Isnin, 27 Mei 2019

Unsur Tanah Air Api Angin

Apabila kita tak mengetahui tentang sesuatu, jangan sesekali bilang merapu atau sesat atau bidah atau khurafat apakanlagi syirik. Kita kalau bukan ALIM dalam bidang yang diceburi, maka manusia sentiasa menjadi MUSUH kepada apa yang tak diketahuinya...
.
Contoh 1...
Nabi ada bilang...
Demam itu salah 1 cabang dari bahang api neraka, maka sejukkanlah dengan air.
( orang bangang akan cakap benda ni merapu )
.
Contoh 2...
Perdana menteri untuk Baginda Raja Nabi Sulaiman bernama Y.B.Asif Bihaya dapat terbangkan kerusi Princess Balqis lebih laju dari kerdipan mata melebihi kelajuan pesawat MAS, membawa maksud lebih laju dari kelajuan bunyi apakanlagi kelajuan cahaya, bahkan baginda nabi sulaiman pun tak dikurniakan kelebihan ni, tapi Asif ada kelebihan ni berdasarkan ilmu kitab² purba, kalau benda ni kita APPLY kat zaman ni YANG KONONNYA kita anggap moden, apa orang bangang spisis MATA² LALAT akan labelkan manusia² hebat ni...?
( kalau orang yang bangang akan cakap benda ni merapu )
.
Contoh 3...
Ada banyak benda kita kena belajar dan cari guru yang MURSYID. Awal agama adalah dengan mengenal Allah. Jadi, kalau kita tak tahu tentang sesuatu ilmu itu, jangan mudah menuduh orang lain dengan perkataan² tak elok, boleh jadi benda2 ni benar. Tarikh kemerdekaan Tanah Melayu juga dipilih dengan melihat pergerakan buruj di angkasa lepas. Sedangkan dalam wahyu² terakhir banyak menceritakan mengenai pergerakan galaksi. Allah sendiri bagi nasihat dalam kitab purba yang diwahyukan kepada Baginda Nabi Muhammad, iaitu pada diri manusia itu jelas terdapat tanda² kekuasaan Allah.
.
Contoh 4...
Mengenai api angin air tanah & kaitannya dengan AURA makhluk. Semua benda² ni ada dalam badan manusia juga. Dalam jasad manusia ada zat² BESI yg kalau kita himpunkan seberat 1 KILO pun boleh kemek body kereta . Badan manusia ni sekadar HARDWARE (jasad yang tak kekal) untuk diisi oleh SOFTWARE (ruh yang abadi). Sebab tu bila manusia mati, HARDWARE (jasad) nya hancur (kecuali sulbi), tapi SOFTWARE (ruh dan jiwa) nya bersifat abadi.
.
Contoh 5...
Nabi ada pesan, syaitan itu diciptakan dari API, dan dia boleh berenang² dalam pembuluh darah manusia, maka sempitkanlah perjalanannya dengan PUASA. Sifat marah manusia boleh kita padamkan dengan AIR, sedangkan manusia diciptakan dari TANAH, bukankah dalam badan anak² Adam adalah himpunan ANGIN² dalam bentuk hidrogen dan oksigen yang membentuk anti oksida bagai..?
.
SEBAB TU...
Bila sampai sesuatu benda yang asing bagi kita, jangan cepat menuduh merapu, sesat, khurafat, syirik bagai. Sebab boleh jadi kita asing tentang ilmu mengenainya. Banyak rahsia ketuhanan ada dalam diri manusia itu sendiri untuk diselongkar supaya kita makrifat akan pencipta kita. Sebab tu kena study habis SIFAT 20 yang telah diformulakan ulamak² silam...
(walaupun nabi tak pernah ajar tentang ni)
.
So...
Berhati2 bila mengata sesuatu... Hanya sesetengah manusia diberikan KASYAF untuk menilai dunia dan isinya. Bukanlah mata di luar yang melihat itu tidak nampak², tapi rupa²nya mata hati di dalam sudah pun buta.

Gemblengan Khalifah Guru
Dari Metafizik kepada Spiritual Power
Terbaharu 2019

013 642 1228
Ustaz Tabib Ali
Master of Master Metafizik Modern

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...