Rabu, 2 Julai 2014

Ya Allah kurnikanlah kami kelembutan keberkahan dan cahaya Ramadan 1435 yang menjadi sebagai salah satu jenis rahmatMu!

Assalammualaikum pengunjung yang dikasihi.

Semoga rahmat Allah meliputi kita semua dalam bulan yang mulia ini. Namun demikian hanya yang mempunyai mata hati atau ainul basirah sahaja yang dapat menerima cahaya Ramadan yang dipenuhi rahmat keberkatan, pengampunan dan kemerdekaan daripada api neraka.

Cuaca dan suhu yang panas dalam bulan puasa jika dinalar dari segi logika akal kita tentulah memeritkan tekak dan menguras tenaga.

Namun dalam cahaya matahari terik ini ada sinaran rahmatNya yang lembut sekali. Jika titik-titik ghoibah yang berada pada seluruh wujud diri kita sudah pasti kita dapat menangkap dan menerima pancaran nur tersebut.

Betapa halus dan lembutnya. Jadi tidka hairanlah bagi yang bersolat, solatnya itu lebih bernilai dan berkualiti daripada di luar Ramadan.

Jika kita berdoa, setiap lontaran setiap bait dan patah doa kita itu sangatlah lembut memancar hingga ke langit yang tinggi.

Tidak hairanlah bila kita berzikir, zikir kita itu akan menarik atau memuat turunkan rahmat Allah dan cahaya Allah ke dalam diri dengan kualiti tertinggi dan lebih besar berlipat kali ganda lagi.

Hanya yang punya mata hati dan tersingkap hijabnya akan dapat menerima, merasa, menghayati dan menikmati segala kelembutan sepanjang hari dan waktu di bulan Ramadan ini.

Pancaran sinar kelembutan Ramadan akan terhalang dan terganggu jika kita membiarkan nafsu dalam diri meronta-ronta dan liar.

Walaupun nafsu  dapat dilemahkan lantaran bekalan kuasa nafsu iaitu makanan dapat ditiadakan namun nafsu yang kita biarkan meronta kuat dalam diri hingga sukar untuk khusyuk dan terlalu teringat urusan duniawi dan keinginan-keinginan material akan menyebabkan pancaran sinar kelembutan Ramadan itu terhadang.

Sungguh malang bagi yang menjalani Ramadan gagal merasai kelembutan Ramadan yang membelai jiwa si penghayatnya. Bagai pencinta dan menemui yang dicintainya. Kitalah pencinta itu dan Ramadan itulah yang dicintai kita.

Bayangkan apabila pencinta bertemu yang dicintainya, masing-masing merasa bahagia, serasa-rasa dunia ini telah ghaib dan segala tawaran duniawi dan keindahan dunia lenyap dalam dakapan sang pencinta.

Jika dilihat dari sudut metafizik, wujud satu gelombang yang sangat halus yang hanya dapat dirasai oleh mata hati yang terbuka menyebar keseluruh pelusuk alam.

Gelombang ini ibarat emas terpendam, boleh dicanai dan dibuat berbagai bentuk alat hiasan dan kegunaan manusia.

Jadi sinar kelembutan Ramadan yang beriringan dengannya cahaya Allah haruslah kita dapat rasai sepanjang Ramadan ini.

Baharulah nafsu yang telah dilemahkan itu dapat ditundukkan dan dikawal. Nafsu itu dapat didiamkan dan dihilangkan kawalannya ke atas akal, jasad, semangat dan roh kita.

Yang mengambil alih jasad, akal, semangat dan roh kita kini hanyalah kelembutan Ramadan dan cahaya Allah. seluruh keberkatan, pengampunan dan kemerdekaan hakiki daripada himbauan azab neraka dapat kita hindari sejauh-jauhnya.

Jadilah Ramadan ini sebagai peluang terbesar kita untuk berlumba-lumba melakukan amal ibadat dan kebajikan hingga lebih baik daripada Ramadan sebelumnya insya Allah.

Kami tidaklah menjanjikan tuan puan syurga dan yang muluk-muluk. Namun berdasarkan apa yang tuan puan baca dalam entri kali ini ia adalah hasil kefahaman yang lahir daripada diri kami juga semestinya dengan panduan pedoman wahyu Allah.

Jadi kami membuka peluang bagi sesiapa dikalangan anda untuk mengikuti Program Gemblengan Ilmu Hikmah Nur Makrifah bagi merawat diri, membuka titik-titik ghaibah tubuh, pengisian dan transfer nur cahaya hati ke hati, pemantapan dan lain-lain lagi bentuk latihan dna terapi rohani akan bakal tuan puan perolehi dengan BERLIPAT KALI GANDA di bulan Ramadan ini.

Harus difahami mahar yang ditentukan ialah upah atas perkhidmatan kami kepada anda kerana kami melakukan semua ini untuk anda yang terbaik dan menggunakan masa-masa emas kami bersama anda untuk meraih pembukaan (futuhat) rohani ke level alam cahaya dan alam ketuhanan dan kemalaikatan bagi memantapkan iman dan taqwa ke tahap ihsan dengan izin dan pertolongan Allah jua. Allahuakhbar!

Jadi jangan pedulikan apapun yang pasti jika anda mengikuti program kami apatah lagi di bulan  Ramadan anda akan perolehi pengalaman yang melazatkan dan dari yang lain.

Ini menunjang kepada peningkatan iman dan pembinaan taqwa anda ke tahap termantap.

Marilah kita sama-sama imarahkan bulan Ramadan ini dengan amal ibadat dna kebajikan. Namun segala amal hendaklah didasari dengan ilmu pengetahuan secara berguru dengan guru yang benar dan hidup. Bukannya dengan buku dan pengetahuan sekadar di sekolah atau di university sahaja.

Jadi sebab itulah kami buka program gemblengan ini dalam bulan Ramadan.

Silalah bagi anda yang terbuka terjentik hati What Apps atau SMS atau Call kami ke nombor 013 642 1228 untuk menempah tarikh dan mas anda bersama kami pada bulan Ramadan ini.

Kami jamin program kami ini dengan izin allah akan merobah hidup anda menjadi lebih baik, jika sebelum ini muslim yang asi bertukar menjadi muslim yang mukmin.

Jika sebelum ini solat tak sempurna tak khusyuk rasa berat kini solat rasa lazat, manis, enak aduhai yang sukar hendak digambarkan dengan kata-kata dengan tubuh semakin sihat ringan dan keinginan hati menderu-deru untuk mahu berzikir, berdoa, membaca al-quran dan ibadat lain!

Kami jamin pulangan kepada anda jauh daripada berbaloi malah anda akan menangis kerana inilah yang anda cari selama ini jadi segerah hubungi kami untuk menentukan tarikh dan masa anda dengan kami.

Layanan dan gemblengan kami lakukan pada anda dijamin mesra, terbuka anda akan merasai sendiri sikap kami terhadap anda kerana kami bukan menjual barang kepada anda kami memberikan perkhidmatan juga bimbingan yang sebenar-benarnya bukan sekadar nota dna buku teks.

Jadi segeralah hubungi kami sementara masa dan peluang masig ada. Jangan lepaskan peluang ini!

What Apps, Call, SMS ke nombir 013 642 1228 sekarang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ibu Duit Inti Karomah