Rabu, 27 November 2013

Pengalaman Pelajar Ilmu Hikmah 13 : Salwa Pulau Pinang

Assalammualaikum Ustaz Tabib yang dirahmati Allah.

Banyak perkara yang tak terjangka berlaku selepas menuntut ilmu dengan ustaz. Ustaz Tabib  mengajar saya dan suami kita sebagai manusia tiada daya dan upaya melainkan dgn izin dan pertolongan dari Allah yg maha tinggi lagi maha agung...:)

Sekadar nak berkongsi kisah yang mungkin boleh dijadikan pengajaran tentang kekuasaan Allah swt Selepas saya menuntut ilmu dgn ust.

Ada satu kisah yang saya nak kongsi berlaku iaitu setiap kali sy ke masjid, sy akan niat dlm hati untuk bersedekah rm10 atau apa yg ada dalam wallet. Ustaz ada ajar kaedah ini kepada saya semasa gemblengan ilmu berlangsung. Alhamdulillah sy dgn anak2 n suami cukup makan dgn rezeki Allah bagi.

Pada hari lain sebelum keluar masjid terdetik nak sedekah rm10 sebab perasan ada rm10 dlm wallet. Buka lagi sekali tengok ada rm11. Saya pun niat sedekah apa yg ada iaitu rm11. Memang saya pasti dah takde duit dalam wallet. Malamnya tetiba saya buka wallet di klinik nak amek kad saya terkejut tgk ada rm50 elok ada dlm wallet.

Tanya suami dia ke yang letak? Suami cakap bukan. Puas saya fikir mana datang duit ni sebab seingat saya memang tade duit dah sebab dah guna masa kat masjid semalam. Ustaz,saya cuma boleh ucapkan Alhamdulillah dan melihat kebesaran allah. Allah tu maha berkuasa dan maha hebat.insaf saya dengan kejadian ni.

Selain itu masalah gastrik angin  saya alami kurang dengan banyaknya boleh dikatakan sudah tiada masalah angin kembong dll masalah perut.

Lebih daripada itu jiwa bertambah kuat semangat meningkatkan kualiti ibadah.

Suami juga dipanggil temuduga untuk kerja lebih baik dan dekat dengan keluarga seperti kami impikan selama ini.

Bersyukur amat sangat dibimbing oleh Ustaz Tabib!

Salwa, Pulau Pinang
Pelajar Ilmu Hikmah Tahap Istimewa
Usahawan Kek
Tel  012 479 1548 untuk pertanyaan
Tentang keilmuan dan pengalaman belajar
Juga menerima tempahan kek

***

Ulasan kami.

Bersyukurlah kepada Allah
Kami hanya penyampai manakala Allah yang menganugerahkan.
Kami membimbing anda tanpa mengenal ras bangsa dll.
Kepada anda yang masih ragu2 blh tanya sendiri Salwa di talian yg tertera
Bagi anda yg mahu belajar blh terus hubungi kami.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gemblengan Ilmu di Gunung Jerai Panggilan Akhir

Salam. Siapa yg berhajat utk menuntut ilmu2 kebatinan aliran haq dan putih saya ada buat di Gunung Jerai dlm pd 1 hingga 3 Disember ini.  ...