Khamis, 15 November 2012

Salam Awal Muharam dan Persediaan tidur di hotel

Cuti sekolah menjelang. Banyaklah pusat pelancongan dipenuhi pelancong. Kawan-kawan ada mengajak beriadah. Tapi saya tak ada masa dan keewangan. Saya bukan orang senang nak jalan-jalan. Banyak lagi kerja yang perlu dilakukan. 

Kalau dah beriadah dan makan angin itu kena duduklah di hotel, di chalet, atau rumah tumpangan. Tak kiralah hotel dan bilik tumpangan mahal atau murah sekalipun, semuanya berisiko terkena gangguan makhluk halus.

Sebaik masuk saja dalam bilik ada bau darah hanyir. Ada juga dah tidur padamkan lampu baru ternampak sekujur lembaga berdiri tegak memandang dari pintu bilik air (hantu raya la tuh).

Ada yang jenis muncul di cermin berambut panjang berjela. Bahkan ada jenis merangkak masuk ke bawah katil. Itu tak main lagi yang jenis cakar dinding pintu dan dinding bilik. Gruk Gruk Gruk bunyinya. Real tu. Jadi apa yang perlu kita buat?

Langkah pertama kita scan dulu. Scan termudah ialah scan gerak hati atau scan gerak diri. Semua orang yang boleh mengucap dua kalimah syahadah boleh buat kaedah ini. Kalau mengucap pun tak boleh saya tak boleh nak tolonglah!

Masa sedang pilih bilik di kaunter lagi, bersyahadahlah dalam hati. Kemudian baca bismillah. Sebenarnya ada cara bagaimana nak baca bismillah yang mustajab. Taklah baca begitu saja. Ada petua-petuanya.

Dengan bersyahadah dan membaca bismillah dengan tawajuh saja kita dapat menghidupkan diri kita untuk memilih bilik yang sesuai dengan diri kita. Nak atau tak saja. Jangan ada yang ketiga dan keempat. 

Ringkasnya begini:

1. Syahadah
2.Bismillah
3. Pilih bilik sambil doa dalam hati. Contoh doanya: Ya Allah elakkan bilik yang kotor dan tunjukkan padaku bilik yang bersih beribadat kepadaMu.
4. Mudah bukan? Langsung pilihlah bilik tu. Kalau dia kata bilik 106...kita diam sekejap barang beberapa ketika dan ulang langkah 1-3. Kalau hati berat nakj terima, maka cari yang lain. 
5. Kalau hati kita mudah terima dengan nombor bilik tersebut maka terima saja. 


Kaedah ini mestio dibuat dengan tawajuh dan sepenuh YAKIN. Tawajuh dan Yakin semasa nak pilih bilik, dan selepas memilih bilik.

Insya Allah kalau ditakdirkan kena juga bilik yang kotor, bila kita masuk insya Allah bilik tu akan bersih dan kita selamat daripada sebarang gangguan.

Kalau berasa juga seram bila kaedah 1-3 dibuat, sebaik di muka pintu dan ulang step 1-3. Masa kuak pintu ucapkan salam dan baca Fatihah 1x. Kalau nak baca Ayat Kursi dan 4 qul pun silakan. 

Kalau terasa macam terus saja seram berdiri bulu roma sebaik masuk bilik terus saja Azan 3x. Lepas tu baca dan ikut langkah yang saya berikan sebelum ini. Insya Allah bereh!

Selamat bercuti dan menyambut Awal Muharam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...