Khamis, 4 Ogos 2011

Ikhtiyar Mendapatkan Anak

Salam.

Anak adalah cahaya mata setiap insan. Ada banyak punca kenapa tidak mendapat anak lagi walaupun bertahun-tahun sudah berkahwin. Ada disebabkan kemandulan;kecederaan alat sulit ; kegagalan berfungsi alat kelamin ; salah satu bahagian sistem peranakan yang gagal berfungsi sepenuhnya.

Melainkan kecederaan, punca kepada masalah kepada masalah alat kelamin dan sistem peranakan pula boleh dilihat kepada dua aspek sama ada akibat gangguan jin dan juga memang sepenuhnya sebab fizikal. Bagi memastikan hal ini, pesakit hendaklah datang berjumpa perawat dan diimbas dan dikhtiyar. Walaupun gangguan jin, ia amat sukar dikesan oleh pesakit sendiri kerana ia sekali pandang kerana masalah fizikal tetappi hakikatnya dibelakangnya ialah gangguan jin yang memainkan peranan. Gangguan jin terhadap sistem peranakan dan alat kelamin membawa implikasi ke arah kegagalan berfungsinya kompenan tersebut sehingga menggagalkan mendapatkan zuriat.

Masalah gangguan jin bukan sahaja boleh mengakibatkan kegagalan mendapat zuriat , malahan hubungan suami isteri boleh terjejas. Berlaku kehambaran dalam hubungan kelamin seperti suami tidak 'berselera' melihat isteri dan begitulah sebaliknya. Atapun masalah ejakulasi ataupun lebih teruk melihat wajah pasangan bertukar hudoh dan menyeramkan acapkali mahu bersama.

Keadaan ini membawa kepadfa ketidaktenteraman rumahtangga. Ketidaktenteraman ini mengakibatkan masalah ini jauh lebih sulit dapat diatasi kerana puncanya dilapis dengan masalah-masalah psikologi antara pasangan sehingga membawa kepada penceraian. Masalah kegagalan mendapat anak bukan sahaja berlaku kepada pasangan yang belum mendapat zuriat, malah boleh berlaku kepada pasangan yang sudah mendapat zuriat.

Walaupun bagi pasangan yang sudah mendapat zuriat, mungkin lebih pasrah mendepani hal ini, walaupun pasangan berkeinginan 'meramaikan lagi umat Nabi Muhammad', namun gangguan jin akan tetap berlaku sehingga membawa kepada kehambaran hubungan kelamin sehingga rumahtangga porak peranda. Malah ada juga rumahtangga porak peranda kerana masalah gangguan jin yang sangat halus dan ini dapat dicamkan apabila pasangan berkata, "Kami tak tahu mengapa kami bertengkar,": "Tak tahulah kenapa dia bersikap hambar dengan saya sedangkan saya sempurna..": "Pelik betul juga bila difikirkan mungkin kerana sudah tiada persefahaman antara kami..."

Ayat-ayat yang merujuk ketidakpastian dan tiada sebab jelas mengapa berlaku hubungan rumahtangga yang porak peranda itu membawa kepada kemungkinan gangguan jin terhadap pasangan tersebut secara halus. Justeru adalah pentingnya perubatan Islam di sini bagi mengesan dan berikhtiyar merawat diri dengan wahyu dan doa-doa oleh perawat Islam bagi mengatasi masalah tersebut.

Alhamdulillah, saya telah beberapa kes berjaya merawat masalah pasangan tidak mendapat zuriat ini. Betapa terharunya saya apabila dalam jangka masa beberapa minggu sahaja selepas sesi rawatan diberikan, pesakit khususnya wanita muntah-muntah dan disahkan doktor hamil.

Sempat jugalah saya mencium pipi bayi-bayi tersebut setelah dijemput, ada yang hampir 4 tahun tidak ada anak dan alhamdulillah setelah berikhtiyar dengan saya, hanya menggunakan ayat-ayat suci Al Quran, zikir dan doa serta teknik tertentu, allah mengabulkan hasrat pasangan tersebut untuk mempunyai zuriat cahaya mata ayah bonda.

Saya menyatakan di sini bukannya mahu bermegah dan setiap orang atau perawat mempunuai kaedah tersendiri. Saya mengkhabarkan di sini bagi membantu dan menghebahkan kepada kaum muslimin dan muslimat yang belum mendapat zuriat janganlah berputus asa daripada rahmat Allah dan penawarnya sentiasa ada jika mahu mencarinya.

Selain daripada merawat masalah rumahtangga terutama masalah yang sama-samar sehingga membawa porak peranda.

Insya Allah, jika ada masalah tersebut segera hubungi saya. Rawatan tanpa sentuh sambil disaksikan oleh suami sendiri tanpa syirik dan alatan barang-barang-hanya air dan ikhtiyar rohani.

Salam ingatan.
Tabib Ali (0176601490)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...