Isnin, 26 Mei 2014

Tanda-tanda diganggu langsuir

Asssalammualaikum. Kita memohon perlindungan Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui (As-Sami' ul Alimu) daripada gangguan dan bisikan syaitan yang direjam.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Langsuir ialah namanya sahaja. Hakikatnya adalah jin dari golongan syaitan juga. Sesekali kami bertemu juga pesakit yang diganggu langsuir. Langsuir sejenis hantu dalam pandangan alam orang Melayu.

Ia hantu yang liar dan digambarkan wanita mati beranak dan berpakaian serba putih, berlumuran darah, berambut panjang, sesekali ada yang bertaring tajam, bermata merah.

Ciri paling menonjol sekali langsuir adalah kegemarannya suka ketawa dan mengilai hingga ia menjadi trademark langsuir.

Ia berhabitat di hutan, pokok tinggi, kawasan berbukit, bahkan di pokok mati, di rumah kosong, ditepi jalan.

Gangguan langsuir boleh berlaku dalam 2 keadaan utama iaitu langsuir itu sengaja menganggu atau jenis liar.

Langsuir juga boleh ditundukkan oleh bomoh menerusi jampi mantera dan ritual tertentu langsuir boleh dijadikan pembantu menyihir orang lain.

Jika gangguan langsuir liar ia seperti tiada hala tuju. Muncul mengilai dan lenyap tetapi langsuir yang ditundukkan itu pula bergerak terbang mengikut arahan si tukang sihir.

Yang nak difokuskan langsuir jenis sihir. Langsuir jenis ini mempunyai kecerdikan dan kekuatan yang melebihi langsuir liar.

Ia akan menganggu mangsa berdasarkan arahan si tukang sihir dengan lazimnya berpaut atau menggigit anggota tubuh pesakit seperti belakang badan, peha, ibu jari sebelum kesakitan menjalar ke seluruh badan, badan rasa berat seperti memikul bebanan hingga sukar untuk berdiri tegak, berjalan, hingga tahap teruk tidak boleh bangun hanya berbaring, fikiran melayang layang kusut fikiran.

 Pada tahap klimaks gangguan langsuir ialah pesakit akan nampak sendiri benda alah tersebut sama ada langsuir itu menghisap darah melalui ibu jari kakinya atau bertenggek di alang rumah, jendela dsb yang bertujuan mahu menggilakan akal rasional pesakit.

Kita akan nampak pesakit seperti marahkan sesuatu dan menjerit kpd satu-satu arah dalam rumah seperti ada makhluk mengejek atau menunjukkan diri di situ.

Namun demikian gangguan langsuir yang dikirim secara amalan sihir pada tahap teruk dan klimaks gangguannya langsuir jarang bergerak seorang diri.

Langsuir sihir biasanya agar bergerak bersama beberapa ekor lagi hantu seperti pelesit, hantu raya, dan kawan-kawan sejenisnya menyerang pesakit.

Biasanya pada tahap teruk mereka bergilir-gilir menyerang hampir setiap saat hingga pesakit seperti mengalami sakit gila kronik yang dikenali dengan nama delusi, halusinasi, dual personal dan sebagainya.

 Dan perubatan moden dan sains tiada ubat untuk merawat kegilaan disebabkan gangguan makhluk halus melainkan rawatan menggunakan kejutan elektrik pada nilai tertentu pada otak pesakit. Dan cara ini amatlah berbahaya membiolkan terus pesakit atau menyebabkan kematian otak.

Ada banyak pengalaman perawat dan muallij dalam mendepani kes ini. Langsuir biasanya amat suka membohong. Adakalanha gemar mengaku dia islam walhal nyata hantu yang kafir harbi yang wajib diperangi.

Ada kalanya perawat sukar mengesan langsuir yang menyorok pada tubuh pesakit apabila pesakit semata-mata diam membisu atau hanya merungut perlahan.

Ada kalanya langsuir akan mengajuk pembacaan ruqyah dengan hilaian panjangnya hingga menegakkan bulu roma walaupun perawat tidak ada rasa takut pada gangguan tapi hilaian langsuir adalah tanda serangannya terhadap perawat.

 Juga tanda langsuir membunyikan isyarat S.O.S kecemasan agar segera dimaklumi oleh si tukang sihir dan kawan-kawannya agar membantunya.

Ada kalanya langsuir terus minta mahu keluar kerana tidak tahan sakit apabila ruqyah dibacakan berterusan tanpa henti.  Ingat, walau langsuir atau makhluk halus lain yang menganggu pesakit jangan kita terpedaya mahu melayan percakapannya atau mengajaknya dialog.

Pastikan kita telah membaca ayat ruqyah lebih drp 80% atau sehingga lau anzalna agar syaitan, hantu dan jin tidak menggunakan masa berdialog dengan kita untuk memulihkan dirinya.

Pengalaman kami begitulah bagi langsuir kami tidak melayannya berdialog kerana langsuir lebih pembohong daripada jin dari segi percakapannya. Malah sia-sia sahaja dan masanya meminta bantuan.

Baca lagi dan terus baca hingga dia sendiri minta mahu keluar bukannya menjerit. Sesetengah perawat berhenti membaca ruqyah apabila pesakit yang kerasukan menjerit. Sudah pasti apabila kita berhenti membaca dan suruh dia keluar, ia tidak akan mahu keluar.

Kembali kepada pengalaman kami, sampai langsuir menyerah diri. Si langsuir itu kata mahu pulang semula kepada tuannya. Awas, jangan sesekali sebagai perawat kita izinkan hal ni berlaku.

Yakni langsuir balik semula kepada si penyihirnya. Kerana mangsa akan berisiko diserang lebih teruk selepas beberapa ketika dirawat.

Juga jangan cuba mengIslamkan langsuir. Nak cam langsuir ni antara lain kita tanya saja dia nama apa, dia tak tahu. Tanya dia jenis makhluk apa. Dia senyum misteri dan membisu. Kemudian bila kita kata langsuir, terus ia mengilai. Langsuir seronok apabila dia dikenali ramai. Kira gila glamorlah.

Kembali kepada rawatan kami, kami bertanya juga walau kami tahu dgn izin Allah siapa lagi bersamanya. Dia kata ada dua lagi dan kami menyuruh langsuir itu mengarahkan kawan-kawannya itu berambus daripada pesakit.

Langsuir itu akur kemudian kami tetap memusnahkannya dengan izin Allah kerana kami tahu kawan-kawannya melihat apa berlaku pada si langsuir tersebut termasuk tukang sihir.

Selepas dengan izin Allah langsuir itu dimusnahkan barulah amaran kami berikan agar jangan ada sesiapa lagi cuba menganggu pesakit jika tidak mahu menerima nasib seperti langsuir tersebut.

Ini salah satu teknik atasi kes berulang dan memukul gendang perang dengan penyihir yang menyihir secara berulang.

Semuanya atas bantuan Allah jua. Ingat sebagai perawat serahkan diri kepada Allah dengan ibadat seikhlas mungkin membanyakkan yang sunat.

Ada pun pesakit demikianlah apabila tubuh dah ringan seringan-ringannya maka solatlah dan zikirlah. Semoga Allah mengekalkan kesihatan kita.

Rupa-rupanya bukan pesakit kami itu sahaja yang dikirim langsuir tetapi ramai lagi rakan sekerjanya mendapat kiriman hadiah sakit-sakit badan tersebut.

Nampaknya orang kena syak (OKS) memang bersaka dan membawa benda alah itu ke tempat kerja dan digunakannya untuk memudahkan urusan kerjanya sehari-hari seperti menundukkan dan mengawal bos, menjatuhkan rakan sekerja yang menjadi pesaing, menyerang orang yang tak disukainya bahkan tanpa bersebab juga benda alah itu menganggu rakan sekerja yang tak ada apa-apa masalah dengannya.

Inilah dikatakan tadi sediakan payung sebelum hujan. Lengkapilah diri dengan ilmu yang bermanfaat yang haq dan berlandaskan syariat agar anda semua tidak menjadi mangsa gangguan yang tidak kasat mata.

Namun jika anda pembaca budiman telah terkena tanda-tanda gangguan seperti di atas atau tanda-tanda lain maka boleh merujuk kepada kami dengan segera. Jangan biarkan diri dalam keadaan melarat. Jangan berputus-asa dari kesembuhan dan rahmat daripada Nya.

Sesiapa yang berhajat melakukan rawatan daripada kami silalah hubungi kami segera jangan biarkan badan anda makin berat sakit dan fikiran tak tentu arah melayang kosong hampa dalam masa yang lama. Boleh jadi anda diganggu langsuir dan perlukan rawatan intensif dan pakar agar kesihatan dan kehidupan anda kembali pulih.

Hubungi kami seperti di talian tertera di atas atau emel.

4 ulasan:

  1. Assalammualaikum.. tuan saya ada masa lah mcm yg tuan tulis. Sudah hampir 4 tahun... Byk tmpt sudah pergi berubat.. tp sama jgk ganggu an nya..

    BalasPadam
  2. Salam..sy salah seorang pesakit MCM ustaz ceritakan..sudah 20thun bnd ni dekat sy sampai sekarang

    BalasPadam
  3. sya baca ayat ruqyah sekali tumbak buluh pda nya . suka sgt datang rumah tak di undang.

    BalasPadam
  4. KISAH CERITA AYAH SAYA SEMBUH BERKAT BANTUAN ABAH HJ MALIK IBRAHIM

    Assalamualaikum saya atas nama Rany anak dari bapak Bambang saya ingin berbagi cerita masalah penyakit yang di derita ayah saya, ayah saya sudah 5 tahun menderita penyakit aneh yang tidak masuk akal, bahkan ayah saya tidak aktif kerja selama 5 tahun gara gara penyakit yang di deritanya, singkat cerita suatu hari waktu itu saya bermain di rmh temen saya dan kebetulan saya ada waktu itu di saat proses pengobatan ibu temen saya lewat HP , percaya nda percaya subahana lah di hari itu juga mama temen saya langsung berjalan yang dulu'nya cuma duduk di kursi rodah selama 3 tahun,singkat cerita semua orang yang waktu itu menyaksikan pengobatan bapak kyai hj Malik lewat ponsel, betul betul kaget karena mama temen saya langsung berjalan setelah di sampaikan kepada hj Malik untuk berjalan,subahanallah, dan saya juga memberanikan diri meminta no hp bapak kyai hj malik, dan sesampainya saya di rmh saya juga memberanikan diri untuk menghubungi kyai hj Malik dan menyampaikan penyakit yang di derita ayah saya, dan setelah saya melakukan apa yang di perintahkan sama BPK kyai hj Malik, 1 jam kemudian Alhamdulillah bapak saya juga langsung sembuh dari penyakitnya lewat doa bapak kyai hj Malik kepada Allah subahanallah wataala ,Alhamdulillah berkat bantuan bpk ustad kyai hj Malik sekarang ayah saya sudah sembuh dari penyakit yang di deritanya selama 5 tahun, bagi saudara/i yang mau di bantu penyembuhan masalah penyakit gaib non gaib anda bisa konsultasi langsung kepada bapak kyai hj Malik no hp WA beliau 0823-5240-6469 semoga lewat bantuan beliau anda bisa terbebas dari penyakit anda. Terima kasih

    BalasPadam

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...