Sabtu, 2 September 2017

Ujian

Apabila kita mempunyai ilmu yg bersambungan mata rantainya baik secara syariat mahupun secara hakikat,  pasti dlm mengamalkannya akan ditemui ujian dan rintangan. Paling asas ujian utk istiqomah. Ujian untuk berasa sabar dgn masa dan tenaga yang diambil dlm menghafal dan mengamalkannya.  Ujian kesabaran dlm memahami dan menghayati bait baitnya. Ujian hati utk menghindarkan diri drp cengkaman ujub atau takjub pada amal yang dilakukan diri sendiri. Ujian riak hatta kpd malaikat yg mencatitkan amalan. Ujian sombong pabila berdepan dgn org jahil. Ujian kebijaksanaan dlm mendepani org yg menguji kesabaran. Ujian dlm mencapai hajat tertentu dlm riyadhoh amalan tersebut spt ada amalan riyadhohnya 40 malam atau 41 hari tak boleh putus sbg membiasakan diri utk istiqomah dan menjazamkan sesuatu amalan. Ujian keyakinan tatkala amalan atau ilmu yg kita amalkan spt tdk memberikan 'kesan' terhadap hajat kita impikan. Ujian ketika Allah menangguhkan doa dan hajat walau sesuatu amalan telah dilakukan dgn betul dan riyadhoh yg betul. Ujian ketika menghadapi cercaan dan pujian. Begitulah tidak semudah disangka dlm dunia spiritual. DISINILAH TERLETAKNYA PERANAN PENGORBANAN.

Ya Allah kurniakanlah kami petunjuk dan pertolonganMu.  Aamiin.

GemblenganSuperSpiritual pada bulan Oktober 2017 di Gunung Jeraibmasih dibuka bagi yg berninat.

Diajar puluhan hingga ratusan keilmuan perubatan Islam, hikmah syifa, perubatan kerohanian, ilmu-ilmu bermanfaat dunia akhirat.

Sila, what apps 013 6421228

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...