH DAN BERWIRID yang sebelum ini perkara demikian amat sukar dilakukan.

Berikut saya perturunkan beberapa sms yang saya tulis semula di blog ini bagi tatapan pembaca:

Salam, dahulu sebelum belajar hati saya liar dan berbuat dosa. Tapi selepas belajar dengan Tuan Tabib Mohd Ali, syukur alhamdulillah. Hati jadi TENANG dan JINAK mengingati Allah Ta'ala.-Yusof, Sarawak-

Salam. Susah untuk saya gambarkan dalam bentuk perkataan apa yang saya rasa dan alami sewaktu proses pembelajaran dengan Tabib Ali. Ia mungkin mengundang fitnah dan tafsiran yang pelbagai. Tak semua orang alami apa yang saya alami. Setiap pengalaman PASTI berbeza. Ia juga bergantung kepada KEYAKINAN kita kepada Allah Ta'ala. Rasai sendiri dan bulatkan hati kita semata-mata mengharapkan LIMPAHAN RAHMAT dari Allah bukannyamengharapkan KEHEBATAN. Itu pesan Tuan Tabib bagi meraih kesan yang optimum daripada ilmu hikmah yang di isikan beliau.-Erry, Puchong-

Salam. Penyusian rohaniah dan pengisian ilmu hikmah sangat berkesan kepada saya sehingga ibadah saya bertambah KHUSYUK dan BERTAKARRUB kepada Allah.-Saufi, Bangi-.

Salam perubahan. Saya datang kepada Tabib Ali untuk mengadu masalah diri saya yang selalu mengalami ketidakstabilan emosi dan berfikiran negatif. Semasa discan oleh Tuan Tabib saya mempunyai masalah SAKA keturunan yang agak serius sehingga mepengaruhi tabiat dan emosi saya saban hari. Selepas diubati oleh Tuan Tabib Ali, rasa tenang dan lapang yang LUAR BIASA...menurut Tuan Tabib, itu semua hanyalah LIMPAHAN RAHMAT ALLAH dan KEIZINANNYA semata-mata...amalan yang diberikan adalah amalan yang disunnahkan..Insya ALlah tuan tabib boleh membantu bagi sesiapa yang memerlukan..-Mas Jurakai, Kuala Lumpur-.

Itu merupakan sebahagian daripada testimoni sama ada dari murid dan pesakit saya dalam bulan lepas dan awal bulan ini. Keempat-empat mereka ini mempunyai kemampuan untuk SCAN pandangan batin dan apabila menerima rawatan dan pengisian ilmu daripada saya, langsung mata batin mereka bagai dibekalkan oleh minyak dan kanta mata itu dibersihkan sejernih-jernihnya.

 Sewaktu saya memulakan zikir semestinya kerana Allah semata-mata, mereka semuanya menyaksikan cahaya putih yang amat indah, bersilauan, dan damai dan 3 drpnya yang mempunyai saka keturunan telah mentrace saka tersebut. Ada yang terlalu banyak 'dibukakan ' skrin padanya. Sehingga tak tahu pada shot mana harus ditumpukan. Ada yang sekadar melihat makhluk yang mendampinginya selama ini. 

Semuanya dgn rahmat Allah. Dengan mudah sahaja mereka dapat melihat dengan 'mata dalam' hakikat saka yang mendampingi atau yang ada pada jalur keturunan mereka walau sudah beratus tahun Allahuakhbar!

Dan mereka bukan sekadar melihat kewujudan saka tersebut MALAH mereka menyaksikan bagaimana JALUR SAKA itu diputuskan, atau SAKA yang ADA PADA MEREKA ITU DIHAPUSKAN. Semuanya dengan izin, rahmat dan Redho Allah semata-mata.

Ada murid saya yang lain,  ini ada yang belajar ilmu sudah merata ceruk sehingga menerima selempang merah dan juga jin-jin yang membuatkan dadanya panas, baran, marah dan lain-lain. Sebenarnya bukan dia seorang sahaja alami keadaan demikian malah ramai lagi pesilat yang tahap-tahap tinggi mengalami siptom demikian. Panas baran, tidak dapat kawla emosi, selalu hendak bergaduh, lebih teruk gagal solat, puasa tetapi RAJIN BERWIRID. Dalam pengajian ilmu hikmah di bawah bimbingan saya SOLAT tetap SOLAT. DOA TETAP DOA. Bangun MALAM tetap BANGUN MALAM. Semuanya perintah dan sunnah nabi yang wajib diikuti agar kehidupan kita ini dirahmatiNya. Apabila kehidupan kita di rahmati Allah pasti jiwa jadi tenang. Lapang dada. Dilimpahkan rezeki mencurah. Namun ramai yang datang mahu mengubat dengan saya, mengaku sudah belajar 'tinggi-tinggi', namun tetap juga rasa kosong hakikat dan makna kehidupan dan menjadi hamba dan khalifatul ardh di muka bumi Allah ini. Justeru dimanakah rahmat pada dirinya?Bacaan boleh jadi sama iaitu tetap Fatihah juga. Tetap Ayatul Kursi juga. Namun ia tetap ironi dengan keadaannya yang sepatutnya dialmi oleh diri itu.

Justeru proses belajar dan menerima bimbingan dengan saya bersifat personal touch dan couching. Tidak ada bersifat hamburan nota dan hamburan ceramah 8 jam seharian suntuk yang sebenarnya boleh terus didapati dalam buku/cetakan

Kerana itu BUKAN TUJUAN utama saya mengisi ilmu hikmah dan membimbing murid bertujuan hendak scan dan lain-lain. Tetapi NIAT itu diawal2 lagi dibetulkan. Hanya kerana Allah. Pasrahkan saja kepada Allah yang Maha Esa lagi Maha Kuasa. Biarlah Dia yang menentukan yang terbaik untuk kita. Bukankah Allah pencipta kita?Dia pasti Lebih Tahu apa yang terbaik untuk diri kita. Itulah format pembelajaran IHNM. Sebab itulah kesan nyata dan langsung dialami murid dan pelajar saya yang mengikuti pedoman mudah yang saya berikan semasa proses rawatan dan proses belajar.

Apalah sangat jika dapat menyaksikan cahaya sewaktu mata terpejam semasa proses rawatan dan proses pengisian ilmu dilakukan jika hendak dibandingkan Allah mencipta lautan tanpa kapak korek, langit tanpa tiang dan bulan dan bintang-bintang tetap teguh berada di tempat masing-masing mengikut putaran alam.

8 Disember 2010

Selasa, 7 Disember 2010

Teknik Pancaran Nur, Ilmu HIkmah dan Pesakit

Teknik Pancaran Nur merupakan kaedah paling mudah bagi mendepani gangguan sihir/saka/jin/aura negatif yang telah lama. Bagi yang telah lama berubat khususnya akibat diSIHIR/disantau dan lain-lain lagi yang jemu berubat ke sana ke sini bolehlah cuba berikhtiar berubat dengan saya. Saya menggunakan teknik ini yang dengan izin Allah dapat menyelesaikan beberapa kes gangguan berat/menahun kronik dalam masa relatif singkat. Smestinya dengan ada kerjasama pesakit dan keyakinan mutlak kepada Allah.

Bagi yang berhajat untuk belajar sesuatu daripada saya, diharapkan dapat emal terus ke rahmaniah. Saya tidak menerima murid serta merta melainkan ada beberapa proses perlu dilalui dahulu. Ini bagi menjamin kualiti ilmu hikmah yang pada masa sekarang sudah amat jarang ada yang aslinya. Satu perkara lagi saya sedang juga mencari RAKAN PERAWAT untuk menjadi rakan seperjuangan bagi berjihad di jalan Allah di bawah satu bumbung dalam bdiang rawatan hikmah ini. Bagi yang berminat bolehlah terus emel ke emel saya. Bagi pesakit pula, harus dimaklumi saya TIDAK mengubat ramai pesakit dalam satu-satu masa. Ini kerana saya menjaga kualiti rawatan. Saya amat tegas dalam hal ini. Jadi sila buat temujanji segera sebelum datang berjumpa saya untuk menerima rawatan. Insya Allah, jika ada rezeki perjumpaan dan rawatan dapat dilakukan.

Dan perhatian bagi pesakit yang mahu sembuh tetapi tidak mahu solat. Jangan buang masa dan tenaga kita semua. Hal ini kerana ada yang sudah sembuh banyak tetapi tidak mahu mendiriakan solat kerana membeli belah. Kemudian dia sakit kembali dna menyalahkan kita juga. Jangan datang kepada saya, pergilah kepada perawat lain. Saya hanya mahu mengubat mereka yang benar-benar ikhlas dan mahu dirawat sahaja kerana Allah. Kesembuhan pastilah milik Allah semata-mata.

Rabu, 1 Disember 2010

Beruk Disedut Ke Dalam Cahaya Putih

Sahabat saya, M namanya memang mempunyai beberapa kemampuan. Antara scan dan kepekaan rasa yang tinggi. Maka suatu petang di surau tempat kerja, saya teringat kepada M, ada masa sedikit sebelum Asar, saya memanggil M datang jumpa saya di surau. "Pembersihan." kata saya sewaktu dia sms bertanya tujuan saya memanggilnya. M, masih belajar di peringkat sarjana bergerak turun dari bilik pelajar sarjana meuju ke surau. Apabila M masuk dalam surau, M komen, "UH, tenang dan sejuk dalam surau ini." Katanya sambil bertimpuh depan saya. "Alhamdulillah. Nikmat itu boleh rasa tenang. Ada orang tak boleh rasa sedikitpun ketenangan dalam hidup. Rahmat tuh. " balas saya sambil menyuruhnya meletakkan kedua belah tangan atas lutus dan mengadap telapak tangan ke langit.

"Ok M, dengan izin dan rahmat Allah, saya hendak buang segala jin saka, jin sihir, jin penganggu dan juga ilmu2 bathil serta unsur negatif dalam diri ko. Boleh?"

Mulanya M teragak-agak. Saya terpaksan menjelaskan lagi.

"Insya Allah apabila benda2 itu sudah sirna maka ko akan rasa lebih tenang dalam hidup, tak gopoh gapah, tak cepat marah dna buruk sangka dan lebih tenang ibadah serta khusyuk. Nak ke?"kata saya mengumpannya. M terus senyum. Walaupun M tidak mengiyakan apa saya kata, tetapi saya tahu 90% apa saya cakap itu benar berlaku pada dirinya. Selepas M setuju danM pasang niat dan saya pun pasang niat, saya menyuruh M berzikir Ya Allah 29x dalam hati ikhlas berzikir kerana Allah semata-mata. M ikut. Selepas tamat, saya pun suruh dia pejam mata. Dan saya pun memulakan ikhtiar.

Semasa saya membaca Ayatul kursi, tangan dan badan M bergegar sedikit. Namun saya dengan makrifat menekan M agar terus diam dan diam. Saya makrifatkan juga segala makhluk yang ada pada tubuh M tdk akan mampu melawan, mereka kecil dan lemah tiada berdaya melawan saya. Sebenarnya mula2nya lagi pun masa M duduk depan saya, saya sudah nampak lembaga hitam besar dan tinggi berada di sebalik batang tubuh M. Cuma M tidak sedar dan nampak. Kini, apabila M pejam mata, M mula nampak apa yang ada pada dirinya selama ini. Dalam cahaya putih yang mulanya setompok kian membesar (saya terus membaca ayatul kursi niat ikhlas kerana Allah agar dilimpahkan rahmatNya kepada kami berdua ketika itu) M melihat beruk hitam terseringai meronta-ronta ditengelami cahaya putih yang meliputinya seluruh tubuhnya melainkan kepalanya. M terkejut smabil menyebut nama Allah. Tak lama kemudian, cahaya putih itu bagai berpusar menyedut beruk itu dan meliputi kepalanya sehingga beruk itu kian mengecil. Namun beruk itu terus melawan dan timbul semula. tatkala saya sudah tiba pada bacaan kali ke 7 dan masuk ke bacaan 2 ayat terakhir At-Taubah, beruk itu disedut dan diseliputi lagi hinggalah hilang. Yang ada hanyalah cahaya putih dimana-mana.

"M, Ya Allah, tak sangka beruk pada aku rupanya..."

"Dengan izin Allah telah diperlihatkan Allah kepada kita...ia daripada saka sebelah bapa, sebelah atuk..."

M diam sejenak macam mengingati sesuatu. Saya mengajak M untuk trace dari mana beruk itu. M setuju. Saya suruh M pejam mata dan saya pun mula membaca ayatul kursi lagi. Dan layar pun terkembang dnegan suluhan cahaya putih. Saya memegang dada M. Membawa M menelusuri dari mana beruk itu berasal. M nampak kawasna hutan. Dan M tak dapat teruskan lagi. Entah kenapa.

"Ustaz, sudahlah. Saya sudah ingat dari mana beruk itu. Saya teringat ustaz."katanya agak sebak.

"ceritalah kepada saya..saya nak dengar dna tahu juga.."kata saya.

"Dahulu, moyang saya seorang peneroka tanah di Kuala Krai. Suatu hutan dibukanya. Hutan yang terpencil itu dibersihkan dan dibuat penempatan. Ia diberi nama Kucil.Situ banyak beruk liar. Ada dimana-mana. Namun tidka pula menganggu penduduk dna moyangnya. Malah Onyang sendiri takut apabila melihat beruk2 itu bukan macam beruk biasa. Macam terlalu bijak bagi beruk untuk bertolakansur hidup dengan manusia. beruk2 itu nampak macam taatd an ikut perintah Moyang yang membuka kampung."

Saya dengar dengan khusyuk. M pun maklumkan lagi bahawa sepupunya juga sakit sering demam-demam. Sewaktu trace, M niat nak trace makhluk pada sepupunya. Dan M tersenyum sendirian tatkala itu apabila melihatkan beruk2 pada sepupunya itu terlonta-lonta bercempiaran melarikan diri apabila melihat kedatangan M yang dilingkungi cahaya putih.

Peristiwa itu berlaku petang. Keesokan paginya, M sms kepada saya:

"Salam..power erk, tadi pagi lagi aku dah bangun. Senang je bangun. lapang je, kepala pun tak berat, kalau sebelum ini bukan main berat lagi. Liat nak bangun. Kena amalkan apa yang ustaz ajarlah ini nampaknya. Terima kasih banyak2,"-M, Kuala Lumpur.

Saya balas:

"Power itu bukan milik kita. Tapi milik Allah semata-mata. Maka bersyukurlah agar ditambahkan lagi nikmatNya kepada kita berganda-ganda.Amin."

Kemampuan scan dna kepekaan M tidaklah berkurang kerana semua itu adalah berasal daripada kemampuan yang Allah kurniakan pada hambanya yang sebaik-baik kejadian. Namun apabila kemampuan tersebut ditunjangi oleh dampingan halus, maka dampingan itulah perlu dihapuskan.

#Apa yang saja ajar hanyalah membaca ayatul kursi dgn niat ikhlas kepada Allah utk mendapatkan rahmatNya semata-mata. Bukan niat lain. Apatah lagi niat nak jumpa khodam Ayatul Kursi!

Ahad, 28 November 2010

Makhluk Bertanduk Dikepung Cahaya Putih

Baru-baru ini saya dijemput ke Felda Serting, Bahau Megeri Sembilan Darulkusus untuk merawat penyakit misteri dialami oleh seorang warga emas yang sudah 13 hari terlantar di hospital jadi bahan eksperimen doktor yang kebuntuan mengesan punca dan jenis penyakitnya. Mulanya disangkakan darah rendah. Kemudian darah beku dalam otaklah. Pemeriksaan selepas itu menunjukkan disebaliknya iaitu tiada apa-apa masalah. Ujian darah setiap hari menyebabkan badan makcik lesu dan lemah hilang tenaga. Tidak ada selera makan. Meracau di tengah malam memanggil-manggil ibunya yang sudah meninggal dunia. Hingga suatu ketika, doktor mengesan semacam ada ketulan hitam dalam imej x-ray di dadanya. Lantas ujian lain dilakukan dan dikatakan itu adakah darah beku di peparu. Lantas doktor berikan ubat dan berlakulah naik-turun tekanan darahnya tidak menentu sehingga membingungkan para doktor. Sehingga makcik masuk ICU beberapa hari.

Doktor membenarkan makcik tersebut balik beberapa hari selepas itu. Itupun anggota keluarga minta nak bawa balik selepas doktor buntuk mengesan punca dan jenis penyakitnya.

"Agaknya doktor, penyakit ibu saya ini jenis penyakit yang 'tidak nampak'..."tanya kawan saya, anak perempuan makcik itu kepada salah seorang doktor pakar yang sedang membuat penilaian terakhir tahap kesihatan makcik tersebut.

Doktor berbangsa Melayu itu tidak berkata apa-apa dan akhirnya membenarkan peskait itu dibawa balik. Namun dalam keadaan lemah dan pucat (masih belum sembuh).

Semasa saya masuk ke dalam rumah, saya merasakan  hawa panas berada di sekeliling makcik tersebut. Hati saya berdetik, sudah lama makcik terkena tetapi baharu kini ia menunjukkan kesan aktifnya.

Saya rawat makcik tersebut dengan teknik Pancaran Nur. Melalui teknik pancaran nur ini saya duduk berdepan dgn pesakit. Pesakit buka telapak tangannya. Saya pun mula membaca bismillah. Makcik pejam mata. Baru saja saya duduk di depan pesakit  dan menyuruhnya memejamkan mata, pesakit menyatakan nampak cahaya putih bersilau (semasa pejam mata).

Hati saya berdetik, ini rezeki dr Allah. Bukan semua pesakit akan nampak cahaya. Ada yang tidak nampak. Tapi makcik ini nampak. Alhamdulillah. Kerana ini memudahkan tugas saya. Bagaimana ia memudahkan tugas saya?

"Makcik, cuba lihat dalam cahaya putih itu, ada nampak apa-apa tak?" tanya saya perlahan.

"Tak ada. Semuanya putih. Putih..."

"Tak apa makcik..." kata saya sambil memohon kepada Allah agar ditunjukkan pada makcik tersebut gangguan yang berada dalam tubuhnya. Tidak lama kemudian makcik itu bersuara tiba-tiba.

"Ada ustaz. Ha, itu dia. Ada tanduk di kepalanya."

"Ok, makcik...ada satu ke dua ke banyak ke.."tanya saya lagi.

"Emm, satu je ustaz. Ada tanduk. Dia seolah-olah dikepung oleh cahaya putih...dia tak boleh bergerak ustaz..hanya nampak kepala dan tanduknya sahaja...bahagian lain tak nampak ustaz sebab cahaya putih itu menyeliputinya...dah macam awan putih pula ustaz..."

Saya pun menguatkan lagi zikir dan memohon pada Allah jika adalah lagi makhluk yang ganggu diri makcik maka tunjukkanlah Ya Allah. Saya pun 'melalukan' telapak tangan di muka makcik tersebut dengan niat makcik akan nampak dengan lebih jelas lagi jika ada yang lain-lain yang menganggunya.

"Ada tak makcik nampak lain-lain makhluk lagi?"

"Emm, tak adolah ustaz. Semuanya putih jo sekarang."

Saya tersenyum sahaja mendengar katanya. Sudah tersirna pula makhluk bertanduk tersebut ditelan cahaya putih berkilauan.

Namun saya tahu ia masih ada dalam tubuh makcik. Saya pun meneruskan perawatan saya untuk memusnahkan semua gangguan tersebut.

Makcik tersebut merasakan berbagai sensasi. Ada diseliputi hawa panas, berpeluh mukanya, memerah kulit mukanya. Dan apabila saya selesai menarik dan memusnahkan gangguan dengan teknik Pancaran Nur maka selesailah sudah sesi rawatan saya.

"Macam mana makcik?"tanya saya.

"Ringan badan makcik...dah tak nampak apa-apa dah. Semata-mata cahaya putih sahaja..."

Sebenarnya gangguan yang dihadapi makcik ini ialah berpunca daripada perbuatan sihir khianat. Mereka buka kedai menjual makanan ringan di depan rumah. Tentulah perniagaan begitu laris sebab kanak-kanak selalu sahaja singgah dan membeli makanan ringan.

Apatah lagi kedudukan rumah makcik itu yang strategik di kepala simpang jalan. Tentulah memudahkan sesiapa sahaja mahu singgah ke rumahnya membeli apa sahaja yang dijual di situ. Maju jugalah perniagaan kecil-kecilan mereka sehingga memberi pulangan ribuan ringgit sebulan untungnya.

Tak lama kemudian, anak mereka pula sakit. Anak perempuan merekalah yang menjemput saya. Sewaktu saya melihatnya, saya sudah dapat melihat betapa dia telah lama terkena sihir, namun hatinya sangat hebat dan sabar serta pasrah kepada Allah. Selesai saya membuang gangguan, saya bertanya kepada makcik apakah makcik mau pulih?

"Ya."Jawab makcik lembut.

"Ok makcik, saya pohon pada Allah sekarang juga agar makcik segera pulih, kuat dan bersemangat!"kata saya lalu berdoa. Alhamdulillah sewaktu berdoa saya dapat lihat muka makcik itu kemerah-merahan sehingga mengalirkan peluh yang banyak.

Selesai mengubat makcik, saya mengubat anak  lelakinya, seorang remaja yang ada ramai kawan melepak hingga jauh malam. Risau juga ibu bapanya kerana sudah banyak anak felda ditangkap kerana hisap, ketagih dan jual dadah musuh negara.

Anaknya pun ada gangguan. Selesai saya buang, anak tersebut macam ibunya juga, nampak cahaya putih. Kemudian sesudah magrib saya merawat anak perempuannya pula. Itu pun atas permintaan ayahnya. Sewaktu saya rawat kawan saya ini, hujan lebat mencurah-curah disertai guruh di langit. Alhamdulillah, dia juga nampak cahaya itu tapi taklah terang pada mulanya. Apabila proses pembersihan dengan teknik Pancaran Nur dan Teknik Pengisian  Nur Zikir, dia nampak cahaya itu semakin terang sehinggakan naik seri wajah mukanya berseri-seri sekali. Alhamdulillah wa syukurillah.

Saya juga melakukan rawatan sekali lagi ke atas makcik tersebut untuk pemulihan. Dan makcik tersebut benar-benar merasakan perubahan tika itu juga dan sewaktu saya hendak pulang makcik tersebut sudah boleh bingkas bangun dan berjalan-jalan dengan bebasnya. Ada senyuman di wajahnya.

Kami bertolak pulang ke Kuala Lumpur dalam keadaan hujan lebat. Dan tiba di Kuala Lumpur jam 10.40 mlm.

Selasa, 23 November 2010

Jin kundalini reiki bergabung dengan jin saka menambahkan derita

Salam sejahtera semoga dalam rahmat dan redhoNya sentiasa.

Semalam saya smepat merawat seorang pesakit yang mengamalkan ajaran reiki. Menurutnya amalan reikinya itu bersumberkan Islam. Saya tersenyum sahaja. Bak kata sesetengah orang, dah lama dah...

Saya tanya pesakit tersebut ada ka dia merasai apa-apa sewaktu bercadang atau berkira-kira mahu berjumpa saya...

Dia akui ada. Sewaktu menghantar emel, bahunya dan belakang badanya serta sendi-sendi pada tubuhnya merasa ngilu, lenguh dan sakit tiba-tiba. Semasa dia mencari alamat Pusat Rawatan Rahmaniah, dia diganggu bisikan agar tidak berjumpa dengan saya.

Masya Allah.

Sewaktu duduk depan saya, sesi berbual-bual, murid saya yang ada sama semalam, 'melihat' terdapat semacam haba panas seperti waktu tengahari dengan berkuap-kuap asap nipis.

Tapi saya diperlihatkan Allah dalam bentuk kehadiran jin-jin energy reiki yang segan nak masuk pusat rawatan sebaliknya duduk diluar sahaja. Jin energy reiki bergabung dengan jin saka keturunan 20 tahun yang ganggu keturunannya. (Persoalan:Mengapa jin energy reiki tdk menghalau jin saka keturunan 20 tahun di alami pesakit??? Jawapannya mudah:Sebab jin sama jin. Itulah hakikatnya.

Pesakit menyatakan ayahnya dan bapa saudaranya semuanya sudah meninggal dunia mengalami masalah mental yang kronik.

Dia mengambil reiki daripada pengamal reiki terkenal untuk membantu merawat dirinya, namun masalah dirinya tdk terawat malahan bertambah teruk!

Kalau ilmu reiki dirahmati dna diredoi Allah maka sudah tentu jin saka dha berambus, tetapi nampaknya macam pasukan tentera menerima bantuan sahaja. Hehehe. 

Tidak menghairankan juga jin saka boleh menimbulkan kesan dengan izin Allah jua sampai ke tahap itu.

 Saya lihat lagi jin-jin energy berganti ganti, maklumlah energy reiki juga jenis topup dari semasa ke semasa. Pesakit merasakan dadanya berdebar-debar. Saya terus sahaja sembang sambil zikir perlahan-lahan dimasukkan doa... dengannya... sehinggalah murid saya menyatakan hawa dan asap kabus nipis tidak kelihatan lagi.

Dan saya pun tidak melihat lagi sebarang entiti pada pesakit itu melainkan jika dilihat secara dalam memang ada (jin saka biasalah).

Tiba-tiba pesakit...

bersambung...

Isnin, 22 November 2010

Telaga Tok Syeikh di Gunung Jerai Kedah

Semasa bercuti di kampung halaman, saya sempat mengunjungi Gunung Jerai. Gunung Jerai selalu dikaitkan dengan unsur-unsur mistik dan sakral. Namun demikian saya tidak melihat dari sudut pandangan tersebut.


Hal ini kerana perkataan mistik dan sakral tersebut merupakan asal kata daripada bahasa Inggeris yang mempunyai maksud berbeza dengan 'mistik atau sakral' dalam pemahaman saya. Gunung Jerai bukannya mistikd an sakral tetapi ia dipenuhi dengan flora dna fauna yang masih terpelihara kukuh dan indah jutaan tahun lampau. Apabila wujudnya hutan maka wujudlah kawasan tadahan air. Kawasan tadahan air dalam teras-teras gunung sangat istimewa sekali khasiatnya. Sama ada mempunyai khasiat dari sudut mineral semulajadinya dan khasiat dari segi aspek metafiziknya.

Saya sempat ke telaga tok syeikh. Sebenarnya ia bukan telaga tetapi air mata air dari dalam gunung. Ia amat jernih dan bagi membuktikan air tersebut sempurna khasiatnya maka mandilah. Akan terasa perbezaan nyata selepas mandi airnya.

Andai fikiran kita sedang kusut pasti akan lapang dengan izin Allah selepas kita mandi.

Airnya sangat dingin namun bukan dingin air batu. Bukanlah dingin yang merosakkan suara dan menyakitkan anak tekak.

Bukan pula yang menyebabkan demam panas atau bertambah dahaga. Sebaliknya dinginnya adalah dingin berkhasiat.

Cuma saya nak maklumkan minumlah dari pancuran saluran paip yang telah disediakan bukannya ambil dari takungan kolah air tersebut. Ini kerana saya melihat sendiri seorang Bomoh moden berbangsa India yang katanya mendalami ilmu tasawuf dan agama hindu 'berwuduk' dan merendamkan kakinya dalam kolah tadahan air mata air tersebut!

Jadi sila ambil dari pancuran paip secara terus.

Dua kali saya ke sana. Kali pertama saya ke sana bertawasul, berwirid, berdoa dan mandi di sana. Jangan salah sangka bukan-bukan. Tapi biasalah manusia sekarang belajar sekuku tapi suka bercakap sesuka nafsu.

Boleh sahaja bertawasul, contohnya dengan tawasul berikut: Ya Allah ampunilah si anu dan rahmatilah dia. Ya Allah  rahmatilah daku sebagaimana engkau merahmati dia.

Biasanya tawasul demikian dilakukan kepada waliyullah dan syeikh yang besar dan terbukti jasanya di tengah masyarakat tanpa mengira zaman. Kita bukan meminta si mati merahmati kita. Tetapi kita memohon Allah merahmati dia dan merahmati kita sebagaimana Allah merahmati dia semasa hidupnya.

Kenapa pula perlu minta Allah merahmati kita sebagaimana Allah merahmati si mati semasa hayatnya?

Macam saya cakap tadi, tawasul dilakukan ke atas orang yang terbukti jasanya kepada jihadufisabilillah. Pastilah mereka ini sentiasa mendapat rahmat Allah dan limpah kurnianya. Maka tentulah rahmat yang Allah kurniakan kepada orang berkenaan bukanlah rahmat yang biasa-biasa. Rahmat itu tentulah luar biasa.

Kalau tidak mustahil mereka boleh berdakwah, mengembangkan ajaran Islam, berjuang di medan jihad, mengislamkan raja dan rakyat dan memimpin masyarakat Islam pada ketika hayatnya. Maka sebagaimana Allah merahmatinya dengan memberikannya ilmu yang dirahmati, kekuatan yang dirahmati dan bantuan yang dirahmati, maka begitulah juga pada diriku Ya Allah.

Namun kena hati-hati jangan sampai iktikad lari dan menyembah kubur. Menyembah kubur bermaksud menyembah si mati dengan mengharapkan simati membantunya dan menolongnya. Ini sah-sah syirik. Ini bukan maksud tawasul yang saya maksudkan di atas.

Semasa kali pertama saya ke sana, saya tersempak dengan seorang dewasa biarlah saya namakan dia sebagai G sahaja. G mandi di telaga iitu. Dan dia akui dia mampu berkomunikasi dengan semua makhluk di Gunung Jerai termasuk di kawasan telaga tok syeikh tersebut. Saya garu kepala. Apakah ilmunya itu ilmu yang dirahmati dna diredoi Allah?

Semasa beliau mandi dengan limau, G tiba-tiba bercakap sendirian dalam bahasa yang tidak saya fahami. Saya pun tersengih sahaja melihatnya.

Kali kedua saya berjejak ke sana. Kali ini saya bawa tok dan saudara mara saya. Setakat muat satu kereta. Serta lima tong air. Semasa kami tiba di suatu selekoh kereta saya bertembung dengan sebuah kereta lain dari arah bertentangan. Jalan kecil dan terpaksalah salah satunya berundur mencari ruang kosong di belakang.

Maka saya undurlah. Dan nyaris tayar kereta saya terperosok masuk lubang besar. Selepas berjaya keluar dari lubang besar itu (ajaib sungguh kereta saya atau bumper kereta langsung tak terjejas!!!) saya mula memandang dengan lebih teliti sekitaran saya.

Dengan pokok hutan berketinggian 1000meter dari aras laut. Jalan sempit tidak berpagar apapun. Di sebelah kiri jalan adalah jurang gaung yang TINGGI. Sungguh mengejutkan saya. Mujur kereta saya tidak terlajak ke sebelah kiri.

Namun Allah Maha akuasa. Dari tadi Tok saya berzikir tidak hentinya. Tayar kereta sebelah kanan yang masuk dalam lubang logiknya tidak dapat naik semula ke jalan boleh naik dengan sekali tekan minyak.

Malah tiada langsung' buah tangan' pada kereta saya hatta sebaris calarpun!

Kami tiba di telaga tok syeikh dan buatlah apa yang patut. Saya arahkan supaya berwuduk kerana itu yang terbaik. Nak baik lagi solatlah di wakaf yang disediakan tidak jauh dari telaga tok syeikh. Mata saya mengitari sekeliling. Terlihatlah kabus yang berarak membelah dan membelai pokok-pokok hutan.

Allah Maha Besar!

Tidak lama kemudian, datanglah beberapa orang pengunjung lagi. Nampaknya semakin ramai termasuk rombongan cik kiah dari negeri kelantan. Mereka bersungguh mahu membeli satu tong air yang telah saya isi dengan air walau berapapun harganya. Saya benar-benar diuji. Saya menolak dengan baik. Niat dan tujuan saya bukannya hendak JUAL AIR! Tujuan saya hendak ambil air ini dengan niat menjadikannya sebagai ibu air atau ibu penawar dengan memohon kepada Allah semata-mata. Kalau mereka mahu minta boleh saja saya memberikannya. Namun jangan salah anggap pula. Bukan minta selepas saya membawanya ke Kuala Lumpur. Namun bukan pula saya menjualnya macam orang jual air zam-zam. Saya memberikan dan mestilah si penerima memikirkan hadiah untuk pemberian tersebut kerana masudk tandas pun kena bayaran 30sen. Kalau tandas di Low Yat bayaran masuknya 1.00 ringgit! 

 Selepas beredar kumpulan tersebut baharulah, kami sempat mengisi tong air dengan air mata air tok syeikh ini. Saya sudah pasang niat kukuh-kukuh. Ya Allah jadikanlah (Kun) air mata air atau air gunung yang aku ambil ini menjadi ibu penawar pada semua jenis penyakit. Amin ya rabbil alamin.

Tidak lama kami mengisi air, datanglah pula 4 orang berbangsa India dengan kereta Merc. Mereka mandi dan berwuduk. Mereka menurut arahan seorang lelaki India yang hanya memerhatikan sahaja dari atas. Hati saya berdetak. Banyaknya jin kafr mengikuti mereka ini. Kebetulan semasa kami sudah selesai, mereka juga sudah selesai dan sewaktu keluar dari kompleks tersebut, seorang Indian yang 'memberikan panduan' kepada rakan-rakannya 'cara manfaatkan air tersebut' menegur saya.

"Macam pernah nampak muka awak."

"Benarkah?" tanya saya spontan. Saya tidak mengecam Indian tersebut. Dia diam seketika dan berkata,

"Saya kenal awak melalui hati saya."

Saya tersengih sahaja. bersambung....

Makluman

*Bagi pesakit dan juga sesiapa  yang berminat mendapatkan air mata air telaga tok syeikh Gunung Jerai boleh menghubungi saya. Ia seribu guna. Sebagai air penawar mujarab. Saya telah tajribahnya. Semestinya dengan izin Allah, maka air tersebut seketika meredakan sakit gatal kulit yang dihidapi dari turun temurun.

Air tersebut juga boleh dijadikan ibu air. Walau belum diwiridkan atau dibacakan. Apatah lagi apabila dibaca dan diwridkan (konsep rahmat Allah). Saya sudah tajribahnya. Memang mantap. Dengan mencampurkan sedikit dalam sebaldi air, air paip bertukar macam air telaga tersebut. Bagi yang ada kepekaan maka boleh buktikan sendiri! Boleh bezakan antara mandi air paip biasa dengan air paip yang telah dicampur dengan air mata air atau air telaga tok syeikh ini.

Saya tidaklah hairan dan takjub kerana niat saya mengambil air ini adalah dengan niat memohon kepada Allah dijadikan air ibu penawar. Maka Allah Maha Kuasa dan kita punya indera, Alamilah sendiri dan rasailah. Ia berbeza dengan air Gau dan air mineral. Air telaga ini ada tambahan iaitu barokah daripada Karamah Tok Syeikh itu sendiri, seorang ulamak yang punya keturunan berbangsa Melayu bukannya sebagaimana dinyatakan dalam'sejarah' iaitu Syeikh Abdullah Yamani dai Arab dalam manuskrip Hikayat Merongmahawangsa!

Saya tidak jual air tersebut tetapi sebagai hadiah atas pertimbangan kos saya membawanya sejauh 500km ke KL dan menyimpannya dengan cara yang betul bagi menjamin khasiatnya tidak berkurangan maka bagi yang berminat bolehlah menghubungi saya selagi stok masih ada.

Sementara itu bagi pesakit saya, saya akan gunakan air ini sebagai air penawar mujarob, insya Allah bi iznillah.


Isnin, 15 November 2010

Beramal dengan rukyah syar'iyyah tetapi jiwa terus kosong!

Baru-baru ini saya dihubungi oleh seorang perawat Islam yang menggunakan rukyah syariyyah sebagai kaedah pengubatannya.

Beliau dengan berbesar hati menyatakan mahu belajar sesuatu dengan saya setelah membaca blog ini dan bersungguh-sungguh menyatakan maksudnya. Saya termenung seketika, kerana ilmu sebenar-benar ilmu tidak lain adalah ilmu untuk mendekatkan diri kepada Allah dna menjadi hamba yang tulus ikhlas ketika mengadapnya.

Maka timbul persoalan di sini. Mengapakah beliau yang sudah bertahun-tahun mengamalkan rukyah syar'iyyah yang diambil ijazah daripada ustaz terkenal yang menerima ijazah rukyah daripada Syeikh Abdul Wahid Salam Bali dan merawat pelbagai kes gangguan yang berat-berat masih merasa kekosongan jiwa?

Beliau juga menyatakan malah terdapat pesakit ustaz alias gurunya tersebut yang datang kepadanya, kemudian dirawatnya dan pesakit tersebut sembuh dengan izin Allah.

Namun mengapakah merasai jiwanya masih kosong?

Sampailah suatu ketika, perasaan kekosongan itu menghambat dirinya. Suatu yang terbalik apabila pesakit yang berat-berat kes gangguan dapat dirawatnya dengan baik dan tidak kurang pesakit yang minta nasihat rohaniah dapat diberikan dengan baik, NAMUN dengan dirinya sendiri dia gagal dapat memenuhi jiwanya sendiri! Dan beliau telah menutup perkhidmatannya walaupun ramai yang mahu berubat dengannya!

Saya pun nyatakanlah diagnosis saya tidak lama selepas itu.

Pertama, apakah tujuan kita menuntut ilmu?

Kedua, siapakah guru yang kita terima ijazah atau pengisian ilmu daripadanya?

Keempat, apakah benar tauhid dan niat kita sewaktu membaca Ayat Al Quran dalam sesi pengubatan?

Keempat-empat soalan ini sebenarnya saling berkait rapat antara satu sama lain. Katakan dalam kes ini, beliau menuntut ilmu rawatan gangguan makhluk halus berdasarkan keterujaan beliau terhadap kesan rawatan perawat lain yang guna kaedah yang sama. Lantas daripada itulah beliau secara tak sedar atau disedari berniat dan melangkah mencari ilmu demikian.

Apabila dipilih guru tersebut, dia menerima segala ajaran guru, bersalam dan diisi guru tersebut dengan amalan guru maka beramallah murid tersebut sebagaimana gurunya beramal. Walaupun beliau tidak sedar apakah kaedah ijazah dan pengisian ilmu betul atau tidak, tidak dapat dipastikan asal sahaja dia menerima ilmu.

Apabila dia merawat, dia pasang niat dari awal lagi. Ayat ini sekian-sekian. Oleh kerana niat awal menuntut ilmu sudah demikian ditambah dengan kelemahan pegangan tauhid maka beliau pun bersungguh-sungguh membaca AQ berdasarkan niat sangat khsusus. Misal kata kalau dia baca ayat 1 tidak menjadi dia anggap ayat 1 tidak berkesan lantas dipilihnya ayat 2. Apabila ayat 2 tak berkesan dia pilih ayat lain pula.

Katankanlah seluruh ayat yang dihafalnya tidak berkesan maka dia berputus asa dan menghentikan rawatan!

Maka inilah kesan akibat bertuhankan ayat.

Sebenarnya jika mahu elak perkara demikian ia ada dua cara. Pertama fahamkan dulu apa itu tauhid dan kebergantungan kita kepada Allah dalam erti kata yang sebenar-benarnya. Kedua mengikut kaedah beramal yang betul yakni betulkan niat beribadah atau membaca semata kerana Allah.

Timbul perasaan sangsi, eh kalau niat kerana Allah sahaja maka "tidak menjadilah ayat ini..misal kata ayat 1 ini untuk api..maka kita tidak niat jadi api..maka tak jadilah api...jadi bacaan biasa sahaja.." Ayat ini lahir daripada pemahaman yang salah terhadap Kalamullah dan juga kaedah ibadah yang benar.

Sepatutnya beliau mesti faham setiap bacaan dan wirid kita WAJIBLAH semata-mata kerana Allah. Melahirkan rasa tuntas tulus ikhlas kepada Allah memang payah. Maka ia perlukan riyadoh atau latihan ruhaniah. Dalam riyadoh ada wirid, doa dan ayat al quran. Maka semua sekali amalan ini didahulukan dengan niat semata-mata kerana menuntut redho dan rahmat Allah ta'ala.

Dan inilah kaedah perubatan rahmaniah.

*Saya menawarkan pengajian Ilmu Hikmah Nur Makrifah. Ilmu hikmah terdiri daripada Ayat Al Quran, wirid, zikir dan doa tertentu yang diwarisi daripada para ulamak ilmu hikmah yang asli. Nur Makrifah bermaksud cahaya yang memberikan pengenalan kepada Allah. Setiap lelaku dan kaedah dalam Ilmu Hikmah Nur Makrifah bersumberkan kefahaman yang jelas tentang sifat, zat dan af'al Allah ta'ala. Apabila tauhid sudah mantap atau kefahaman sudah diperolehi (tidak lama pun untuk mengetahuinya bukan mengaji secara akademik tetapi langsung dipancarkan ke dalam hati nurani murid) baharulah segala gerak kerja mencapai sasaran yang diingini.  IHNM bukan untuk mereka yang malas, mahu cuba-cuba dan sebagainya. Khusus untuk yang serius sahaja. IHNM merupakan pakej yang lengkap dan pemahaman yang jelas tidak sama sama sekali dengan kursus rawatan Islam yang berlambak di luar sana. Setakat ini sudah ada beberapa orang murid dan bakal murid mahu mempelajarinya. Suatu gabungan ilmu hikmah yang dimulai dengan penyucian wadah, roh dan semangat murid, pemancaran nur makrifah dan pengamalan ilmu hikmah asli yang  dipantau dari semasa ke semasa.  Berhubung segera kerana saya tidak meletakkan pengajian IHNM ini di iklan di mana-mana khusus bagi pembaca blog saya ini sahaja.

*Ya Allah, dengan izin, redo dan rahmatMu hamba memohon, bukakanlah hati bagi pembaca entri ini untuk memahami dan mengerti akan tulisan ku ini  masuk ke dalam hati sanubari mereka. Ya Allah kuatkanlah hasrat hati mereka untuk mencari dan menemui ilmu yang haq serta menolak ilmu yang bathil yang ada dalam diri mereka. Ya Allah selamatkanlah kami semua daripada tipudaya syaitan dan nafsu jahat yang ada pada diri kami sendiri sehingga kami buta, tuli dan pekak untuk mencari rahmat dan keredhoanMu. Ya Allah bukakanlah, kuatkanlah dan permudahkanlah bagi setiap pembaca entri ini sama ada yang sedang mencari kebenaran dalam ilmu  yang telah dituntut ataupun bagi pembaca entri yang sedang mencari ilmu hikmah yang haq untuk menemui ilmu hikmah yang haq yang muktamad yang memenuhi hati nurani mereka sehingga merasa bercukupan dan bersyukur di atas limpah kurnia rezeki dan rahmatMu Ya Allah. Birohmatika Ya Ar haman rahimin.

Amin Ya rabbal alamin.

Bahaya ilmu reiki, prana shakti dan pengisian ilmu tenaga dalam

Salam sejahtera.

Reiki sudah menjadi fenomenan dalam masyarat kita. Orang Melayu banyak yang sudah belajar reiki. Apabila seseorang hendak belajar ilmu reiki maka master reiki akan membuat pengisian atttunement terhadap murid tersebut. Murid tersebut akan merasai berbagai-bagai sensasi sama ada rasa getaran, panas, gerakan spontan dan lain-lain. Kemudian murid akan terus mengasah ilmu reiki tersebut dengan meditasi dan rawatan diri sendiri.

Rujukan lengkap asal dan falsafah ilmu reiki boleh dibaca di dalam internet dan juga buku-buku yang sudha diterbitkan dalam bahasa Melayu. Secara ringkasnya reiki ialah menggunakan tenaga alam. Tenaga Alam atau universal energy ini sebenarnya membawa pengertian yang relatif.

Setiap sesuatu mesti ada sumbernya. Maka apakah sumber bagi reiki?Dikatakan sumbernya daripada alam ini. Soalan lain, jenis yang macam manakah tenaga universal yang disedut oleh pengamal reiki? Inilah yang tidka terungkap dalam buku atau pengajian ilmu reiki.

Kononnya tenaga alam yang disedut oleh pengamal reiki melalui cakra mahkota langsung ke cakra lain di tubuh manusia adalah daripada Tuhan. Soalan lain, apakah Tuhan tersebut merujuk kepada Tuhan yang dituhankan manusia atau Tuhan yang merujuk kepada Allah Ta'ala?

Pasti kalau pengamal reiki itu non-muslim ia akan berkata ia bersumberkan kepada Tuhan dalam agama yang anutinya. Seorang atheis pula beranggapan sumber tenaga universal reikinya berasal daripada alam. Alam ialah alam. Manakala bagi pengamal reiki yang beragama Islam pula pasti akan merujuk sumbernya daripada Allah Ta'ala.

Persoalan saya ialah, walaupun terdapat perbezaan tentang sumber tenaga universal reiki mengapa reiki tetap menjadi pada setiap orang tanpa mengira kepercayaan dan agama?

Baiklah. Saya tidak mahu menyentuh tentang pengamal reiki non-muslim. Sebagai orang Islam, saya hendak menyatakan bagaimana pulanya dengan pengamal reiki muslim atau pengamal reiki yang beragama Islam?

Inilah titik tolaknya. Bagi pengamal reiki beragama Islam, dikatakan antara kelebihan belajar reiki ialah semakin khusyuk ibadah dan rasa semakin dekat dengan Allah.

Adakah perasaan itu boleh diambil kira ataupun sah disisi Allah ta'ala?

Baiklah, bagi pengamal reiki muslim cuba berfikir lagi, jika sumber daripada Allah mengapa pengamal reiki non muslim tidak merasa dekat dengan Allah atau memeluk Islam selepas belajar reiki?

Saya pertanyaan itu akan mengorak cemuhan di kalangan pengamal reiki muslim. Soalan saya seterusnya ialah apakah kita boleh merasa sama dengan orang bukan Islam terutama membabitkan perkara yang ghaib atau tidak pasti dnegan konkrit?

Islam sudah sempurna. Ia datang dengan kesempurnaan dalam segala aspek kehidupan.

Saya senaraikan beberapa perkara di sini.

Pengamal reiki akan melakukan praktik reiki. Semasa praktik reiki dilakukan, pengamal hendaklah kosongkan fikiran. Atau ada juga praktik meditasi reiki yang menetapkan pengamal mesti bulat kosong daripada memikirkan sesuatu apapun termasuk Allah.

 Di sini sudah berlaku kesalahan. Dalam Islam kita juga ada ibadah dan zikir. Dalam solat, terdapat rukun tertentu. Semuanya mesti mengosongkan fikiran selain Allah. Maknanya mengosongkan fikiran bukan bermaksud melupakan Allah. Sebaliknya menumpukan fikiran hanya kepada Allah dan menghilangkan fikiran selain daripada Allah sewaktu dalam solat. Hal ini sama juga dengan zikir.

Ada pengamal reiki muslim yang kononnya telah mencapai tahap tertinggi reiki akan merasai mereka sudah bersatu dengan alam semesta ini. Ajaran bersatu dengan alam ini bukan ajaran Islam. Islam tidak menyuruh manusia merasai bersatu dengan Alam. Sebaliknya alam ini adalah sebagai tanda kekuasaan Allah. Lebur ingatan kepada Allah bermaksud alam dan segala makhluk ciptaan Allah tidak mengambil tempat dalam hati termasuklah diri sendiri yang ditumpukan semata-mata Allah sahaja.

Cuba fikirkan betapa berbezanya antara solat dan zikir dalam Islam dan meditasi dna praktik reiki.

Jadi apabila sudah timbul perbezaan ini, maka reiki sebenarnya adalah apa?Jika sudah berbeza dengan teras agama Islam iaitu solat, zikir dan tauhid (faham pluralisme, menyamakan Allah dengan Tuhan kepercayaan agama lain sama ada terus terang atau secara terselindung  dan liberal dalam hal agama adalah ditolak dalam agama Islam).

Oleh sebab reiki meragukan maka tinnggalkan reiki. Walaupun reiki memberikan sensasi tetapi saudara saudari tidak mengerti sensasi itu daripada apa dan apakah sumber reiki itu sendiri. Saudara hanya membayangkan energi reiki masuk melalui cakra mahkota atau atas kepala saudara saudari tetapi saudara saudari tidak memahami sebenar-benarnya apakah jenis atau sumber energy tersebut!

Sama juga dengan ilmu tenaga dalam. Guru mengisi murid dan akhirnya apa yang disangka energy tersebut sebenarnya adalah jin dalam tubuh badan sang pengamal!

Sudah banyak pengamal reiki, prana shakti dna tenaga dalam telah menerima hidup yang susah sama ada dari segi kesihatan, rezeki dan lain-lain. Walaupun ada yang banyak merasai kesan 'positif' namun itu permulaan sahaja. Tidak payah tunggu nak ajal, bila-bila masa saja boleh menerima kesan buruknya.

Bahaya belajar ilmu tidak jelas ini bukan sahaja diakhir ajal tetapi pada bila-bila masa sahaja boleh berlaku sehinga kita bingung mengapa kita dalam keadaan demikian lebih teruk kena penyakit yang tidak diketahui.

Bahaya ilmu ini juga ialah apabila kita menyerahkan diri kepada master reiki atau master prana shakti atau tenaga dalam untuk disisi maka kita seolah-olah rela hati membuka diri kita untuk dimasuki segala unsur yang bathil.

Maka bagi pengamal reiki, prana shakti dan tenaga dalam yang sudah terlanjur diisi menerima nasib diri yang teruk setelah beberapa ketika dan juga bagi pengamal yang sedang menikmati kehebatan ilmu saudara saudari boleh datang berjumpa saya.

Datanglah dengan ikhlas sama ada untuk membersihkan diri daripada ilmu tersebut dna juga untuk mengetahui sifat atau keadaan ilmu yang dintuntut maka bolehlah berjumpa dan diuji tengok.

Bukan beradu kekuatan tetapi kita hendak tengok dna pastikan dengan izin, rahmat dan redo Allah apakah energy yang diisi dan dimiliki daripada ilmu reiki, prana shakti dan tenaga dalam tersebut haq atau bathil.

Insya Allah kaedah saya kaedah yang 100% murni  hanya membabitkan pembacaan ayat al quran tertentu seperti Ayatul Kursi. Sebarang kaedah atau teknik boleh didengar dan diketahui. Bukannya tidak ada ilmu haq tetapi jin dna syaitan serta sekutunya tidak putus-putus mahu menyesatkan manusia dengan mendecoy ilmu haq namun sumbernya daripada mereka(bathil).

Hubungi saya untuk temujanji dan solusi.

*Ya Allah dengan izin, redho dan rahmatMu, Aku bermohon bukakanlah hati bagi pembaca entri ini khususnya bagi pengamal ilmu reiki, prana shakti dan tenaga dalam untuk memahami dan mengerti akan tulisanku ini dan selamatkanlah kami semua Ya Allah daripada sebarang kesyirikan dan tipudaya syaitan dna sekutunya, Ya  Allah bantulah kami membersihkan diri kami daripada sesuatu yang bathil kerana semata-mata mengharap rahmat dan redho daripadaMu Ya Allah..birahmatika Ya Ar haman rahimin."

Amin.

Rawatan Mahabbah Suami Isteri

Salam saya buka program rawatan jarak jauh mahabbah suami isteri untuk yang mengalami masalah rumah tangga spt suami main lain, isteri minta...