Rabu, 15 Julai 2015

doa yang ditangguhkan

Adakalanya kita merasakan ada beberapa doa dan harapan kita tidak dimakbulkan Tuhan adalah kerana kita jarang atau tidak pernah mendoakan untuk orang lain. Ini kerana doa seorang muslim kpd muslim yang lain secara rahsia adalah antara doa yang pantas dimakbulkan Allah. Bahkan kita akan mendapatkan apa yang kita doakan untuk saudara kita lain tanpa berkurang sedikitpun iaitu doa daripada para malaikat.

-doa kpd saudara kita yg lain secara rahsia antara doa yang cepat dimakbulkan Allah.

-manakala malaikat mendoakan kpd kita yg mendoakan org lain dan doa malaikat adalah antara doa yang cepat dimakbulkan Allah.

Cubalah kita mendoakan saudara kita mulai hari ini khusus bagi kita yang merasakan  ada permohonan kita yang masih ditangguhkan makbulnya. Misalnya kita sudah lama tak dinaikkan pangkat maka doakan saudara kita yg lain agar dinaikkan pangkat. In sya Allag malaikat mendoakan agar pangkat kita dinaikkan. Malah saudara kita doakan juga dinaikkan pangkatnya.

Saya pernah diuji Allah dengan sakit yang teruk. Acapkali saya berdoa dan merasakan doa saya ditangguhkan Allah kemudian apabila saya mula mengerti 'rahsia' ini maka Allah datangkan kesembuhanNya kpd saya melalui seseorang yang makrifah kpdNya.

Kini kita berbaki 1 hari setengah lagi Ramadan...Allah benci kpd hambaNya meninggalkan Ramadan dlm keadaan  gagal mendapatkan keampunan drp Allah. Mungkin dgn mendoakan keampunan kpd org lain Allah sucikan dosa dosa kita yang sangat sukar dibersihkan itu!

Ganjil bukan?

Sesungguhnya Allah itu Maha Ganjil dan Dia Sukakan yang Ganjil.

Mulai mendoakan kpd org lain! Tanyalah apa keinginan  dan hajatnya! Berdoalah dgn yakin dan ikhlas!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...