Jumaat, 24 Disember 2010

Makam Al Karomah Pinang Tunggal di Taman Sri Sentosa : Antara Sejarah, Karomah, Khurafat dan Peristiwa






Tajuk entri kali ini mungkin sangat mengujakan. Namun itulah yang terlintas di kepala saya ketika ini. Ada sejarahnya, ada karomahnya, ada khurafatnya dan ada peristiwanya di sebaliknya. Insya Allah saya akan bukakan satu persatu nanti untuk tatapan pembaca yang setia mengunjungi blog ini. Tujuan saya antara lain amhu menyedarkan bahawa tiada sesuatu pun yang mustahil dalam dunia ini jika Allah berkehendak. Dan bagaimana mahu memahami dan menghadapi sesuatu keadaan haruslah dengan cara yang benar bukannya menuduh dengan cara yang semberono yang lahir daripada kebongkakan dna kejahilan diri sendiri....

Makan ini sudah lama dibina...saya pula baharu sahaja mengetahui wujudnya walaupun sudah tinggal di Taman Sri Sentosa sejak 5 tahun lalu. Uniknya cara saya mengetahui wujudnya makam ini ialah melalui mimpi...Mimpi itu bukanlah sesuatu yang menakutkan..dan yang membawa saya itu seorang lelaki tampan..yang saya yakini ia adalah terdiri daripada golongan Rijalul Ghaib...putih bersih bercahaya wajahnya...memandu arah saya melalui jalan dan denai semak belukar dan melalui antara rumah kediaman sehinggalah menemui makam ini yang terletak bersebelahan sahaja dengan sebuah padang rumput seperti padang bola....Dalam mimpi tersebut saya tercengang kenapa say bermimpikan sebuah makam...dalam mimpi itu makamnya bukan dalam bentuk dalam gambar tetapi ia dalam bentuk makam yang berbatu putih dan ia banyak...kalau dalam gambar ini hanya dua sahaja ditemui dan dibina semula dengan seadanya tanpa berlebihan..dalam mimpi batu makam bercahaya...dan diulang tiada perkara mencarik adat dna memelikkan berlaku sepanjang saya bermimpi makam tersebut..cuma saya melihat-lihat makam tersebut dengan takjub dan hairan....sebelum saya terjaga dengan baik sekali...

itulah secebis peristiwa yang sejarah dalam hidup saya....bersambung...

Lagi pengalaman murid belajar ilmu hikmah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Ya Allah rahmatilah kami semua
khususnya yang menziarahi blog ini
Peliharalah kami semua daripada
bisikan, gangguan, kejahatan dan kehadiran syaitan
sama ada syaitan yang terdiri daripada golongan jin
dan syaitan yang terdiri daripada golongan manusia
Ya Allah rahmatilahkami, rahmatilah kami, rahmatilah kami!
Birahmatika Ya arhaman rahimin. Amin.

Salam. Dua hari lepas saya ada melakukan penyucian dan pengisian ke atas S yang bersungguh-sungguh hendak belajar ilmu hikmah. Seperti biasa sebelum saya melakukan penyucian, saya bertanya kepada murid dahulu apakah beliau pernah belajar apa-apa ilmu sebelum ini? Dan murid saya itu pun menjawab dengan seikhlas hati.

1. Pernah belajar silat sehingga peringkat tertinggi (ilmu batin)
2. Pernah belajar ilmu tarikat tetapi sekerat jalan
3. Pernah belajar dengan Darul Syifa sehingga tamat dan dizinkan merawat.

Saya dengan rendah diri pun mengatakan, pengalaman dan ilmu murid saya ini lebih baik daripada saya. Saya hanya

1. Belajar silat Lincah tetapi tak sampai tahap tinggi (pukulan jarak jauh/bertapa dll). Arwah Datuk saya yang merupakan seorang Imam surau dan ahli berzanji marhaban melarang saya meneruskan kerana katanya kalau betullah kebal, kenapa kena gigit nyamuk pun berdarah lagi?. Hehehe.

2. Tak pernah menyertai mana-mana tarikat tetapi merawat pesakit yang bertarikat malah ada anggota tarikat menelefon saya, namun selepas saya nasihatinya dia tak boleh terima bahkan mau beradu ilmu kitab tasawuf pulak dengan saya. Maaf saya tak mengaji kitab tasawuf atau menghafalnya.

3. Pernah berangan-angan hendak masuk Darul Syifa tapi tak dapat. Namun kini sudha ada beberapa murid darul syifa mahu belajar dengan saya. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah seluruhnya, nafikan semuanya isbatkan hanya Allah.

Namun murid saya benar-benar mengatakan saya mempunyai 'sesuatu' dan ia nak belajar 'sesuatu' itu. Langsung saya tersenyum dan memulkan bicara, bukan kuasa saya, tetapi kuasa Allah;bukan gerak saya tetapi gerak Allah; bukan ikhtiar saya tetapi ikhtiar Allah. Saya pun menerangkan kepadanya asas ilmu hikmah ini sehingga ia benar-benar memahami dan tersenyum lebar sekali. Saya pun turut bersyukur dan gembira kerana dia memahami. Kefahaman amat penting sebelum belajar ilmu hikmah dan menerima pengisian ilmu hikmah. Jangan main redah saja. Pantang tengok iklan maka kita terus berjumpa, tanpe penerangan jelas, guru kita terus saja isi kita kemudian meminta maharnya beribu-ribu. Dengan saya, penerangan diberikan sejelas mungkin. Namun bukanlah penerangan itu seperti penerangan dalam kitab fikah dan usulluddin.

Selepas 1 jam lebih saya melakukan pengisian ilmu hikmah matanya terbuka luas jernih dan bermagnetis sekali. Saya pun terkejut kerana hasilnya alhamdulillah luar biasa sekali. Semua ini pastinya dengan ada redho dan izin Allah serta rahmat Allah yang Maha Pemurah. Saya pun belajar sesuatu dan cuba mengingat kembali. Selain daripada beberapa amalan ringkas perlu dibuat oleh bakal murid sebelum berjumpa saya, laku dan gerak daripada saya sendiri (ilham) melakukan beberapa perkara yang nampak biasa tetapi tak disangka di situ letaknya rahmat dna redho Allah.

Semalam saya sms kepada S. Lebih kurang sms saya begininya:

Ok. Setakat malam bagaimana rasanya?

Balas S menerusi sms juga:

Alhamdulillah...zahir tak terucap, rasa sejuk dan damai seperti ada 'mint' masih terasa di setiap sedutan dan hembusan nafas..Maha Suci Allah.

Pengalaman S ini merupakan rahmat Allah semata-mata. Untuk mendapat sensasi begitu (bukan bermaksud kita nak ilmu nak rasa sensasi begitu) bukan pendek masa diambil. Bilamana sudah rasa macam ada 'mint' pada saluran nafas itu tanda yang amat baik. Reiki, tenaga dalam ilmu kebatinan dan sewaktu dengannya tak ada yang mempunyai sensasi begini melainkan rasa panas, baran, gelisah, sempit rezeki dna lain-lain. Justeru kata Allah


Tiada paksaan untuk menerima agama Islam seluruhnya, kerana telah nyata lagi terang jalan mana yang haq dna jalan mana yang bathil....Al-Baqarah.


Khamis, 23 Disember 2010

Bahana Susuk Berlian dan Kaffarah

Salam. Terdapat seorang pesakit yang saya rawat kini mengalami kaffarah daripada Allah akibat perbuatannya memasukkan susuk dalam tubuhnya. Umurnya kini 80 tahun lebih. Setelah saya berikan air penawar dan lakukan rawatan pertama, dalam masa beberapa jam susuk berlian yang dipakainya keluar melalui kulit mukanya dalam bentuk serbuk halus. Saya dan beberapa orang lain jadi saksi. Insya Allah, ada gambar berjaya dirakam. Nanti saya masukkan dalam entri ini.

Namun penderitaan pesakit tidak tamat begitu sahaja. Saka ilmunya merasuk menjelang senja. Namun keadaan saka tersebut sangatlah lemah seperti ayam disembelih terkapar atas lantai. Semasa keadaan itu berlaku saya sedang melakukan pembersihan saka ke atas semua anggota keluarga pesakit yang lain. Dari anak-anak kepada cucu dan cicit. Masya Allah, semuanya ada. Namun faktor diri sendiri juga menjadi faktor pendorong.

Iaitu kegemaran terhadaptangkal azimat. Tempurung buta, serpihan kayu, cincin dan lain-lain yang semuanya dipercayai telah di isi oleh sepupu yang juga bomoh yang kini sudah meninggal dunia dan mereka percaya sebagai penjaga diri dan penjaga rumah. Mengeleng kepala saya mendengar kata-kata pengakuan mereka. Suatu rahmat Allah jua apabila Allah membuka pintu hati mereka untuk menyerahkan semua benda2 syirik itu kepada saya. Semuanya telah saya tawar dan hapuskan. Mereka khuatir jadi seperti nenek tersebut yang terseksa sekali menderita akibat mengamalkan ilmu2 yang tidak diredoi dan dirahmati.

Rawatan ke atas nenek itu masih berterusan kerana masih ada beberapa susuk lagi belum dapat dikeluarkan. Belum dapat izinNya kerana saya lihat ini bukan semata-mata bahana ilmu susuk tetapu juga sebagai kiffarah atas perbuatan nenek ini di masa lalu. Saya sebagai hamba ALlah hanya layak berdoa dan memohon ikhtiar.

Namun saya tetap terkejut apabila satu lagi faktor pendorong timbul. Apabila mengetahui anggota keluarga tersebut bermula daripada anak hingga cicit tidak mendirikan solat. Masya Allah!

Selasa, 21 Disember 2010

RAWATAN SEGERA TANPA TEMUJANJI DI MUAR JOHOR:TERBUKA UNTUK SEMUA

Bagi pesakit yang memerlukan rawatan segera TANPA TEMUJANJI khususnya bagi yang tinggal di Johor bolehlah segera hubungi saya (0136421228) yang dilakukan pada hari Rabu. Sila pastikan kehadiran sehari atau selewat-lewatnya jam 7.30 pagi pada hari Rabu untuk rawatan segera.

Isnin, 20 Disember 2010

Jin Silat Ajar Manusia Melawan Allah

 Salam. Hujung minggu lepas, saya telah diminta oleh seorang pesilat batin untuk mengesan sejauh mana ilmu yang dituntutnya benar atau tidak di sisi agama Islam yang suci. Saya pun menyuruhnya duduk di depan saya dan menadah telapak tangan ke langit. Dengan mata terpejam.

Agama Islam merupakan agama yang syumul. Justeru tiada yang aneh dan peliknya praktik amalan saya lakukan. Dengan bermula dengan kalimah ta'awudz dan kalimah tammah. Kalimah perlindungan tersebut saya ucap berulang kali. Di alam jin-setan. kalimah perlindungan tersebut seperti HON yang mengegegarkan kepala otak mereka.

Dan dengan rahmat Allah (mestinya kaedah yang betul antaranya hanya terdapat dalam teknik rawatan rahmaniah) pesakit cepat sahaja menunjukkan reaksi memberontak. Dada pesilat itu berombak-ombak. Saya mengerling wajah pesilat. Wajahnya berkerut2. Apabila saya memulakan zikir Allah, badannya macam mengeliat2 atau getaran seluruh badan.

Apabila saya meletakkan tapak tangan saya di atas telapak tangannya, saya mula membacakan ayatul kursi dgn sederhana kuat. Bukannya menengking atau memekik atau pakai mikrofon. Biasa2 saja. Sampailah bacaan ayatul kursi yang ke 4, pesilat itu mula mengangkat mukanya dan cuba membuka matanya. Punggungnya mula terangkat dan tangannya yang saya tekan dengan telapak tangan saya mula cuba diangkat. Saya memusatkan lagi tumpuan kepada Allah dan pasrah sehabis2nya kepada Allah sambil mengulangi kalimah.... (kalimah rahsia ini hanya dibukakan dalam pengajian Ilmu Hikmah Nur Hikmah-ia tidak sesekali mengandungi kalimah syirik tetapi diamil daripada kitab tasawuf yang ungkapan itu menguatkan lagi makrifat kita sehingga merasakan diri kita ini tiada apa-apa dan tiada kuasa. Ya, ilmu hikmah asli bukan menjadikan kita hebat dan rasa bekuasa. Lagi tinggi tahap dalam pencapaian ilmu hikmah maka semakin hansur luluhlah diri dalam kemaha esaanNya dan kemahakuasaannya. )

Nyata kudrat sekuat gajah tidak mampu melawan hamba Allah yang ikhlas sepenuhnya serah diri kepada Allah. Pesilat itu mula teringat pesan saya, berzikir dengan kalimah Allah Allaahh Allah. Jangan biarkan diri kita dikuasai entiti luar. Ingatlah ROH kita tidak mampu dikuasai oleh sesuatu apapun.

Apabila dia berzikir dengan kalimah Allah, saya pun memasukkan nur dalam hatinya (makrifat) dnegan haqqul yakin, maka kepala yang tertegak dan punggung yang terangkat mula kendur dan menunduk semula. Keluar peluh 'bercerau' atau banyak dari tubuhnya. Sehinggalah selesai sesi rawatan Pancaran Nur (Penyaluran) kini tiba masanya untuk Pancaran Nur (Rentapan). Tiada apa-apa yang berlaku semasa proses tersebut berjalan. Hanya pesilat  tesentak2 sedikit semasa saya merentap itu (teknik pancaran nur diajar dalam silibus Ilmu Himah Nur Makrifah).

"Apa yang abang alami semasa saya rawat abang tadi?"tanya saya sambil bersandar setelah selesai merawatnya petang tadi.

"Abang nampak, sekujur lembaga tiba-tiba muncul dalam kegelapan mata abang ini. Dia memakai baju silat, selempang merah sebijik macam tok guru abang. Lembaga itu mengajar abang untuk melawan awak. Dia mengajar saya untuk menepis tangan awak yang menekap ke telapak tangan saya, dan menjurus dahi awak." katanya dengan dahi berkerut tetapi lancar.

"benarkah abang?Latarnya macam mana?"tanya saya spontan.

"Latar lembaga itu hitam lah. Dan dari arah bertentangan dengan kedudukan lembaga tersebut pula terang benderang. Siap ada kalimah Allah lagi macam bintang cerahnya memancar-mancar. Dan lembaga tersebut seolah olah mahu menjurus cahaya dna kalimah Allah tersebut...namun akhirnya cahaya itu meliputi lembaga dan melupsukan kegelapan sehinggalah abang tidak lihat apa-apa lagi melainkan cahaya yang terang benderang....masa awak baca tadi abang memang dah nak ikut apa lembaga itu ajar...hati dah panas...macam diajak ke medan perang..tapi bila terdengar sayup-sayup suara awak menyuruh saya berzikir dengan kalimah Allah, saya pun tak ikut lembaga selempang merah itu...saya hanya berzikir..."

"Alhamdulillah abang...ingatlah abang...ilmu yang abang tuntut bukan ilmu yang dirahmati dan diredhoi. Kalau dirahmati mengapa mahu melawan zikir dan ayat quran yang terang-terang haq?"

Pesilat itu diam sejenak.

"betul...abang tak nafikan...namun bagi abanglah...ilmu ini setakat ini abang tak nak guna lagi..memang buatkan abang marah2 je barannya....tapi kan...abang rasalah ilmu ini berguna ketika darurat....masa ni abang akan gunakan balik...."


Saya terdiam tanpa berkata apa-apa lagi.

Jumaat, 17 Disember 2010

Antara Pengalaman Mengisi Murid dengan ilmu hikmah

Alhamdulillah, dengan rahmat Allah, baru beberapa jam tadi saya selesai membersihkan dan mengisi murid dengan nur, hikmah dan ilmu Ilmu Hikmah Nur Makrifah dengan jayanya. Murid saya itu yang TIDAK pernah belajar tenaga dalam dan sewaktu dengannya bukan sahaja dapat melihat cahaya semasa mata batinnya dibukakan (semestinya dengan adanya izin Allah) namun murid tersebut juga dapat mengisi apa sahaja barang dengan nur hikmah apa sahaja seperti keselamatan dan sebagainya. Kemudian, ujian menscan gerak rasa dna tangan dilakukan. Gerak tangan bukan sekadar sangka-sangka tetapi satu cuitan pada tengah telapak tangan setelah murid di isi lebih kurang 2 jam setengah. Gerak getaran itu dikombinasikan dengan hati bagi mengetahui kadar peratusnya. Dia tergagap memberitahu 70% namun dalam keadaan yang was-was. Jawapannya 70% adalah kata yang kedua terkeluar yakni daripada dirinya sendiri. Namun saya mengesan 80% pada barang (tasbih) yang telah berjaya diisi oleh murid.

Rabu, 15 Disember 2010

Maksud Ilmu Hikmah

Yang dimaksudkan dengan ilmu hikmah bukan semata-mata ilmu perubatan atau ketabiban. Ilmu hikmah merupakan ilmu aliran putih warisan ulama hikmah silam disambung sehingga kini oleh para pewarisnya yang sah dan berhak serta layak diamanahkan. Ilmu hikmah merangkumi pelbagai kegunaan sama ada untuk kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat. Ia juga dalam kategori ilmu putih. Memiliki ilmu hikmah bagaikan memiliki satu set kotak alatan yang lengkap dengan segala macam peralatan. Dalamnya ada peralatan A ada peralatan B ada peralatan C dan seterusnya. Oleh sebab itu jangan cepat salah sangka mengatakan ilmu perubatan ialah ilmu hikmah. Sebenarnnya ilmu perubatan itu sebahagian daripada ilmu hikmah. Walhal dalam ilmu hikmah ada banyak lagi seperti keselamatan, pertahanan diri (bukan silat batin/ghaib/gerak sendiri etc), pengasih (bukan jenis pengasih aliran ilmu hitam) dan sebagainya lagi. Insya Allah dengan izin, rahmat dan  redhoNya, sesiapa yang ingin meneroka khazanah ilmu hikmah yang amat luas ini silalah menyertai program bimbingan perubatan hikmah yang saya anjurkan. Boleh terus emel ke rahmaniah999@gmail.com. Faedahnya amat banyak sekali dan bimbingan bersifat berterusan. Program Bimbingan Perubatan Hikmah hanya terbuka untuk sesiapa yang serius sahaja dan mahukan kelainan dalam belajar dan meneroka ilmu Allah yang luas ini. Cuma jangan sangka bahawa hendak belajar ilmu hikmah tidak memerlukan infaq dan mahar. Infaq dan mahar itu sebagai suatu simbolik pengorbanan sebagaimana para sahabat menyumbangkan separuh serta seluruh harta benda mereka ketika berhijrah ke Madinah Al Munawwarah. Kalau masih ada perasaan ilmu hikmah ini 'murah' dan boleh dimiliki secara 'ikhlas' yang disahkan diri sendiri (ikhlas rahsia hamba dengan Allah, oleh itu hanya Allah yang boleh sahkan keikhlasan kita!) maka tak payahlah belajar. Lihatlah bagaimana kita berbelanja bila gaji atau hujung tahun tiba. Kita rasa 'ikhlas' menghulurkan beratus-ratus ringgit bahkan ribu untuk bayar kereta, rumah, membeli belah, bersiar-siar, bercuti serta membelikan anak permainan konsol, beli DVD-namun kita tidak tidak boleh 'ikhlas' untuk belajar ilmu hikmah. Walaupun pada akhirnya ilmu hikmah yang dipelajarinya menjadi sumber rezekinya kemudian hari, sama ada rezeki dalam bentuk wang ringgit dan juga rezeki dalam bentuk barokah dan sentosa hidup. Sebagaimana saya nyatakan tadi, ilmu hikmah mempunyai fungsi pelbagai semuanya berasaskan wirid dan amalan yang bersendikan syarak dan kitabullah. Tiada bacaan asing serta melibatkan pemujaan jin dan syaitan. Ilmu hikmah itu sendiri merupakan cabang ilmu para waliyullah yang dapat dipelajari dan digembleng. Insya Allah bagi yang mengikuti program bimbingan perubatan hikmah akan merasai betapa berbezanya program ini dengan kursus perubatan Islam yang dibuat secara beramai-ramai itu. Saya bukan hendak perlekehkan kursus rawatan namun saya tegaskan cara saya lebih mantap daripada kursus kerana bimbingan diberi secara bersemuka dengan guru pembimbing yang dengan itu insya Allah bimbingan dan proses belajar dan penurunan ilmu dapat dilakukan secara sempurna.

Ya Allah sempurnakanlah cahaya bagi kami dan beri ampun kepada kami dan sesungguhnya Engkau Maha Kuasa di Atas Segala Sesuatu.

Selasa, 14 Disember 2010

Siapa yang Bathil?

Salam.

Ilmu kadangkala betul. Beramal dengan wirid yang sahih dan ayat Al Quran. Namun yang menjadikan amalan dalam ilmu tersebut (tidak kiralah walau dengan apa nama sekalipun)menjadi bathil ialah

1. Guru itu sendiri yang telah belajar merata-rata sehingga didampingi oleh banyak jin dan juga kekeliruan yang terbit kerana diri sendiri terhadap hakikat ilmu.

2.  Niat sudah salah atau bathil seperti niat nak dapatkan kekuatan/kehebatan/ dll. Sedangkan niat hanya kerana Allah hanyasanya DOA sahaja boleh berbagai-bagai NAMUN tetap mempunyai adab dan tatasusilanya yang tersendiri bukan main hentam semberono sahaja.

Maksud saya ilmu yang betul atau haq ialah ilmu yang tidak bercampur dengan amalan syirik. Namun pengamalan ilmu yang haq tidak menjamin waridnya juga suatu yang haq jika kaedah pengamalannya diselaputi kebathilan.

Saya dengan izin dan rahmat Allah, sudah beberapa kali merawat pesakit yang mengalami keadaan di atas. Paling ketara yang belajar ilmu silat yang telah melepasi tahap tinggi kononnya sehingga sudah pergi bertapa, didatangi mimpi, diberi barang tertentu dari alam ghaib, dan ada pula yang pula 'bertukar' menjadi macan atau harimau menderam-deram apabila 'diperlukan'. Walhal apa yang mereka amal tetap Ayat Suci Al Quran dan zikir sunnah.

Kesan paling minimum akibat gejala di atas ialah

-Panas baran
-berat dada
-didatangi mimpi pelik cthnya berguru dengan harimau dll
-cepat marah/mengamuk/ beradu tenaga
-susah hati

Kesan sederhana berat

-sempit rezeki, dia anggap macam ada sihir tetapi bukan sihir
-tidak boleh solat atau amat terganggu solatnya
-sakit pada mana-mana anggota tubuh, sakit fizikal tetapi bila discan dengan mendalam dengan izinNya dapat dilihat ada gangguan jin etc

Kesan berat
-gila
-mengamuk/membunuh orang
-bunuh diri

Alhamdulillah, dengan izin, rahmat dan redhoNya Allah ta'ala, maka dengan ini saya telah berjaya merawat beberapa kes demikian sehinggalah mereka kembali merasai ketenangan dan segala ilmu bathil yang ada dalam dada dapat di kosongkan dengan cara yang haq bukan syok sendiri sahaja.

Ada ilmu kependekaran ini bahagiannya untuk mengosongkan ilmu orang. Sebenarnya bukan mengosongkan ilmu tetapi mengosongkan  tenaga seseorang. Tenaga itu pun bersumberkan kekuatan ghaib jin dan sekutunya.

Sebenarnya mengosongkan ilmu dengan kaedah yang haq (merawat kesan-kesan seperti dinyatakan di atas) dengan tujuan yang haq (kerana Allah ta'ala agar kembali mendapat mahgfirah dan rahmatNya) itu bukan perkara mudah atau dapat dilakukan oleh semua orang.

Dengan izin Allah, saya ada kaedah untuk melakukannya, dengan rahmat Allah beberapa orang yang saya rawat telah pulih lebih tenang serta khusyuk ibadah kerana Allah.

Rumusannya begini

-Jika saudara merasakan ilmu batin/hikmah/silat/ghaib yang saudara ambil itu ilmu yang haq yang Allah rahmati dan Allah redhoi, maka saudara pasti akan bertambah ketaqwaan dan semakin dekat dengan Allah semakin merasakan diri ini tiada apa-apa. Namun kalau sebaliknya khususnya menerima kesan yang saya senaraikan di atas maka sudah cukup menyatakan saudara perlu datang berjumpa dengan sesiapa juga hamba Allah yang diberikan rahmat oleh Allah ta'ala untuk berbincang dan mengetahui serta membuang dengan kaedah yang haq juga.

Insya Allah bagi sesiapa yang ada tahu serta mendapat tahu ada sahabat, saudara yang terlibat dalam perkara begini boleh berikhtiar dengan saya.

bukan kuasa saya, tetapi kuasa Allah
bukan ikhtiar saya, tetapi ikhtiar Allah
bukan gerak saya, tetapi gerak Allah

-Kasyaful Asrar-

Isnin, 13 Disember 2010

Kerana Dosa

Salam.
Saya mengingatkan diri saya bahawasanya, apabila kita ditimpa dengan sesuatu musibah atau ujian maka ingatlah yang pertama sekali berbanyaklah memohhon ampun kepada Allah. Perhatikanlah kalam hikmah ini:

"Jangan sesekali memperlekehkan sesuatu amal walau sedikit kerana kita tidak tahu amal yang mana yang menjadi ASBAB turunnya rahmat dan keredhaan Allah ta'ala. DAN jangan pula sesekali kita memperlekehkan sesuatu dosa walaupun dosa itu sangat kecil kerana kita tidak tahu dosa yang mana yang menjadi ASBAB turunnya murka dan hukuman daripada Allah."

Sedia maklum sebagai perawat, saya menemui banyak pesakit. Apabila saya ketemu dengan masalah pesakit yang katanya tidak kunjung sembuh walau beratus orang telah ditemui, saya tak nampak benda lainlah semata-mata ujian Allah atau musibah dari Allah untuk menguji ketaqwaan atau untuk menghukum dalam bentuk kiffarah terhadap perbuatan seseorang itu yang telah lalu.

Kalau jenis pesakit yang telah berjumpa BANYAK BOMOH dan perawat yang mensyirikkan Allah, dan JUGA pesakit yang sendiri bertuhankan perawat (letakkan keyakinan pada perawat) maka jenis ini, saya akan guna kaedah alternatif iaitu dengan mengajaknya memohon ampun kepada Allah dan belajar mengingatiNya dengan ikhlas dan luhur.

Ada juga pesakit yang sudah terlalu EGO sehinggakan tidak mahu dengar apa kita katakan. Mereka lebih berminat bercerita tentang gangguan begitu begini, dan hampas-hampas kekecewaan kerana berharap pada makhluk. Ada yang melawan secara terang-terangan-mereka menghubungi saya meminta nasihat tetapi apabila dinasihati (sudah tentu nasihat itu saya dapat bukan secara semberono tetapi dengan memohon petunjuk dari Allah) mereka melawan dengan keras hati mereka. Mereka bertahan dengan keras hati mereka. Kalau karang dilaut boleh lagi dipecahkan dan dihakis oleh air, tetapi kalau karang di hati???

Sesungguhnya sakit kita ini, banyak kerana dosa dan kiffarah. Ada yang datang kepada saya mengatakan 'sejak diganggu jin saka, dia beramal dengan sangat hebat, bangun tahajud dan wirid berjam-jam'. Cuba kita perhatikan niat ibadahnya....Dan pada masa yang sama mencari makhluk (bomoh/perawat syirik) lalu bergantung kepadanya. Maknanya bergantung kepada makhluk dan Allah untuk menyembuhkan diri sendiri-nyata ini sifat zalim dan sifat mementingkan diri sendiri.

Fahamilah bahawa kita ini semua diciptakan Allah dan dipinjamkan deria dan tubuh serta nyawa ini daripada Allah. Makanya apabila kita ditimpa sesuatu penyakit maka hendaklah kembali kepada Allah. Ingatlah kalau kita masih gagal menemui penawar bagi merawat semua penyakit gangguan dan fizikal ingatlah yang pertama sekali bukan kerana penyakit itu tidak boleh sembuh dan saka atau jin itu kuat tetapi kerana kita sendiri lemah-dilemahkan oleh dosa-dosa yang kita buat pada masa lalu...Tetapi Allah maha luas rahmatNya...andai kita telah berjumpa dengan perawat yang benar-benar suci tauhidnya dan bersih amalannya, maka di situlah akan diketemuinya kesembuhan mutlak. Selagi masih ada nyawa dan belum lagi ditakdirkan meningglkan dunia yang fana ini, insya Allah selagi itulah ada rahmatNya yang berupa kesembuhan dan kebaikan yang banyak.

Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Pengasih. Maka bersegeralah bertaubat kepada Allah dengan sebenar-sebenar taubat.

Jumaat, 10 Disember 2010

Mengapa saya gagal merawat?

Pernahkah perawat Islam mengalami keadaan ini?Dia gagal mengeluarkan jin dari tubuh pesakitnya walaupun gangguan itu gangguan bukan jenis sihir dan saka...

Saya tidak mahu menuding orang lain, tetapi saya hendak merujuk pengalaman saya sebelum ini....Teringat pula seorang pesakit menceritakan kepada saya beliau terpaksa berulang selama berbulan-bulan ke sebuah pusat rawatan Islam semata-mata mahu membuang gangguan akibat ilmu salah/bathil yang diambilnya....perawat di situ hanya merawatnya sekejap saja dan suruh datang balik esok atau tulat...saya mahu mencurahkan pengalaman saya dahulu..kerana itu lebih baik daripada mengulas orang lain....namun ada beberapa tugasan yang kena selesaikan segera....Insya Allah

*Bagi pembaca yang selalu mengikuti blog ini diharapkan bersabar. Ingatlah menulis tidak semudah membaca. :)

Khamis, 9 Disember 2010

Perbezaan antara ilmu yang dirahmati dan ilmu yang tidak dirahmatiNya

Salam Khamis yang dingin namun tetap penuh rahmat bagi yang dirahmatiNya. Beberapa hari lepas saya agak sibuk sedikit kerana beberapa pelajar datang kepada saya menyatakan hasrat mahu belajar ilmu hikmah dengan saya. Kedatangan mereka sudah pasti dengan temujanji. Untuk makluman pembaca, saya tidak menganjurkan sebarang kursus rawatan Islam. Format pembelajaran tidak menggunakan kaedah kursus sebaliknya menggunakan kaedah temujanji secara individu. Tujuan saya membimbing dan mengembleng secara individu ialah bagi memastikan proses pengisian ilmu hikmah yang hak itu berjalan dengan sewajarnya. Justeru tidak hairanlah mereka yang menerima pengisian ilmu hikmah daripada saya, merasakan sekurang-kurangnya HATI SANGAT TENANG dan BADAN AMAT RINGAN serta MUDAH SANGAT UNTUK BERIBADAH DAN BERWIRID yang sebelum ini perkara demikian amat sukar dilakukan.

Berikut saya perturunkan beberapa sms yang saya tulis semula di blog ini bagi tatapan pembaca:

Salam, dahulu sebelum belajar hati saya liar dan berbuat dosa. Tapi selepas belajar dengan Tuan Tabib Mohd Ali, syukur alhamdulillah. Hati jadi TENANG dan JINAK mengingati Allah Ta'ala.-Yusof, Sarawak-

Salam. Susah untuk saya gambarkan dalam bentuk perkataan apa yang saya rasa dan alami sewaktu proses pembelajaran dengan Tabib Ali. Ia mungkin mengundang fitnah dan tafsiran yang pelbagai. Tak semua orang alami apa yang saya alami. Setiap pengalaman PASTI berbeza. Ia juga bergantung kepada KEYAKINAN kita kepada Allah Ta'ala. Rasai sendiri dan bulatkan hati kita semata-mata mengharapkan LIMPAHAN RAHMAT dari Allah bukannyamengharapkan KEHEBATAN. Itu pesan Tuan Tabib bagi meraih kesan yang optimum daripada ilmu hikmah yang di isikan beliau.-Erry, Puchong-

Salam. Penyusian rohaniah dan pengisian ilmu hikmah sangat berkesan kepada saya sehingga ibadah saya bertambah KHUSYUK dan BERTAKARRUB kepada Allah.-Saufi, Bangi-.

Salam perubahan. Saya datang kepada Tabib Ali untuk mengadu masalah diri saya yang selalu mengalami ketidakstabilan emosi dan berfikiran negatif. Semasa discan oleh Tuan Tabib saya mempunyai masalah SAKA keturunan yang agak serius sehingga mepengaruhi tabiat dan emosi saya saban hari. Selepas diubati oleh Tuan Tabib Ali, rasa tenang dan lapang yang LUAR BIASA...menurut Tuan Tabib, itu semua hanyalah LIMPAHAN RAHMAT ALLAH dan KEIZINANNYA semata-mata...amalan yang diberikan adalah amalan yang disunnahkan..Insya ALlah tuan tabib boleh membantu bagi sesiapa yang memerlukan..-Mas Jurakai, Kuala Lumpur-.

Itu merupakan sebahagian daripada testimoni sama ada dari murid dan pesakit saya dalam bulan lepas dan awal bulan ini. Keempat-empat mereka ini mempunyai kemampuan untuk SCAN pandangan batin dan apabila menerima rawatan dan pengisian ilmu daripada saya, langsung mata batin mereka bagai dibekalkan oleh minyak dan kanta mata itu dibersihkan sejernih-jernihnya.

 Sewaktu saya memulakan zikir semestinya kerana Allah semata-mata, mereka semuanya menyaksikan cahaya putih yang amat indah, bersilauan, dan damai dan 3 drpnya yang mempunyai saka keturunan telah mentrace saka tersebut. Ada yang terlalu banyak 'dibukakan ' skrin padanya. Sehingga tak tahu pada shot mana harus ditumpukan. Ada yang sekadar melihat makhluk yang mendampinginya selama ini. 

Semuanya dgn rahmat Allah. Dengan mudah sahaja mereka dapat melihat dengan 'mata dalam' hakikat saka yang mendampingi atau yang ada pada jalur keturunan mereka walau sudah beratus tahun Allahuakhbar!

Dan mereka bukan sekadar melihat kewujudan saka tersebut MALAH mereka menyaksikan bagaimana JALUR SAKA itu diputuskan, atau SAKA yang ADA PADA MEREKA ITU DIHAPUSKAN. Semuanya dengan izin, rahmat dan Redho Allah semata-mata.

Ada murid saya yang lain,  ini ada yang belajar ilmu sudah merata ceruk sehingga menerima selempang merah dan juga jin-jin yang membuatkan dadanya panas, baran, marah dan lain-lain. Sebenarnya bukan dia seorang sahaja alami keadaan demikian malah ramai lagi pesilat yang tahap-tahap tinggi mengalami siptom demikian. Panas baran, tidak dapat kawla emosi, selalu hendak bergaduh, lebih teruk gagal solat, puasa tetapi RAJIN BERWIRID. Dalam pengajian ilmu hikmah di bawah bimbingan saya SOLAT tetap SOLAT. DOA TETAP DOA. Bangun MALAM tetap BANGUN MALAM. Semuanya perintah dan sunnah nabi yang wajib diikuti agar kehidupan kita ini dirahmatiNya. Apabila kehidupan kita di rahmati Allah pasti jiwa jadi tenang. Lapang dada. Dilimpahkan rezeki mencurah. Namun ramai yang datang mahu mengubat dengan saya, mengaku sudah belajar 'tinggi-tinggi', namun tetap juga rasa kosong hakikat dan makna kehidupan dan menjadi hamba dan khalifatul ardh di muka bumi Allah ini. Justeru dimanakah rahmat pada dirinya?Bacaan boleh jadi sama iaitu tetap Fatihah juga. Tetap Ayatul Kursi juga. Namun ia tetap ironi dengan keadaannya yang sepatutnya dialmi oleh diri itu.

Justeru proses belajar dan menerima bimbingan dengan saya bersifat personal touch dan couching. Tidak ada bersifat hamburan nota dan hamburan ceramah 8 jam seharian suntuk yang sebenarnya boleh terus didapati dalam buku/cetakan

Kerana itu BUKAN TUJUAN utama saya mengisi ilmu hikmah dan membimbing murid bertujuan hendak scan dan lain-lain. Tetapi NIAT itu diawal2 lagi dibetulkan. Hanya kerana Allah. Pasrahkan saja kepada Allah yang Maha Esa lagi Maha Kuasa. Biarlah Dia yang menentukan yang terbaik untuk kita. Bukankah Allah pencipta kita?Dia pasti Lebih Tahu apa yang terbaik untuk diri kita. Itulah format pembelajaran IHNM. Sebab itulah kesan nyata dan langsung dialami murid dan pelajar saya yang mengikuti pedoman mudah yang saya berikan semasa proses rawatan dan proses belajar.

Apalah sangat jika dapat menyaksikan cahaya sewaktu mata terpejam semasa proses rawatan dan proses pengisian ilmu dilakukan jika hendak dibandingkan Allah mencipta lautan tanpa kapak korek, langit tanpa tiang dan bulan dan bintang-bintang tetap teguh berada di tempat masing-masing mengikut putaran alam.

8 Disember 2010

Selasa, 7 Disember 2010

Teknik Pancaran Nur, Ilmu HIkmah dan Pesakit

Teknik Pancaran Nur merupakan kaedah paling mudah bagi mendepani gangguan sihir/saka/jin/aura negatif yang telah lama. Bagi yang telah lama berubat khususnya akibat diSIHIR/disantau dan lain-lain lagi yang jemu berubat ke sana ke sini bolehlah cuba berikhtiar berubat dengan saya. Saya menggunakan teknik ini yang dengan izin Allah dapat menyelesaikan beberapa kes gangguan berat/menahun kronik dalam masa relatif singkat. Smestinya dengan ada kerjasama pesakit dan keyakinan mutlak kepada Allah.

Bagi yang berhajat untuk belajar sesuatu daripada saya, diharapkan dapat emal terus ke rahmaniah. Saya tidak menerima murid serta merta melainkan ada beberapa proses perlu dilalui dahulu. Ini bagi menjamin kualiti ilmu hikmah yang pada masa sekarang sudah amat jarang ada yang aslinya. Satu perkara lagi saya sedang juga mencari RAKAN PERAWAT untuk menjadi rakan seperjuangan bagi berjihad di jalan Allah di bawah satu bumbung dalam bdiang rawatan hikmah ini. Bagi yang berminat bolehlah terus emel ke emel saya. Bagi pesakit pula, harus dimaklumi saya TIDAK mengubat ramai pesakit dalam satu-satu masa. Ini kerana saya menjaga kualiti rawatan. Saya amat tegas dalam hal ini. Jadi sila buat temujanji segera sebelum datang berjumpa saya untuk menerima rawatan. Insya Allah, jika ada rezeki perjumpaan dan rawatan dapat dilakukan.

Dan perhatian bagi pesakit yang mahu sembuh tetapi tidak mahu solat. Jangan buang masa dan tenaga kita semua. Hal ini kerana ada yang sudah sembuh banyak tetapi tidak mahu mendiriakan solat kerana membeli belah. Kemudian dia sakit kembali dna menyalahkan kita juga. Jangan datang kepada saya, pergilah kepada perawat lain. Saya hanya mahu mengubat mereka yang benar-benar ikhlas dan mahu dirawat sahaja kerana Allah. Kesembuhan pastilah milik Allah semata-mata.

Rabu, 1 Disember 2010

Beruk Disedut Ke Dalam Cahaya Putih

Sahabat saya, M namanya memang mempunyai beberapa kemampuan. Antara scan dan kepekaan rasa yang tinggi. Maka suatu petang di surau tempat kerja, saya teringat kepada M, ada masa sedikit sebelum Asar, saya memanggil M datang jumpa saya di surau. "Pembersihan." kata saya sewaktu dia sms bertanya tujuan saya memanggilnya. M, masih belajar di peringkat sarjana bergerak turun dari bilik pelajar sarjana meuju ke surau. Apabila M masuk dalam surau, M komen, "UH, tenang dan sejuk dalam surau ini." Katanya sambil bertimpuh depan saya. "Alhamdulillah. Nikmat itu boleh rasa tenang. Ada orang tak boleh rasa sedikitpun ketenangan dalam hidup. Rahmat tuh. " balas saya sambil menyuruhnya meletakkan kedua belah tangan atas lutus dan mengadap telapak tangan ke langit.

"Ok M, dengan izin dan rahmat Allah, saya hendak buang segala jin saka, jin sihir, jin penganggu dan juga ilmu2 bathil serta unsur negatif dalam diri ko. Boleh?"

Mulanya M teragak-agak. Saya terpaksan menjelaskan lagi.

"Insya Allah apabila benda2 itu sudah sirna maka ko akan rasa lebih tenang dalam hidup, tak gopoh gapah, tak cepat marah dna buruk sangka dan lebih tenang ibadah serta khusyuk. Nak ke?"kata saya mengumpannya. M terus senyum. Walaupun M tidak mengiyakan apa saya kata, tetapi saya tahu 90% apa saya cakap itu benar berlaku pada dirinya. Selepas M setuju danM pasang niat dan saya pun pasang niat, saya menyuruh M berzikir Ya Allah 29x dalam hati ikhlas berzikir kerana Allah semata-mata. M ikut. Selepas tamat, saya pun suruh dia pejam mata. Dan saya pun memulakan ikhtiar.

Semasa saya membaca Ayatul kursi, tangan dan badan M bergegar sedikit. Namun saya dengan makrifat menekan M agar terus diam dan diam. Saya makrifatkan juga segala makhluk yang ada pada tubuh M tdk akan mampu melawan, mereka kecil dan lemah tiada berdaya melawan saya. Sebenarnya mula2nya lagi pun masa M duduk depan saya, saya sudah nampak lembaga hitam besar dan tinggi berada di sebalik batang tubuh M. Cuma M tidak sedar dan nampak. Kini, apabila M pejam mata, M mula nampak apa yang ada pada dirinya selama ini. Dalam cahaya putih yang mulanya setompok kian membesar (saya terus membaca ayatul kursi niat ikhlas kerana Allah agar dilimpahkan rahmatNya kepada kami berdua ketika itu) M melihat beruk hitam terseringai meronta-ronta ditengelami cahaya putih yang meliputinya seluruh tubuhnya melainkan kepalanya. M terkejut smabil menyebut nama Allah. Tak lama kemudian, cahaya putih itu bagai berpusar menyedut beruk itu dan meliputi kepalanya sehingga beruk itu kian mengecil. Namun beruk itu terus melawan dan timbul semula. tatkala saya sudah tiba pada bacaan kali ke 7 dan masuk ke bacaan 2 ayat terakhir At-Taubah, beruk itu disedut dan diseliputi lagi hinggalah hilang. Yang ada hanyalah cahaya putih dimana-mana.

"M, Ya Allah, tak sangka beruk pada aku rupanya..."

"Dengan izin Allah telah diperlihatkan Allah kepada kita...ia daripada saka sebelah bapa, sebelah atuk..."

M diam sejenak macam mengingati sesuatu. Saya mengajak M untuk trace dari mana beruk itu. M setuju. Saya suruh M pejam mata dan saya pun mula membaca ayatul kursi lagi. Dan layar pun terkembang dnegan suluhan cahaya putih. Saya memegang dada M. Membawa M menelusuri dari mana beruk itu berasal. M nampak kawasna hutan. Dan M tak dapat teruskan lagi. Entah kenapa.

"Ustaz, sudahlah. Saya sudah ingat dari mana beruk itu. Saya teringat ustaz."katanya agak sebak.

"ceritalah kepada saya..saya nak dengar dna tahu juga.."kata saya.

"Dahulu, moyang saya seorang peneroka tanah di Kuala Krai. Suatu hutan dibukanya. Hutan yang terpencil itu dibersihkan dan dibuat penempatan. Ia diberi nama Kucil.Situ banyak beruk liar. Ada dimana-mana. Namun tidka pula menganggu penduduk dna moyangnya. Malah Onyang sendiri takut apabila melihat beruk2 itu bukan macam beruk biasa. Macam terlalu bijak bagi beruk untuk bertolakansur hidup dengan manusia. beruk2 itu nampak macam taatd an ikut perintah Moyang yang membuka kampung."

Saya dengar dengan khusyuk. M pun maklumkan lagi bahawa sepupunya juga sakit sering demam-demam. Sewaktu trace, M niat nak trace makhluk pada sepupunya. Dan M tersenyum sendirian tatkala itu apabila melihatkan beruk2 pada sepupunya itu terlonta-lonta bercempiaran melarikan diri apabila melihat kedatangan M yang dilingkungi cahaya putih.

Peristiwa itu berlaku petang. Keesokan paginya, M sms kepada saya:

"Salam..power erk, tadi pagi lagi aku dah bangun. Senang je bangun. lapang je, kepala pun tak berat, kalau sebelum ini bukan main berat lagi. Liat nak bangun. Kena amalkan apa yang ustaz ajarlah ini nampaknya. Terima kasih banyak2,"-M, Kuala Lumpur.

Saya balas:

"Power itu bukan milik kita. Tapi milik Allah semata-mata. Maka bersyukurlah agar ditambahkan lagi nikmatNya kepada kita berganda-ganda.Amin."

Kemampuan scan dna kepekaan M tidaklah berkurang kerana semua itu adalah berasal daripada kemampuan yang Allah kurniakan pada hambanya yang sebaik-baik kejadian. Namun apabila kemampuan tersebut ditunjangi oleh dampingan halus, maka dampingan itulah perlu dihapuskan.

#Apa yang saja ajar hanyalah membaca ayatul kursi dgn niat ikhlas kepada Allah utk mendapatkan rahmatNya semata-mata. Bukan niat lain. Apatah lagi niat nak jumpa khodam Ayatul Kursi!

Rawatan Mahabbah Suami Isteri

Salam saya buka program rawatan jarak jauh mahabbah suami isteri untuk yang mengalami masalah rumah tangga spt suami main lain, isteri minta...