Khamis, 21 April 2016

Cara berkomunikasi untuk berikhtiar masalah anda

Assalammualaikum

Jika anda berminat untuk mendapatkan perkhidmatan rawatan daripada saya pastikan anda benar-benar jujur ikhlas telus nak dapatkan rawatan. Ikuti cara sebagaimana berikut:

1. Boleh telefon terus bagi masalah yg rumit dan komplikated.

2. What apps maklumat penting sahaja
Hasil scan utk rujukan saya. Apa yang saya sampaikan dengan cara tulisan what apps TIDAK AKAN SAMA dengan percakapan dalam telefon.

3.  Elakkan utk berhubung dengan saya semata-mata scan utk menuduh org sihir anda. Tiada scan utk menuduh org menyihir. Saya takkan layan mesej anda begitu.

4.  Elakkan mengarah-arah saya pula. Tambahan anda baru berhubung what apps dgn saya tiba-tiba bertindak memberi arahan pada saya untuk ikut arahan anda.

5. Bila saya suruh anda telefon saya itu suatu rahmat kesempatan pada anda sebenarnya. Banyak panggilan saya tak jawab sebab saya juga ada urusan saya sendiri. Bila anda what apps saya balas pun suatu rahmat buat anda. Apatah lagi bila saya suruh anda telefon saya. Telefon sahaja.  Jgn membalas pula,  eh mesej je la. Sikap anda begini menunjukkan anda tak serius utk berubat tapi sekadar nak tahu-tahu sahaja. Kalau nak tahu sekadar sikit2 tak apa dgn cara sopan ni dgn cara memaksa memerintah dan mengkritik saya pula. Ada ka patut.

6. Saya bukan Tuhan.  Elakkan syirik ya. Dah la sakit buat syirik pula.  Saya sbg insan yang dipinjamkan Allah sedebu ilmu buat membantu sesama. Molekkah anda memaksa mengkritik org yg anda minta tolong daripadanya? Jadi kita pelan2 mesej telefon bual dulu.  Dan ikut cara saya bila berkomunikasi apa saya tanya jawab bukan anda paksa saya jawab apa anda tanya.  Sebab byk keadaan apa anda sangkakan spt anda sangka org itu ini sihir anda,  anda fikirkan sesuatu tu tak lebih hanya sangkaan bukan kebenaran pun.  Nak tau kebenaran sesuatu perkara haruslah ikut rentak org yg anda minta tolong itu bukan anda paksa ikut rentak anda yg hanya berpandu pd sangka2 dan khayalan anda semata.

7. Pastikan anda berhubung dgn saya hanya nak berubat soal mampu atau tak boleh berbincang saya tak marah kalau tak jadi tapi saya tolak jika anda ada ciri2 spt di atas. Jadi sila faham2kan.

Ni contoh mesej yg kurang ajar.  Yg berhubung dgn saya ni seorang guru memaksa saya menengok konon ibu bapanya ada membela hantu ke
Katanya ramai ustaz takpun bomoh menuduh ibu bapa dia beka hantu sihir adik iparnya sampai meninggal.

Sampai ke tahap itu,  saya tak mau mesej dah. Bila saya suruh call saya dia tak mau pula. Main2 ya cikgu. Patut anak murid kamu pun main2 juga. Tak ada adab langsung. Saya sendiri sengaja call cikgu ni tapi apakan daya Allah tak bagi hidayah kat cikgu ni utk jawab panggilan saya.

Sah2 dia sendiri membela hantu syaitan dlm dirinya hingga menuduh ibu bapanya bukan2 kemudian paksa sy pula mengesahkannya.

Takke bangang guru mcm ni. Elakkan anda jadi mcm ni. Malu anak bangsa.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gemblengan Ilmu di Gunung Jerai Panggilan Akhir

Salam. Siapa yg berhajat utk menuntut ilmu2 kebatinan aliran haq dan putih saya ada buat di Gunung Jerai dlm pd 1 hingga 3 Disember ini.  ...