Khamis, 28 Julai 2011

Bomoh Melayu Syirik Punya Pasal Seorang Indian Bersilat Di Depan Saya!

Sebagaimana dijanjikan, A (nama samaran) berbangsa India beragama Hindu datang jumpa saya minta tolong doakan agar dia dapat jodoh dengan seorang perempuan kesukaannya. Berikut ialah data bual saya denganya. Selepas menunggu dua jam lewat daripada masa ditetapkan baharu A telefon katanya dia sesat tak jumpa jalan ke rumah saya. Saya dah bersiap nak ke Perpustakaan UM.  Namun mengenangkan dia susah payah cari jalan saya terima saja kedatangannya.

A :Tuan saya hendak
minta tolong...doakan saya temu jodoh dengan dia...kata seorang Indian kpd saya...

Saya : Saya seorang Islam yang pasti akan menggunakan Ayat Suci Al Quran dan doa para nabi...serta zikir...saya doa setakat yang Allah izinkan sahaja...dia datang di depan saya...baharu syahadah, istighfar dan selawat..semasa  zikir qalbi..'getar-getar rindu pun menerpa'..umak aii ni jin hindu ka dari mana ni...bila saya buka maka..Indian tersebut telah membuka silatnya di depan saya...hiappp hiop ahhhhhh

Saya : oiii ko...apasal? A terus bersilat gerak sendiri bukak bunga, mau je saya lempang. Tak dak masa saya nak layan mainan saat kesuntukan masa begini. Lahabau punya jin. Bila saya oii oii kan saja dia, tanpa saya serius sangat, buat apa nak serius kalau serius makin menjadi penat nak layan, lebih baik ambil C4 je. Hahaha. Bila dah di oiii oii je macam tu dia terus tersedar di alam syahadah yang nihil ini.

A : Maaf tuan saya dada debar2 kena turun bawah (keluar rumah) macam nak menurun tuan...

Saya :Ok kata saya...poeilah ko (kata saya dalam hati). Patut masa saya mula mendalamkan zikir qalbi jari jemari saya bergetar..taklah bergetar hebat mana pun. Biasa-biasa ja. Dah agak ni mesti jin hindu dia.

Kepada rakan seagama saya ingatlah ayat ini: Al-ISRAQ AYAT 81..apabila HAQ telah datang maka BATHIL PASTI LENYAP..bukan nak kata saya alim hebat ustaz wali. Tetapi akan ada jarak pemisah antara HAQ dan BATHIL. Mana boleh campur BUKTIKAN kalau boleh!!!!

Kita berdosa kita pohon ampun sama Allah juga..tauhid hati kita sama Allah juga sampai bila-bila..tetapi mereka kafir itu..aduhai...maaf ya para jin satria..saya hanya mengucap dan mengingatiNya dalam kelalaian saya terhadap Yang Maha Esa. Setengah jam kemudian Indian itu telefon saya juga :

A : Tuan , maaf tuan dulu saya ikut seorang Bomoh Melayu bertapa di Gunung Ledang....tadi tuan nampak ada kan Hang Tuah Hang Jebat datang ikut sama saya kan....

saya : Kahkahakahakah..saya gelak dalam hati....ya , jawab saya, ya memang ada tapi itu Hang Tuah yang ikut awak itu banyak jahat sebab Hang Tuah saya kenal dia sebut nama Allah tetapi Hang Tuah awak terkejut beruk bila saya sebut nama Allah..haiya...

A : Ok tuan nampaknya tak boleh masuk rumah dan jumpa tuan badan rasa lain ada benda nak turun dalam badan saya....

Saya : Oklah, kata saya, awak baliklah rumah saya doa dari jauh saja. Sekejap awak ada amal apa-apa kah ilmu kebatinan hindu?

A : Tak ada tuan. Tapi saya ada ikut Bomoh Melayu bertapa di Gunung Ledang baca mentera-mentera jampi serapah.

Saya : Patutlah ko bukak silat depan aku. Pelik pulak jin Hindu boleh bersilat. Selalunya jin hindu pun respek sama orang Islam yang baik-baik. Mana berani campur urusan. Kan Allah dah kata Agamamu agamaku. Tamat.

Kesimpulan saya ; Ini bukan kerana Hindunya tetapi kerana syiriknya Bomoh Melayu membimbingnya bertapa di Gunung Ledang. Ya Allah lindungilah daku, anak cucuku dan kaum muslimin muslimat drp menysirikkan Mu Ya Allah. La ila ha illallah!

Rabu, 27 Julai 2011

Ramadhan Semakin Menjengah, Ilmu Terus Ditimba

Salam.

Ramadhan yang kian menjengah, tetapi ilmu tetap ditimba, begitulah nasihat Sang Guru kepada murid-muridnya. Ramadhan bukanlah alasan untuk kita berhenti daripada tugas hakiki iaitu menuntut ilmu pengetahuan. Ada orang berkata apabila berpuasa, tidak makan dan tidak minum, maka tiada tenaga untuk bekerja apatah lagi menggunakan aqal untuk menuntut ilmu. Tanggapan ini boleh dibahaskan. Apabila aqal dikatakan lemah apabila berpuasa, sebenarnya bukanlah aqal kerana aqal tidak pernah lemah. Cuba renungkan, jika akal lemah dia tidak akan memproses data dan kata-kata alasan demikian. Maknanya kata-katanya itu lahir daripada proses akal beraktiviti. Oleh itu banyak orang mengatakan lemah apabila membuat sesuatu kerja tetapi aqalnya tidak pernah lemah memberikan alasan-alasannya!

Ilmu adalah cahaya. Ilmu adalah sinar kefahaman. Ilmu ialah lampu suluh. Ilmu ialah sumber kekuatan jiwa. Ilmu ialah pembetul akhlak. Ilm ialah pelurus kaedah. Ilmu ialah kekasih aqal. Ilmu ialah rahsia hati. Ilmu ialah makrifatullah.

Tingkat yang akhir daripada makna ilmu di atas membawa makna yang trasendental sifatnya. Oleh sebab itu penggalian ilmu sama ada melalui buku atau karya sedia ada disertai dengan penggalian penemuan baharu dan penjabarannya ke tengah talib dan seterusnya didakwahkan ke tengah masyarakat merupakan dasar kepada pembinaan peradaban bangsa dan negara kita.

Hati ibarat raja. Anggota ibarat menteri. Jika baik raja baiklah menteri. Jika jahat hati jahatlah anggotanya. Ilmu ibarat mufti atau ulamak yang senantiasa berdamping dengan umara'. Tanpa ulama', umara' akan pincang. Begitu juga keadaan diri kita ibaratnya sebuah negara-jika tidak diurus tadbir dan diurus kelola dengan baik dan benar pastilah berlaku  ketidakseimbangan dan kezaliman misalnya menggunakan tangan untuk mengambil hak orang lain tanpa izin (mencuri) mengakibatkan kemurkaan Allah dan jatuh hukum hudud. Justeru amatlah penting hati itu dinasihati oleh ilmu, cahaya dan kefahaman yang jelas tentang sesuatu perkara, letak duduknya secara adil dan wajar di alam ini.

Ramadhan semakin menjengah, ilmu terus ditimba merupakan suatu jihad yang agung. Ini bukan bermakna jihad akhbar iaitu mengangkat senjata melawan kafir jahat yang memusuhi Islam terang-terang itu harus diketepikan tetapi dengan ilmu yang kukuh ia akan menguatkan lagi jihad akhbar kita. Tambahan musuh kini bertebaran di mana-mana-usaha mengubah ideologi dan pandangan alam kita lebih mudah daripada memaksa kita keluar daripada agama Islam.

Dan sejarah telah membuktikan itu sangatlah sukar untuk dilakukan ke atas orang Islam!

Hanya mengubah idelogi dan pandangan alam umat Islam maka mudahlah musuh menjarah diri kita semua. Maka untuk menghalang perkara ini berlaku berhajatkan kepada ilmu. Ilmu hikmah merupakan ilmu amalan ulamak silam yang mempunyai sejuta satu faedah yang tiada terungkap dengan kata-kata paling lengkap sekalipun. Dalam ilmu hikmah terdapat wiridnya dan lakunya yang khusus membuatkan kita sentiasa menggunakan masa untuk mencari redhaNya. Ia menjauhi penyakit alpa dan lalai. Ini bukan bermakna kita harus sentiasa di tikar solat sehingga melupakan dunia. Tetapi untuk menyediakan masa khusus untuk ibadah kita dan wirid kita setiap hari lantas mengelakkan kita terpasung di hadapan kaca tv atau bersama rakan-rakan bergebang tak tentu halanya.

Dengan adanya laku khusus dan wirid khususnya insya Allah dipancarkan kepada kita akan rahmat dan ilmuNya yang agung yang tiada dapat diperolehi pembelajaran sekular. Ilmu inilah yang semakin jarang umat mendapatkanya melainkan banyak didorong oleh semangat akal yang pendek sahaja. Aqal itu haruslah dipancarkan cahayaNya agar ia bisa mengenal mana yang haq mana yang bathil; mana yang adil mana yang zalim ; mana yang tepat mana yang tersasar!

Begitu juga ilmu hikmah itu membijaksanakan akal bukan menguranginya sebagaimana kita fahami. Ilmu ialah makrifatullah-tujuan akhir pengilmuan insan.

Ya Allah jadikanlah kami bersama orang yang mendapat rahmat dan ilmuMu DAN jauhilah hamba daripada segala perbuatan keji, perbuatan sia-sia membuang masa, wang dan tenaga tanpa ada keridaanMu. Moga setiap denyut nafas kami dalam ruang hajat menuntut ilmu dan tidur kami dalam tidur orang berilmu dan mati kami dalam keadaan kami berilmu!

Amin Ya rabbal Alamin!

Sabtu, 23 Julai 2011

Adakalanya...

Adakalanya kita sangat segar beribadah, solat, zikir dan doa berjam-jam lamanya, tiada kekurangan tenaga, manis ibadah yang bertambah-tambah..

Adakalanya kita rasa malas, berat dan segan beribadah, kalau buat jua, mata cepat memberat, mengantuk dan terasa terlalulah letihnya jasad ini...

Mengapa berlaku begini? Inilah kesan peperangan antara jasad dan rohani. Jasad dikuasai tenaga fizikal tenaga hayat dan satu sumber tenaga hayat ialah nafsu kita selain daripada pemakanan kita.

Manakala rohani yang bertempat di qalbu dikuasai oleh nur inayat Ilahi. Tanpa inayat dan nurNya pasti rohani lemah tiada berdaya.

Apabila seorang salik/murid/talib memulakan perjalanan zikirnya, dia akan mendepani suatu pertempuran yang maha seru antara jasad dan rohaninya.

Zikir memberikan kekuatan kepada rohani dan melemahkan nafsu. Jika (biasanya) kita (jasad) dikuasai oleh nafsu yang jahat, akan dilemahkan dan seiring dengan itu, rohani yang lemah diperkuatkan. Dlm proses transisi antara penguasaan nafsu ke atas jasad kepada penguasaan rohani ke atas qalbu itulah, berlakunya gejala seperti mengantuk amat sangat, rasa letih baharu berzikir, malas, berat tubuh hendak ibadah dll.

Jika salik berjaya melepasi tahap dan gejala itu, maka jasad akan kembali kuat, tenaga, segar dan mantap namun dalam keadaan dan rasa yang lain-iaitu dimana rohani pula mengusai jasad. Drp sinilah seseorang insan yang mananya rohani menguasia jasad dan berjaya menekan dan mengawal nafsu akan berbeza akhlaknya dengan insan yang dikuasai nafsu jahat pada jasadnya.

Sekalipun insan yang dikuasia nafsu yang jahat itu nampak baik dari segi moralnya.

Apabila rohani\ kita kuat menguasai jasad, pancaindera, qalbu dan aqal kita maka ketika itu akan hadirnya kekuatan untuk menerima petunjuk kebenaran, menegakkan kebenaran dan kesucian hati dalam mendepani kehidupan. Biarpun kesempurnaan itu sukar diperolehi tetapi insan ini telah mengorak langkah maju ke depan drp insan lain yang terpedaya dengan pengusaan nafsu jahat ke atas dirinya hatta dipandang baik moralnya oleh masyarakat sekelilingnya.

Insya Allah dlm IHNM didedahkan dan digembleng terus ke atas murid bagaimana kita melemahkan kekuatan nafsu dna pengusaannya ke atas jasad. Seperti dikatakan tadi walaupun ini bukanlah petanda saya ini sempurna dan hebat tetapi sekurang-kurangnya daripada yang malas bersolat kembali bersolat rajin dan mudah bangun malamnya. Inilah permulaan hidayah.

Sesungguhnya penerangan ini menerangkan suatu kefahaman kaedah ikhtiyar kita. Yang mengurniakan dan menganugerahkan nur, taufik, inayat adalah dengan rahmatNya juga. Maka marilah kita memohon dicurahkan rahmatNya sepanjang masa dan ketika agar kita menjadi mukmin yang berjaya dunia dan akhirat!




Selasa, 19 Julai 2011

Penyakit Hatii

Assalammualaikum.

Penyakit hati merujuk kepada sifat atau akhlak yang buruk dan tercela. Antaranya sifat dengki, hasad, iri hati, dendam, khianat, pembohong, angkuh, sombong dan segalanya lagi.

Punca penyakit hati ialah pertama gelapnya hati kerana banyak berbuat dosa. Kedua kerana tiada pendidikan jiwa dan rohani. Ketiga membiarkan satu titik hitam menjadi beribu titik hitam.

Kaedah merawatnya ialah memohon ampun, istighfar dan melakukan amal soleh.

Penyakit hati yg tidak dirawat membawa implikasi besar seperti jiwa kacau, hati gelisah, rezeki panas, tiada keberkatan hidup dll.

Oleh itu rawatlah hati ini dengan taubat, ibadah dan menuntut ilmu yang haq bagi membimbing langkah menuju kepada Allah.

Insya Allah.

Isnin, 18 Julai 2011

Prinsip Pengamal Perubatan Islam

Berikut ialah pandangan saya tentang prinsip perubatan Islam:

1.Sentiasa menjaga amalan secara istiqomah
2.Menjauhi perkara sia-sia.
3.Sentiasa memohon ampun walaupun terasa diri sudah bersih suci.
4.Melatih diri ikhlas ibadah
5.Jadikan masjid dan solat jemaah sebagai jihad utama diri.
6.Tundukkan mata dan nafsu sedaya boleh.
7.Sentiasa mempelajari ilmu perubatan yang baharu yang sahih dan benar (bukan sihir).
8.Sentiasa terbuka dengan kaedah perubatan saudara seagama yang lain.
9.Sentiasa menasihati pesakit agar memahami tentang penyakit, kesembuhan dan hakikat rawatan Islam.
10. Jangan putus asa terutama kes rasukan yang teruk.
11.Jangan berhenti membaca AQ dan jika membaca namun rasukan makin liar atau ketawa, maka berhentilah sekejap. Berwuduk, solat dan berwirid atau membaca ayat amalan rawatan di atas tikar solat. Kerana kadangkala hati kita bisa dipesongkan oleh tipudaya zahir syaitan dan bisikan dalam hati yang melemahkan keyakinan dan kebergantungan harap kepada Allah Ta'ala.
12.Hormat, ziarah dan bersama ulamak yang haq.
13.Jangan melayan sangat emosi dan imiginasi pesakit terutama dalam bab scan scan ni.
14.Jangan berlagak hebat.
15.Sentiasa faham bahawa wirid dan membaca AQ di hadapan pesakit sama dengan membaca ketika kita bersendirian beramal ibadah-antara pengertian ikhlas-tanpa terpengaruh dengan reaksi pesakit.
16. Jangan melayan jin bersembang,buang masa saja, hapuskan terus.

Salam ingatan

Ahad, 17 Julai 2011

Pengalaman Murid Belajar Ilmu Hikmah yang seterusnya...

Salam sejahtera.
Alhamdulillah. Segala puji hanya bagiMu Ya Allah.

Sekian kalinya, saya diberikan lagi amanah dan tugas untuk menyempurnakan pengisian ilmu hikmah kepada beberapa orang lagi murid yang telah membuat temujanji dengan saya.

Syukur segalanya berjalan lancar. Alhamulillah dalam kesibukan ini saya mempunyai masa yang sangat baik untuk saya manfaatkan bersama murid yang datang. Istilah guru-murid dalam Islam adalah sangat luas. Ketahuilah apabila kita telah mengajar suatu ilmu walau sedikit kepada saudara seagama kita atau orang bukan Islam kita telah menjadi guru kepadanya.

Istilah terdekat dengan guru ialah pembimbing dan pendidik. Saya selaku pembimbing, berdasarkan ilmu yang saya perolehi sama ada secara ijazah dengan guru zahir atau ilmu langsung daripada Allah, berasa sangatlah bersyukur dengan HASIL positif yang diterima oleh murid yang datang menerima pengisian ilmu hikmah.

Pengisian ilmu hikmah

Tidak sesekali sama kesannya dengan pengisian tenaga dalam atau ilmu-ilmu kebati pertama nan. Dalam mempelajari ilmu hikmah atau batin yang kedua pentingnya selain daripada yang pertama iaitu ilmu itu harus berdasarkan Al Quran dan Hadis, ilmu itu juga haruslah tidak bertentangan dengan dua sumber terbesar dan terutama tersebut. Ia haruslah menjunjung kebenaran Al Haq bukannya penyamaran dan penipuan.

Insya Allah, bagi yang datang atau mereka yang telah datang sudahpun menyaksikan dan merasakan bahawa ilmu hikmah yang dianjurkan di sini bukanlah ilmu yang serba asing atau serba aneh membuatkan kita menjadi sakti. Tetapi hanyalah menjadi hamba Allah yang soleh dan taqwa. Ilmu yang benar termasuk ilmu hikmah atau ilmu amalan hikmah akan membawa kepada makrifah kepada Allah yang membawa kepada suatu keadaan yang adil dan wajar.

Seorang yang telah menerima pengisian ilmu hikmah telah men-smskan saya bahawa ia menyatakan betapa bersyukurnya beliau kerana kini hatinya mampu untuk solat dengan khusyuk dan hatinya tenang sekali berbanding dahulu. Rasa seronoknya ibadah. Itulah yang kita hendakkan dalam hidup yang singkat ini. Beruntunglah bagi mereka yang belajar ilmu yang benar membawa kepada makrifah. Asas permulaan kepada menuju makrifah ialah ketetapan hati yang antara cirinya ialah ketenangan hati dan jiwa.

Begitu juga seorang murid lagi yang belajar ilmu kebatinan yang muluk2 guna ayat suci tetapi hasil yang dia dapat ialah semakin kuat dan banyak amalan dalam silibus ilmu batin tersebut diamalkan (hatta ayat al quran) hatinya kian resah, bangkit kemarahan dengan mudah dan suka bersengketa. Tak dapat istiqomah ibadah dan manis seronoknya ibadah. Dengan kembalinya beliayu ke jalan Allah mula beramal dengan Al Quran hatinya mula tenang dan segala gangguan mula lenyap. Dan ditambah dengan pengisian ilmu hikmah dan bimbingan ruhani, dengan rahmat Allah segala kebaikan dan ketenangan meningkat berganda-ganda. Itulah yang kita hendak hasil daripada belajar ilmu kebatinan atau hikmah.

Ilmu hikmah ini juga mempunyai ilmu keselamatan tetapi bukan untuk ditunjuk dan diminta2 sewaktu waktu yang tidak memerlukan.

Alhamdulillah baharu selesai tadi saya mengisi dan membimbing seorang murid dari Johor Bahru dan dia sudha pulang dengan wajah yang berseri-seri dan teramat puas dan tenang. Berubah sangat riak wajahnya selepas itu. Saya pun rasa tenang dan lapang setelah melaksanakan tugas dan amanah. Saya bukan sekadar memberi nota, malah membimbing secara personal dan detail. Malahan nota yang diberikan juga diperincinkan hasil amalan yang diamalkan sejak lama dan ditambah dengan wirid kombinasi ayat selawat dan doa tertentu bersumberkan Al Quran dan Hadis serta doa daripada ilham yang murni.

Insya Allah, saya masih membuka pengajian pengisian dan bimbingan ilmu hikmah ini, seluas-luasnya, walaupun ramadhan insya Allah. Harta boleh dicari ilmu yang benar sekali dalam hidup pun belum tentu ditemui. Dan insya Allah kini saya sedia berkongsi dan menyampaikan antara ilmu yang benar dan haq tersebut.

Saya menyeru murid lama agar berkongsi pengalaman dengan saya dengan emel. Saya yakin banyak yang mereka perolehi sepanjang beramal dan memanfaatkan ilmu hikmah untuk diri keluarga dan masyarakat. Ini sebagai penguat azam bagi yang belum atau masih berkira-kira hendak belajar. Ia berbeza tidak sama dengan kursus atau pengisian ilmu lainnya dimana-mana. Murid lama juga boleh terus berhubung dengan saya agar saya dapat bermel edisi kemaskini.

Alhamdulillah versi ilmu hikmah akan terus dikemaskini dari semasa ke semasa dan dihantar via emel bila tiba waktunya yang sesuai dan mencukupi.

Ilmu Allah itu luas jangan sempitkan dengan kejahilan kita.

Insya Allah.

SMS /Hubungi bila-bila masa

(0176601490)

atau emel utk pertanyaan dan perkongsian

Rabu, 13 Julai 2011

Jangan taksub kepada teras kayu dapatkan ilmu yang benar

Salam.

Baru-baru ini saya ke Amcorp Mall, di PJ. Sebenarnya saya tidak berapa gemar ke sini (malah mana-mana tempat sebegini).. Pertama disebabkan dosa mata kedua kerana simbol kapitalis yang bercambahan ketiga merayu nafsu kita untuk menjadi manusia yang terpedaya. Saya melalui satu kawasan di AM yang menjual barangan antik lama lusuh. Saya terdengar suara seorang Melayu sedang bertanya kepada tuan kedai, seorang Cina separuh usia beruban di kepalanya tentang khasiat potongan kayu.

Saya tertarik untuk mengikuti apabila Si Melayu ini menyatakan kepada isterinya (yakin sebab bunting) tentang teras kayu tersebut dengan bersungguh-sungguh. Walau Si Isteri berkerut dahinya macam tidak percaya, tetapi Si Melayu suaminya ini tak patah semangat-mungkin dia telah memasang niat hendak membeli kayu itu. Yang si pekedai Cina itu pula menyatakan lagi kelebihan teras kayu itu. Si Melayu suaminya bukan sahaja mengiakan malah berkata kepada isterinya, "Ha dengar itu bagus teras kayu ni simpan kat umah buat Pendinding " Si pekedai Cina itu pun . "ya betul jadi pendinding sangat bagus elok yakinlah."

Saya beredar daripada situ apabila si suaminyua mengeluarkan dompet. Si pekedai Cina terus menyatakan kelebihan kayu sbg pendinding. Masya Allah la hau la wala quwwata illa billah.

Hal ini sama berlaku dengan seorang rakan saya, si penjual dan peminat kayu kemuning. Sewaktu berlaku kerasukan di tempat kerja, dia cuba guna teras kayu tetapi gagal sama sekali malahan jin yg merasuk siap ketawa dan main-main lagi.

Saya masa itu masih kurang ilmu. Jadi terbukti kayu bukanlah apa-apa sangat bukan pendiding dan bukan cara terbaik utk mengeluarkan jin daripada tubuh pesakit. Tasbih daripada kayu koka?Sebenarnya biarlah kayu apa sekalipun yg penting iktikad kita terhadapnya. Kayu koka dan kemuning atau stigi yg dibuat tasbih dan penawar bisa merupakan kayu yang cantik dan elok dibuat tasbih. Serta unsur bahan kimia dalam kayu utk menjadi penawar bisa binatang dan unggas-kerana itu terbukti wujud. Namun secara spiritual dan ghaibiahnya janganlah berharap sangat kerana bukankah Allah menyatakan bahawa Allah Maha Mengetahui Yang Ghaib dan Yang Nyata. Serahkan sahaja kepada Allah dan ikhtiyar kita tetap menggunakan Ayat Al Quran selain kombinasi zikir dan nafas (bukan tenaga dalam dan seumpama dengannya).  Keyakinan kita juga bukan pada ayat yg memberi bekas tetapi Allah yang maha kuasa memberikan bekasnya.

Jika kita anggap AQ itu had yakin kita dengan kesamaran hakikat faham kepada Allah atau tiada langsung-kerana ada pengamal perubatan tradisional beragama  Islam bergabung tenaga dengan pengamal bukan Islam TETAPI menggunakan AQ.

Iktikad amalan harus jelas dan terang. Insyan Allah amalan IHNM tidak sesekali mempunyai sandaran terhadap 'masiwallah'. Tasbih, minyak, herba adalah bahan perawatan bukannya muktamad ghaib spt kita anggap barang ini pendiding atau barang ini boleh menakutkan jin-Ya Allah selamatkan kami daripada berlaku syirik kepadaMu sama ada secara terang atau tertsembunyi. Ilmu Hikmah Nur Makrifah bebas daripada unsur syirik , Alhamdulillah.

Maka NIKMAT TUHAN KAMU yang manakah yang hendak kamu DUSTAI? -Ar-Rahman.

Maka bersyukurlah dan memujinya siang dan malam berserah diri kepadanya seluruh jiwa dan raga kita yakinilah Dialah Pelindung dan Penolong kita, Engkaulah Tuhan yang kami sembah dan Engkaulah Tuhan tempat kami memohon Pertolongan.

Amin.

Ahad, 10 Julai 2011

Istighfar Penawar Kehidupan

Salam.

Jangan sesekali meremehkan istighfar dengan menyedikitkan bacaannya, sekadar menyebut di mulut tak sampai ke hati: Istighfar ialah pembuka dan pengundang rahmat Allah dan syifa segala penyakit zahir dan batin.

Ahad, 3 Julai 2011

Bulan Syaaban dan Ramadhan Bukan Penghalang

Salam.

Bulan syaban yang sudha tiba dan disusuli dengan Ramdhan adalah tanda rahmat Allah kepada Umat Muhammad yang mencurah-curah.

Dua bulan besar Islam ini bukannya penghalang kepada penuntut ilmu untuk meneruskan jihad ilmunya.

Bagi yang sentiasa dahaga dna mencari ilmu hikmah inilah antara masa terbaik untuk pengisian IHNM dan bimbingan IHNM yang istimewa.

Insya Allah pada bulan mulia ini juga saya akan mengumumkan produk sulong drp IHNM yang saya buat sendiri berdasarkan ketentuan masa dan amalan yang mustajab mujarab untuk maslahat dunia akhirat. Ditambah IHNM menjadi sarana pembangkit dan pendorong untuk berjaya dan beribadah dengan baik dan sejati.

Insya Allah bagi yang menerima bimbingan IHNM pada bulan mulia ini juga mendapat beberapa keistimewaan.

Ini tdk bermakna murid lama tdk boleh memperolehinya. Ia akan diumumkan atau terus di smskan nanti. Diharapkan perhubungan di antara kita berkekalan kerana banyak faedah dna manfaat kita boleh kecapi drp persaudaraan kerana Allah bagi menambah diri kita dengan ilmu yang bermanfaat.

Bulan Syaaban dna ramadhan bukan penghalang. Alahamdulillah saya telah melepasi beberapa tahap getir dalam jihad ilmu akademik saya yang kini memudahkan saya untuk kembali mengaktifkan blog ini dan juga untuk membimbing bagi sesiapa sahaja yang bersedia meraih potensi ruhaniah yang tak diterokai dahulu. Lupakan segala ilmu batin, esoterik, reiki, prana shakti, kebatinan, silat ghaib, ilmu para wali kononnya. dan sebagainya yang diragui sah dan absahnya.

Kembali ke jalan ilmu hikmah yang dirahmati dan diredoi, menjadi praktisi hikmah yang wibawa, yakin diri, berani, cekjal, tabah, sumber rezeki halal toyyiban dan sumber rujukan menyelesaikan hal-hal mistik, sihir, angker dan lain-lain lagi tanpa persoalan dan tanpa misteri yang menakutkan lagi.

Hanya Allah yang Maha Tinggi Lagi Maha Besar Agung.
Itulah pegangan murid Ilmu Hikmah Nur Makrifah.

Allahuakhbar!

Program Mahaguru Grandmaster Ilmu Hikmah,Kebatinan dan Ilmu Ghaib

Salam. Kembali dibuka program Gemblengan Mahaguru untu tahun ini yang meliputi ilmu 1. Rahsia Kekuatan Batin Manusia Asas hingga level G...