Rabu, 12 Jun 2013

Pengalaman Pelajar Ilmu Hikmah 9

Assalamualaikum

 Ustaz Rahmaniah. Alhamdulillah semalam genap 7 hari saya beramal dengan ilmu hikmah ini. Banyak perubahan pada diri saya. Antaranya saya berjaya tunaikan solar 5 waktu. Selalu rasa nak beramal. Ada keinginan untuk dirikan solat sunat dan solat dhuha. Sebelum ini tidak  pernah pun saya buat solat dhuha. Paling ketara yang saya nampak selepas solat saya suka nak baca Al-Quran dan terjemahannya. Dalam seminggu ini pun saya ada perasan bila saya ke sesuatu tempat ada orang yang memandang saya dengan pandangan yang lama. Siap toleh lg. Nak kata kenal x kenal pun. Pernah sekali saya temankan adik saya buat repot kat balai, ada satu anggota sabah nie serah repot adik saya kat saya dengan perasaan takut dan x boleh nak tengok muka saya. Dia macam takut2. Saya tengok menggigil tangan dia bg report tu kat saya. Alhamdulillah memang ada perubahan pada diri saya ustaz. syukran.

 F.Anggota Keselamatan Kuala Lumpur.

Ulasan kami: Yg memberi kesan adalah Allah. Allah yg memasukkan kekuatan dlm diri saudara utk beramal.  Soal org yg memandang kita itu subjektif. Tentang badan terketar dan ketakutan itu mungkin berpunca daripada saka diri atau pembawaan ilmu salah yg diamalkan pd dirinya. Ini bukanlah matlamat yg penting keredhaan Allah dan Allah sentiasa merahmati dan membantu kita dlm menjalani kehidupan sehari hari. Inilah matlamat kita. Semoga Allah sentiasa merahmati pelajar ilmu hikmah dibawah bimbingan kami dan sama samalah kita menggapai rahmat Nya.

Bagi pembaca yang ingin mengikuti Gemblengan Ilmu Hikmah Perubatan sila emailkan permohonan anda ke rahmaniah999@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...