Rabu, 18 Disember 2013

Orang laut dan pawang laut

Assalammualaikum.

Orang laut....siapakah dia? Adakah nelayan atau orang yang pergi ke laut? Ia bukan orang walau seperti orang. Kalau di laut tanda keberadaanya ialah kelihatan kepalannya saja dengan rambutnya yang mengerbang dan timbul ke permukaan di laut.Dia bergerak mengikut arus air laut.

Orang laut ni boleh berjalan sampai ke pantai. Kalau anda melihat sekujur lembaga seperti orang berjalan dari laut atau timbul dari laut menuju ke darat jangan sesekali anda tegur.  Tapi mengikut nelayan yang selalu terserempak dengannya orang laut tidak menganggu sesiapa asal jangan ditegur.

Namun ada yang buat kawan dan menyerunya untuk tujuan tertentu...ini berbeza pula dengan pawang laut..orang bertubuh ikan yang memiliki 4 tanduk runcing di belakangnya...

Pawang laut

Entah kenapa namanya begitu. Ia digelar oleh nelayan. Pawang laut ni pun tak ganggu orang.Tapi ada sekalilah seorang nelayan yang terjaring pawang laut ni. Kemudian disumpah seranahkannya pula sebab jaring itu terpaksa dilepaskan ke laut.

Nelayan mana tak terkejut terjaring si pawang laut. Dahlah  bentuknya pelik dan menyeramkan. Dgn tubuhnya spt ikan besar empat pemeluk dewasa.

Balik aje rumah terus nelayan tersebut jatuh sakit. Mulutnya  herot perot. Badannya lumpuh. Dah diubat
Tapi mulut tetap herot. Pergi ke laut minta maaf pun sama sampailah meninggal dunia.

Entri ni hanya sekadar pembacaan saja bukannya untuk ditakuti. Ada cara kita dpt elak bertembung dgn makhluk dan kejadian geruh spt ini. Kami ada caranya...ada dalam Gemblengan Ilmu Hikmah Nur Makrifah selain banyakkkkkk lagi kandungan ilmu untuk.pelbagai maksud dan lebih drp itu mendekatkan diri kpd Allah.

Kami ada diskaun yuran dan berbagai bonus menanti anda hanya hubungi kami untuk diskaun yuran dan lain2 hadiah misteri...

Pada 21 dan 22 / 12 / 2013 ada gemblengan khas bonus extra. Jadi segeralah tempah tempat anda pada tarikh tersebut!

rahmaniah999@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...