Isnin, 30 Mei 2011

Nasihat saya kepada si pencari ilmu

Pertama kenalilah dulu apakah tujuan diri sendiri?Nak kebal?nak sakti?Nak pandai atau nak apanya..Jangan kabur-kabur tentang hal ini.

Kedua kenalpasti bagaimanakah cara penurunan ilmu?Main salam2 sahajakah?Cakap2 sajakah?Trik2 kekebalan sajakah?

Ketiga kenal allah selaku sang pencipta segala-galanya.

Dalam pelajaran Ilmu Hikmah Nur Makrifah ketiga-tiga pernyataan penting ini ada. Semuanya dijawab dengan baik. Kepada si pencari ilmu yang telah menghabiskan banyak wang untuk belajar ilmu tenaga dalam sakti maka saya tumpang simpati. Sebenarnya ilmu batin yang sebenar mengajar kita kenal diri dan Allah serta mendapat sakinah dan saadah. Nah, ini dinyatakan dalam IHNM. Sifat qanaah salah satu daripada buahnya hikmah yang merupakan kurnian Allah pada sesiapa saja yang dikehendakinya.

Maaf, saya bukanlah grandmaster tenaga dalam atau mahaguru ilmu sakti. Saya hamba Allah yang kerdil. Bagi murid saya yang telah menerima pengisian ilmu saya ucapkan tahniah. Dan alhamdulillah setakat ini tiada seorang pun mereka yang telah menerima ilmu dan pengisian daripada saya merungut dan tidak puas hati. Ada yang sudah berjaya membuka pusat rawatan. Sehingga ke Singapura. Sejauh Sabah. Alhamdulillah semuanya kita ini berjihad. Bertaqwa dan berjihad. Perjuangan adalah perlaksanaan kata-kata, suatu ungkapan popular yang mesti diamalkan dalam bidang rawatan rukyah dan hikmah Islami.

Saya sekadar mahu berkongsi ilmu, jika ragu-ragu tidak payahlah email atau sms atau menghubungi saya kerana saya tidak menjanjikan apa-apa kepada saudara semua. Jika mahu berkongsi dengan saya, saya sedia kongsi dengan apa yang saya miliki daripada pengalaman riyadhoh tanpa mainan trik tenaga dalam dan kebatinan yang begitu menjanjikan tetapi sekadar indah khabar semata.

Insya Allah, Ilmu Hikmah Nur Makrifah untuk hamba Allah yang kerdil, yang mahu mengenal dirinya bertaqarrub kepadaNya dan hidup dalam keadaan tenang sejahtera.

Jumaat, 27 Mei 2011

Amalan Ilmu Hikmah Nur Makrifah

Salam sejahtera.

Ya Allah Ya Nur! Salah satu daripada zikir amalan Ilmu Hikmah Nur Makrifah. Zikir memohon Cahaya Allah ini bukannya sesuatu yang direka cipta daripada amalan-amalan kebatinan yang sesat lagi menyesatkan. Tidak pula menggunakan rajah-rajah yang meragukan. Tidak menggunakan jampi serapah yang bercampur aduk dengan kata-kata asing, tidak diketahui maknanya dan mensyirikkan Allah Ta'ala.

Berkenaan dengan saka, terdapat banyak kaedah rawatan perubatan tradisional. Banyak antara rawatan tersebut menggunakan petua dan bahan alami yang dihidupkan semangatnya dengan jampi mentera tertentu dan ayat-ayat suci. Rawatan kaedah Islamik pula lebih menjurus kepada penggunaan ayat al Quran semata-mata selain doa dan hizib. Petua dan bahan alami turut digunakan namun ia minimum tanpa jampi serapanh lagi. Namun ada yang mengklaim dirinya sebagai perawat Islam tetapi masih menggunakan jampi serapah walau sedikit.

Dalam kaedah perubatan yang diajarkan dalam program bimbingan Ilmu Hikmah Nur Makrifah, amalannya bebas sepenuhnya daripada amalan jampi serapah. Bahan alami dan ayat suci digunakan namun dalam konteks tersendiri yakni bukan sebagaimana perukyah yang membaca ayat suci dengan nyaring malah ada yang memakai mikrofon lagi. Amalan IHNM tidak menjadikan ayat suci sebagai pedang, pisau, cemeti dan lain-lain alatan ghaib. Hanya membaca ayat suci bertujuan memusnahkan segala gangguan. Berkenaan natijahnya semuanya milik Allah semata-mata. Biasanya manifestasi kewujudan kesan IHNM ialah turunnya rahmat Allah dalam bentuk ketenangan dan cahaya ruhaniah yang memnacar-mancar. Cahaya dan rahmat yang bersekali turun sewaktu ayat suci dibacakan bukan bermakna penentu mutlak kesembuhan pesakit kerana Allah sajalah penentu mutlak kesembuhan pesakit. Konsep kita hanyalah ikhtiyar dan dengan kaedah yang betul termasuk pengisian yang betul dan amalan yang betul, hasilnya dapat kita nikmati sebagaimana Allah berfirman "Sesungguhnya kami turunkan Al Quran itu sebagai rahmat dan penawar bagi orang beriman." Inilah yang sewajarnya kita pegang dan junjung serta yakini. Bagi murid yang menerima pengisian Ilmu Hikmah Nur Makrifah, mereka mempunyai keyakinan yang amat kuat sehingga tiada suatu gangguan pun menjadi ketakutan dan kebimbangan bagi mereka. Mereka dapat berdepan dengan situasi seberat manapun dan dapat membantu masyarakat dengan jayanya berbekalkan pengisian dan amalan yang terpulang bebas kepada murid untuk mewiridkannya sebanyak manapun (tanpa ada syarat wajib, amalan zikir adalah sunnat yang tidak boleh dipaksa tetapi suatu kerelaan yang ikhlas dan berserah diri kepada Allah lantaran lahirnya kesedaran diri kepada Maha Pencipta.

Keadaan

Keadaan bagi murid yang menerima pengisian Ilmu Hikmah Nur Makrifah ialah suatu keadaan yang menerima pancaran hidayat taufik inayat Allah Ta'ala yang terus menerus dalam saluran rahmatNya.

Matlamat Ilmu Hikmah Nur Makrifah dikembangkan

-Untuk membantu perawat Islam dan perawat yang mengamalkan kaedah rukyah dapat menjalankan perubatan secara rukyah dengan lebih berkesan lagi sesudah menerima pengisian dan formasi amalan Ilmu Hikmah Nur Makrifah.

-Untuk membantu menguatkan diri dan rohani perawat Islam untuk bersungguh-sungguh berjihad di jalan Allah dalam bidang rawatan perubatan Islam sehingga insya Allah setiap masalah dapat diatasi dengan baik.

-Untuk mereka yang sering disihir tanpa hentinya. Setelah pesakit dibersihkan daripada pengaruh sihir, mangsa sihir akan diisi dengan kekuatan Ilmu Hikmah Nur Makrifah dan dengannya mangsa mempunyai daya dorong untuk berjihad dna beramal sehinggakan sihir itu kembali berbalik kepada penyihirnya.

-Untuk membantu masyarakat yang terlalu banyak mengunjungi hospital agar kembali sihat atau pulih dari trauma.

-Untuk pengamal perubatan tradisional belajar Ilmu Hikmah dan rasai sendiri perubahannya yang nyata.

-Untuk mengukuhkan tenaga dalaman seseorang sehingga sampai ke hakikat.

-Untuk orang awam biasanya hendak belajar menimba ilmu pengetahuan.

Selasa, 24 Mei 2011

Pengalaman Murid Belajar Ilmu Hikmah

Assalamualaikum Tuan,

Terlebih dahulu, sy nak ucapkn terima kasih atas penawaran pengisian ilmu hikmah (dgn redho Allah) . Ilmu hikmah yang tuan anjurkan ini memg ada keistimewaan tersendiri lah.(Beliau menerima pengisian + Booster drp saya Ahad minggu lalu)

Pd tghari Ahad yg lepas, sy selamat smpi di Kulai lebih kurang jam 5.30pm . Sebelum ini sy ada menceritakan pd tuan mengenai isteri sy yg sedang sakit mistik. (Sakitnya sudah lama gagal dirawat oleh ramai perawat Islam drp kaedah campuran sehingga kaedah ruqyah sahaja)
 
Sy pun ikut ckp tuan buat tak reti sahaja . Isteri sy tu tak byk ckp. Sy duduk sebelah dia.... dlm hati cuma zikir_____________.

Selepas solat maghrib hari yang sama, ahad tu, sy baca____________. sy bgtau dia yg sy nak check dia( isteri) . Sy buat ikut yg tuan ckp ...

Sesungguhnya Allah Maha Pemberi Pertolongan dan semasa buat___________ , isteri sy smpi keluar air mata . (Tanpa sentuhan)

Apa yg dia rasakan ialah dia rasa paha, punggung & bahu direntap. Katanya mcm ada renjatan elektrik kuat naik dr kaki terus ke kepala .

Alhamdulillah ada pengurangan gangguan. Badan rasa ringan . (Jin/bisa/aura negatif berjaya ditarik keluar dgn izin Allah)
Sy mengulangi lg pengubatan ni selepas solat Isyak. Masih ada sikit2... dan sy gunakan_____________ bila isteri sy ckp ada nmpk bayangan  org berada di kawasan tasik.

Tiada bayangan lg selepas gunakan________&________' . Syukur pd Allah .... Memamg byk doa2 yg power dlm ilmu hikmah tuan ajarkan ni. (Hanya Allah Yang Maha Power/Kuasa-apa yang kita lakukan hanyalah semata-mata berdoa ke hadrat Allah Ta'ala dan dengan rahmat Allah dikabulkanNya).

Memg betul tuan ckp.... selepas tu, isteri sy bgtau sebelum sy smpi rumah lg dia dah rasa tak tentu arah. Bila sy muncul kat pintu rumah, isteri  sy rasa nak memberontak & rasa benci tgk sy . Sedangkan dulu dia tak rasa apa pun masa berubat dgn perawat ruqyah .

Syukur, dia dpt kawal diri & berzikir dlm hati .

Sy memg keletihan selepas berjalan jauh. Niat di hati nak bertahajjud & berwirid, sudahnye sy tak sedar langsung ....
Tapi semasa sy baru2 nak terlelap, sy tersentak & mcm nmpak ada org menghunus keris .... sy cuma baca___________ & terus tertidur sbb letih yg amat sgt . (Gangguan TIDAK boleh menganggunya sekadar bayangan yang pasti beliau tidak sakit atau mengalami sakit2 selepas itu. Maknanya gangguan itu dengan sekejap dpt diatasi sehingga beliau dpt tidur dgn nyenyak. Dlm pengalaman orang yang yang biasa merawat, atau org yang sakit di sihir atau gangguan selalu SUKAR tidur. Tetapi beliau diganggu dan terus dia berwirid dan akhirnya tidur nyenyak tanpa terus diganggu dgn kata lain gangguan itu dpt dibanteras)

Tuan, T.kasih!

Penerima pengisian ilmu hikmah khusus
B dari Kulai, Johor

Isnin, 16 Mei 2011

Bagaimana membuatkan orang di sekeliling kita suka dan kasih kepada kita?

1. Selalu menghargai dan memberi pujian.
Pujian itu seperti air segar yang dapat melegakan rasa haus manusia akan penghargaan. Dan kalau anda selalu siap memberikan air segar itu kepada orang lain, anda berada pada posisi yang terbaik untuk disukai oleh orang lain. Caranya? Bukalah mata lebar-lebar untuk selalu melihat sisi baik pada sikap dan perbuatan orang lain. Lalu pujilah dengan tulus.

2. Buatlah orang lain merasa dirinya sebagai orang penting.
Tunjukkanlah dengan sikap dan ucapan bahwa anda menganggap orang lain itu penting. Misalnya, jangan biarkan orang lain menunggu terlalu lama, katakanlah maaf bila salah, tepatilah janji dan sebagainya.

3. Jadilah pendengar yang baik.
Kalau bicara itu perak dan diam itu emas, maka pendengar yang baik lebih mulia dari keduanya. Pendengar yang baik adalah peribadi yang diperlukan dan disukai oleh semua orang. Berilah kesempatan kepada orang lain untuk bicara, ajukan pertanyaan dan buat dia  untuk terus bicara. Dengarkanlah dengan empati, dan jangan menilai atau menasihatinya apabila tidak diminta.

4. Ingat dna sebutlah nama orang dengan betul
Nama adalah milik berharga yang bersifat peribadi. Umumnya orang tidak suka bila namanya disebut secara salah atau sembarangan. Kalau ragu, tanyakanlah bagaimana melafazkan dan menulis namanya dengan benar.

5. Bersikap ramah-tamah
Semua orang senang bila diperlakukan dengan ramah. Keramahan membuat orang lain merasa diterima dan dihargai. Keramahan membuat orang merasa betah berada didekat anda.

6. Bermurah hatilah.
Anda tidak akan menjadi miskin karena memberi dan tidak akan kekurangan kerana memberi. Seorang yang sangat bijak pernah menulis, orang yang murah hati, berbuat baik kepada dirinya sendiri. Dengan demikian kemurahan hati suatu sisi baik buat anda, dan disisi lain berguna bagi orang lain.

7. Hindari kebiasaan mengkritik, mencela, atau menganggap remeh.
Umumnya orang tidak suka kalau kelemahannya diketahui oleh orang lain, apalagi dipermalukan. Semua itu menyerang langsung ke pusat harga diri dan dapat membuatkan orang mempertahankan diri dengan sikap yang tidak bersahabat.

8. Bersikaplah asertif.
Orang yang disukai bukanlah orang yang selalu berkata ya, tetapi orang yang dapat berkata tidak apabila diperlukan. Sewaktu prinsip atau pendapat anda bertentangan dengan orang lain. Anda tidak harus menyesuaikan diri atau memaksakan mereka menyesuaikan diri dengan anda. Jangan takut untuk berbeza dengan orang lain. Yang penting perbezaan itu tidak menimbulkan konflik, tapi menimbulkan sikap saling pengertian. Sikap asertif selalu lebih dihargai dibandingkan dengan sikap "yes man"

9. Perbuatlah apa yang anda ingin orang lain perbuat kepada anda.
Perlakuan apapun yang anda inginkan daripada orang lain yang dapat menyukakan hati, itulah yang harus anda lakukan terlebih dahulu. Anda harus mengambil inisiatif untuk memulainya. Misalnya, apabila ingin diperhatikan, mulailah memberi perhatian. Bila ingin dihargai, mulailah menghargai orang lain.

10.Cintailah diri sendiri.
Mencintai diri sendiri berarti menerima diri apa adanya, menyukai dan melakukan apapun yang terbaik untuk diri sendiri. Ini berbeda dengan egois yang berarti mementingkan diri sendiri atau egosentris yang berarti berpusat kepada diri sendiri. Semakin anda menyukai diri sendiri, semakin mudah anda menyukai orang lain, maka semakin besar peluang anda untuk disukai orang lain. Dengan menerima dan menyukai diri sendiri, anda akan mudah menyesuaikan diri dengan orang lain, menerima mereka dengan segala kekurangan dan keterbatasannya, bekerjasama dengan mereka dan menyukai mereka. Dalam diam tak diam ri anda memancarkan pesona peribadi yang dapat membuatkan orang lain menyukai anda.

***

Kadangkala kita sudah melakukan semua perkara di atas atau tips-tips lainnya untuk lebih disukai oleh orang di sekeliling kita terutama sekali majikan kita, anak isteri kita, kaum kerabat dan sahabat handai kita...

NAMUN hasilnya sangat kurang menyebabkan kita hampir merasa berputus asa...Mengapa tidak cuba kaedah terapi pengasih kaedah Rahmaniah?

Dengan izin, rahmat dan redho Allah, sesiapa sahaja yang ingin meraih kesukaan orang dan perhatian dan sayang orang kepada kita bolehlah berikhtiyar untuk mendapatkan terapi pengasih daripada kami.

Terapi pengasih ini LANGSUNG tidak melibatkan mainan makhluk halus..guna minyak mati dibunuh..atau barang ghaib yang banyaknya penipuan..tetapi dengan kaedah terapi pada point-point pada wajah dan doa mustajab maka terpancarlah pesona diri dan pesona pengasih tingkat tinggi..tiada taranya..laksana berlian di suluh cahaya...Insya Allah sebenarnya pada diri kita sudah tersedkia pesona pengasih yang hebat tersebut cuma kita belum dapat membuka dan mengisinya dengan kaedah yang benar dan haq...Insya Allah dialu-alukan...testimoni sebelumnya banyak yang menyatakan dahulunya bosnya garang dan suka negatif terhadap dirinya..kini bosnya berlembut..mesra dan segala kerjanya berjalan dengan baik...rezeki pun lancar..malah naik pangkat...

Terapi dan pengisian nur pengasih tingkat tinggi ini terbuka untuk semua yang mahukan kehidupan yang baik..hubungan dengan manusia yang baik..ditempat kerja...anak isteri..calon pasangan..insya Allah mustajab. Terus emel rahmaniah999@gmail.com untuk mendapatkan maklumat/pertanyaan.

Sabtu, 14 Mei 2011

Mencapai kesempurnaan rohani dengan ilmu hikmah

Pengisian Penuh IHNM bermaksud pengisian yang dimulai dengan cara yang benar dan penuh tanpa singkatan dengan ini mengambil masa antara 1-2 jam. Akan berlaku peningkatan cahaya diri hingga ke  tahap infiniti. Sebuah ikhtiyar insani rabbaniah bagi mencapai kesempurnaan hidup berbudi dan beribadah dengan hati tenang dan sentosa. Sama-sama kita meraih manfaatnya. Perhatian IHNM bukan untuk yang was-was, mahu kesaktian, mahu scan power, mahu jadi kebal dan menghilang dll. IHNM hanyalah untuk mencapai makrifatullah dengan ketenangan dan kesentosaan diri di tahap maksimum. Fondasi pengisian ini mengambil sumber Nur Tahajud sepertiga malam akhir disalur ke dalam rohani hingga mencapai peningkatan kesedaran semesta yang muktamad semuanya bagi mencapai redho Allah. Khusyuk solat, mustajab doa, disukai masyarakat, terjauh bala, hati tenang, manis ibadah, pulih penyakit, terhindar penyakit zahir dan batin Insya Allah jangan tunggu lagi. Sedetik masa sehari berlalu tanpa ilmu yang baharu kita hanyalah membuang usia sia-sia dan tidak mendapat apa-apa. Jadilah kita orang yang berilmu hikmah bermanfaat untuk manusia sejagat.

Khamis, 12 Mei 2011

Silibus Ilmu Hikmah Nur Makrifah Edisi Kemaskini (UPDATE)

Salam sejahtera.
Dengan izin, rahmat dna redho Allah Yang Maha Kuasa mengizinkan saya untuk melakukan penambahbaikkan terhadap silibus IHNM spt pengalaman merawat yang khusus drp pengalaman saya sendiri saya compilekan supaya menjadi petunjuk kpd murid baharu.

Terdapat murid yang belajar habis PULUH RIBU merata ceruk tetapi beliau tidak juga berani membuka pusat rawatan, atau merawat hanya kecemasan. Ini tidka menjadi masalah jika menerima IHNM kerana semuanya ini atas YAQIN kita kpd Allah. Sebab itu sering saya ulang kpd bakal murid sy, ilmu yang hak dan benar dan diturunkan dgn hak dna benar juga  akan membuahkan keyakinan pd diri yang kuat sehingga berani melakukan apa sahaja demi kebaikan umat manusia.

Manakala ilmu yang tiada haq atau haq tetapi diturunkan secara korup maka sedkt memberi manfaat atau langusng tiada sama sekali ramai sekali murid saya telah terkena dgn guru mee segera begini. Sungguh malang.

Insya Allah dgn IHNM semuanya dapat dielakkan malah kebaikan dpt diraih. Bagi murid lama saya yang telah ambil pengisian ilmu saya mohon berhubunglah dgn saya secara emel utk saya kirim edisi kemaskini secara percuma shj. Saya akan beri jika ada keinginan sahaja dan emel shj.

Bakal murid baharu atau bercadang nak belajar maka inilah saat terbaik. Saaat yang ditunggu2 oleh perawat Islam atau pencinta ilmu hikmah atau bagi sesiapa sahaja yang hendak meraih kebaikan drp lautan rahmat Allah ini. Ilmu Allah maha luas dan maha halus. Belajarlah kerana ia tdk rugi yang rugi ialah ketiadaan ilmu dan mati dlm harta menimbum yg tdk membuahkan amal kebajikan sebelum mati.

Insya Allah dpt Ilmu Hikmah Nur Makrifah Edisi Kemaskini dimasukkan kaedah perubatan, kaedah 2 yg lebih khusus yang kemas serta amalan mujarab lain yg di isi terus ke pada murid. Tanpa prejudis dengan kepuasan hati saya dengan ingin rendah hati mengalu-alukan permohonan belajar terus ke emel rahmaniah999@gmail.com.

Mohon jangan bertanggung kerana saya hanya melakukan pengisian ilmu secara temujanji dan jika jadual saya penuh maka lagi lambatlah calon hendak belajar malah ada jangkau berbulan-bulan suatu ketika itu. Buat masa sekarang tempahan masa menerima pengisian masih lagi ada dan insya Allah dpt dilakukan sekali lagi dalam minggu akhir bulan Mei ini.

Berkemungkinan saya akan tutup Permohonan Belajar pada bulan Jun dan Julai atau seterusnya kerana saya menumpukan perhatian kpd tesis saya.

Rebutlah masa, tempat dan peluang ini selagi saya masih 'terbuka' utk mengisi dna menurunkan ilmu kpd umat Islam.


Yang ikhlas

Tabib Mohd Ali (BA Malay Studies University of Malaya)

Rawatan Mahabbah Suami Isteri

Salam saya buka program rawatan jarak jauh mahabbah suami isteri untuk yang mengalami masalah rumah tangga spt suami main lain, isteri minta...