Khamis, 22 September 2011

Gangguan Puaka Saka 3

Dengan rahmat Allah saya pun mula munajat memohon taufik daripadanya. Terdapat beberapa rangkaian zikir dan akhirnya apabila merawat secara serentak termasuk saudara mara Tok tersebut beliau kian pulih. Termasuk siptom saka pada anggota keluarga yang lain. 

Dalam silibus Ilmu Hikmah bab perubatan saka diterangkan kaedah tersebut. Sebenarnya kaedah perubatan saka mempunyai beberapa kaedah. Kita tidak tahu cara bagaimana yang dapat memulihkan pesakit. Justeru perawat hendaklah membuat satu demi satu kaedah yang ada dan tidak boleh sesekali berputus asa terhadapnya. 

Alhamdulillah dalam Ilmu Hikmah Islami yang saya bimbing terdapat beberapa cara yang ampuh untuk membuang saka serta memulihkan pesakit. Kaedah terakhir sekali ialah meleburkan saka. Namun tidak semua orang mampu membuat demikian kerana ia membabitkan amalan tertentu yang harus dibuat dengan memenuhi syarat-syaratnya. Justeru bagi pesakit yang ingin mengubat haruslah faham perawat tidak merawat hanya dengan angkat tangan sahaja. Doa itu mempunyai makna yang luas. Termasuk teknik kaedah dan cara. Yang penting ialah amalan dalam sesuatu ilmu sendiri. Dalam membuang saka khususnya saka yang berat dan kuat pengaruhnya ke atas pesakit, maka perawat tidak boleh lagi menggunakan ayat atau khadam ayat. 

Kekuatan zikir dan roh perawat amatlah diperlukan dalam situasi yang amat getir tersebut. Insya Allah bagi pesakit yang jenuh mengubat sana sini tak kunjung sembuh, boleh berikhtiyar dengan saya. Namun kesabaran diperlukan oleh kedua belah pihak. Mahar juga harus dipersetujui bersama kerana ia membabitkan tenaga masa dan ikhtiyar perawat ke atas pesakit. Jangan pesakit atau keluarga pesakit memikirkan perawat hanya sekadar angkat tangan doa baca sahaja. Kalaulah pesakit atau keluarga pesakit tahu betapa sukarnya pertempuran antara perawat dengan makhluk halus ini pasti mereka akan berusaha memenuhi syarat perubatan samada penyediaan bahan dan juga mahar. Insya Allah. Bagi yang mengambil ilmu hikmah daripada saya juga terdapat beberapa kaedah itu. Malah ada yang diajarkan kemudian kerana bagi membolehkan murid ilmu hikmah tidak tergesa-gesa atau rambang mata terhadap banyak ilmu yang ditulis dalam nota dan diperturunkan nanti. 

Oleh itu ada kaedah itu diperturunkan sedikit demi sedikit kerana ia lebih baik daripada banyak sekaligus hanya membuatkan murid tidak beramal. Jika berminat, semua perawat Islam ruqyah yang buntu apabila berdepan dengan saka yang amat degil maka belajarlah lagi kerana ilmu Allah tidak pernah habis. Yang penting mengetahui teknik yang betul dan amalan serta doa yang tepat pastilah kita boleh berjaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...