Jumaat, 20 Disember 2013

Antara Perawat Islam yang bingung dengan pengamal ilmu kebatinan yang terpedaya

Assalammualaikum.

Kami masih ingat pernah sekali kami dihubungi oleh seorang perawat Islam. Dia sendiri mengadu yang hati dan jiwanya kosong.

Walaupun telah merawat pelbagai jenis pesakit dia merasakan dirinya keliru dalam meningkatkan lagi darjat di sisi Allah.

Kami menasihatinya agar jangan bingung. Terimalah ia sebagai suatu signal daripada Allah yang mana Allah mahu dirinya pergi lebih jauh daripada sekadar merawat.

Ada sesetengah perawat Islam perukyah atau muallij berasa keupayaan merawat hingga jin menjerit sakit atau takut kepadanya lalu masuk Islam adalah suatu pencapaian.

Walhal itu bukanlah segalanya. Kenapa harus terhenti pencapaian insan hanya pada rawatan Islam mengapa tidak dilonjakkan lagi untuk merawat hati sendiri?

Alhamdulillah bagi perawat Islam yang sedar dan sentiasa mahu menambah ilmu.

Walaubagaimanapun perawat Islam haruslah berwaspada selalu agar jangan terjebak dalam lingkaran kepalsuan dunia mistik kebatinan tenaga dalam aura reiki kejawen dan pemakaian barang azimat dll.

Ada satu kawasan dalam dunia kebatinan ini sentiasa dikabusi kesamaran pembohongan dan tipu muslihat. Awas usah terpedaya. Elok2 perawat Islam itu amal ayat suci terjebak pula dalam ritual yang meragukan dan berbau syirik.

Begitu juga bagi orang yang sentiasa ke sana ke mari belajar ilmu kebatinan mistik tenaga dalam reiki dll.

Masih berasa kosong jiwanya umpama layang layang putus talinya tidak tahu kemana mahu terbang.

Bahkan ada yang sejak berniat berpisah dengan guru silat gerak sendiri dia telah diganggu jin silat mantan gurunya sampai puluhan tahun seperti terasa testis sendiri digigit dll.

Tak kurang yang akhirnya menjadi hamba kepada khadam jin dll

Ada juga yang berkhadam ayat suci. Soalnya kenapa kita mencari khadam si penjaga ayat kononnya?

Mengapa tidak dicari yang Empunya Ayat dan Empunya Diri?

Maka tidak hairanlah yang mencari ilmu hikmah yang bersifat demikian sentiasa sahaja berasa tubuhnya panas emosinya cepat terbakar  tubuhnya berat dll.

Ilmu hikmah yang benar penaungnya Allah pasti akan membawa kepada sejuta kebaikan dan rahmat dan syifa berbeza ilmu hikmah yang samar dan berkhadam ritual berat2 dan aneh2 .

Pendek kata Program Gemblengan Ilmu Hikmah kami anjurkan insya Allah akan memperkukuhkan tauhid anda selain ringan tubuh jasmani dan tubuh rohani untuk beribadat kepadaNya. Inilah yang anda cari bukannya kebatilan yang menawarkan kepalsuan hidup dan derhaka.

Untuk makluman anda sekali lagi kami menyeru anda untuk mengikuti program kami pada bulan Disember 2013 ini dimana kami tawarkan berbagai bonus dan hadiah untuk anda. Apa tunggu lagi anda hubungi kami melalui emel atau telefon seperti tertera di atas blog ini.

Kami profesional kepercayaan anda adalah keutamaan kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ibu Duit Inti Karomah