Khamis, 28 Julai 2011

Bomoh Melayu Syirik Punya Pasal Seorang Indian Bersilat Di Depan Saya!

Sebagaimana dijanjikan, A (nama samaran) berbangsa India beragama Hindu datang jumpa saya minta tolong doakan agar dia dapat jodoh dengan seorang perempuan kesukaannya. Berikut ialah data bual saya denganya. Selepas menunggu dua jam lewat daripada masa ditetapkan baharu A telefon katanya dia sesat tak jumpa jalan ke rumah saya. Saya dah bersiap nak ke Perpustakaan UM.  Namun mengenangkan dia susah payah cari jalan saya terima saja kedatangannya.

A :Tuan saya hendak
minta tolong...doakan saya temu jodoh dengan dia...kata seorang Indian kpd saya...

Saya : Saya seorang Islam yang pasti akan menggunakan Ayat Suci Al Quran dan doa para nabi...serta zikir...saya doa setakat yang Allah izinkan sahaja...dia datang di depan saya...baharu syahadah, istighfar dan selawat..semasa  zikir qalbi..'getar-getar rindu pun menerpa'..umak aii ni jin hindu ka dari mana ni...bila saya buka maka..Indian tersebut telah membuka silatnya di depan saya...hiappp hiop ahhhhhh

Saya : oiii ko...apasal? A terus bersilat gerak sendiri bukak bunga, mau je saya lempang. Tak dak masa saya nak layan mainan saat kesuntukan masa begini. Lahabau punya jin. Bila saya oii oii kan saja dia, tanpa saya serius sangat, buat apa nak serius kalau serius makin menjadi penat nak layan, lebih baik ambil C4 je. Hahaha. Bila dah di oiii oii je macam tu dia terus tersedar di alam syahadah yang nihil ini.

A : Maaf tuan saya dada debar2 kena turun bawah (keluar rumah) macam nak menurun tuan...

Saya :Ok kata saya...poeilah ko (kata saya dalam hati). Patut masa saya mula mendalamkan zikir qalbi jari jemari saya bergetar..taklah bergetar hebat mana pun. Biasa-biasa ja. Dah agak ni mesti jin hindu dia.

Kepada rakan seagama saya ingatlah ayat ini: Al-ISRAQ AYAT 81..apabila HAQ telah datang maka BATHIL PASTI LENYAP..bukan nak kata saya alim hebat ustaz wali. Tetapi akan ada jarak pemisah antara HAQ dan BATHIL. Mana boleh campur BUKTIKAN kalau boleh!!!!

Kita berdosa kita pohon ampun sama Allah juga..tauhid hati kita sama Allah juga sampai bila-bila..tetapi mereka kafir itu..aduhai...maaf ya para jin satria..saya hanya mengucap dan mengingatiNya dalam kelalaian saya terhadap Yang Maha Esa. Setengah jam kemudian Indian itu telefon saya juga :

A : Tuan , maaf tuan dulu saya ikut seorang Bomoh Melayu bertapa di Gunung Ledang....tadi tuan nampak ada kan Hang Tuah Hang Jebat datang ikut sama saya kan....

saya : Kahkahakahakah..saya gelak dalam hati....ya , jawab saya, ya memang ada tapi itu Hang Tuah yang ikut awak itu banyak jahat sebab Hang Tuah saya kenal dia sebut nama Allah tetapi Hang Tuah awak terkejut beruk bila saya sebut nama Allah..haiya...

A : Ok tuan nampaknya tak boleh masuk rumah dan jumpa tuan badan rasa lain ada benda nak turun dalam badan saya....

Saya : Oklah, kata saya, awak baliklah rumah saya doa dari jauh saja. Sekejap awak ada amal apa-apa kah ilmu kebatinan hindu?

A : Tak ada tuan. Tapi saya ada ikut Bomoh Melayu bertapa di Gunung Ledang baca mentera-mentera jampi serapah.

Saya : Patutlah ko bukak silat depan aku. Pelik pulak jin Hindu boleh bersilat. Selalunya jin hindu pun respek sama orang Islam yang baik-baik. Mana berani campur urusan. Kan Allah dah kata Agamamu agamaku. Tamat.

Kesimpulan saya ; Ini bukan kerana Hindunya tetapi kerana syiriknya Bomoh Melayu membimbingnya bertapa di Gunung Ledang. Ya Allah lindungilah daku, anak cucuku dan kaum muslimin muslimat drp menysirikkan Mu Ya Allah. La ila ha illallah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Belajar Ilmu Hikmah Nur Makrifah dibuka kembali

Salam sejahtera. Ya Allah Ya Nur! Salah satu daripada zikir amalan Ilmu Hikmah Nur Makrifah. Zikir memohon Cahaya Allah ini buk...