Ahad, 26 Jun 2011

Pengalaman Murid Belajar Ilmu Hikmah

Salam sejahtera. Dengan izin, rahmat dan redho Allah maka dalam beberapa minggu ini saya dapat berkongsi kegembiraan dan kesyukuran kepada Allah bersama murid-murid saya yang telah menerima pengijazahan dan gemblengan Ilmu Hikmah Nur Makrifah. Banyak pengalaman tersebut diungkapkan saya dalam tempoh 24 jam selepas menerima pengisian IHNM.

Saya pun tiada terduga hal itu. Bagi saya semua pengalaman murid ialah HAK MASING-MASING yang Allah telah tentukan rezeki kepadanya. Jadi bersyukurlah kepada Allah. Pokok kesimpulan daripada pengalaman mereka ialah mengalami peningkatan diri dan rohani yang mendadak yang sudah tentunya menambah manisnya ibadah, mudahnya berbuat amal kebaikan dan meraih pembelaan Allah dalam mahkamah. Pengalaman murid saya yang menerima IHNM dan berdepan dengan peguam yang sememangnya petah berhujah sekalipun berhujah di pihak yang bathil dengan izin Allah mulut peguam itu kaku sehingga hakim menyebelahinya suatu khabar gembira buatnya. Murid saya melakukan apa yang saya berikan dengan petunjuk dan iringan doa daripada saya tidak putus-putusnya untuk murid IHNM sepanjang masa Alhamdulillah , beliau terbela.

Walhal sebelum ini beliau pernah belajar reiki daripada organisasi reiki yang tersohor sehingga berhabis ribuan ringgit. Apa yang saudara perolehi sepanjang menjadi pengamal reiki dan menerima 'attutement' reiki?Soal saya sebelum saya mengisi IHNM kepadanya. TIADA. Malahan, sambungnya, banyak masalah berlaku kepada diri dan keluarganya. Antaranya tiba-tiba menjadi berat untuk bersolat, marah, malas untuk bekerja dan sering kebuntuan fikiran mendepani soal-soal rezeki. Dengan izin Allah setelah beliau bertemu janji dna booking masa sebelum berjumpa, dengan panduan amalan sebelum berjumpa saya dan iringan doa saya kepadanya kesan ilmu reiki yang dipelajari sedikit demi sedikit dapat dibuang walaupun pada mulannya amat susah untuk menanggalkannya daripada jiwa.

Dengan izin Allah dan rahmat Allah berkat Rejab bulan yang mulia juga, beliau dapat bertemu dengan saya membimbingnya secara khusus istimewa sehari semalaman beliau bersama saya, menyediakan masa meskipun sibuk, dengan bantuan Allah jua semua halangan dapat diatasi dan beliau pulang dengan sejuta kesyukuran. Sebagai hadiah beliau menang pula di mahkamah beberapa hari selepas itu. Demam-demam mengejut dialami oleh anak2nya sebelum berjumpa saya juga dapat diredai (suatu gangguan reflek kerana menghalang berjumpa dengan saya).

Menerawang dan meraga sukma???

Ilmu Hikmah Nur Makrifah tidak mengajar ilmu meraga sukma dan terawang seperti ilmu batin lainnya. Ia bukan matlamat walaupun terdapat kaedah untuk mengasahnya.

Saya tekankan amalan asas dan fundemental ke atas murid dahulu. Tetapi dengan izin Allah sewaktu proses takholli dilakukan ditunjukkan Allah gangguan atau dampingan yang menyusahkan hidup beliau demikian lama. Beliau menyaksikan dan saya pun menyaksikan secara pandangan batin. Walaupun tanpa dipinta tetapi dengan izin Allah jua kami dapat menyaksikan. Dengan izin Allah gangguan berupa perempuan tua berwajah hudoh yang mengancam beliau dapat disirnakan sepantas kilat tiada bersisa langsung.

Yang demikian itu adalah karena mereka menentang Allah dan rasul-Nya. Barang siapa menentang Allah, maka sesungguhnya Allah memiliki hukuman yang amat pedih. Surah Al-Hasyr. Ayat 4.

Dengan nama Allah yang maha besar, saya tidaklah berupaya menentang segala gangguan syaitan dan jin jahat melainkan dengan kudrat dna bantuan Allah semata-mata. Masakan saya dapat menklaim sayalah yang menghalau dna membuang mereka itu daripada orang lain?Malahan jika TANPA RAHMAT DAN BANTUAN ALLAH SERTA IZINNYA MAKA pada diri saya sendiri pun saya tidak dapat membuang gangguan tersebut jika ada.

Semua ini kuasa dna rahmat Allah. Melalui ILMU DAN KAEDAH YANG BETUL , NIAT DAN SALURAN YANG HAK maka insya Allah dengan mudah sahaja dapat diatasi.

Pengalaman murid daripada Johor juga begitu. Demikian lama penyakit isterinya yang misteri walau sudha berjumpa ramai perawat, apabila menerima pengisian IHNM maka dengan izin rahmatNya beliau dapat merawat isterinya sebaik pulang ke rumahnya. Sekaligus gangguan pada isterinya tidak dapat bertahan dan menyorok lagi.

Semua dengan rahmat Allah. Insya Allah bagi yang masih ragu-ragu, hilanglah keraguan itu, pasanglah niat yang murni dan LURUS jangan ada bengkok-bengkok , teruskan dengan niat yang murni dan lurus belajar ilmu yang hak ini. Saya masih terus membuka peluang dengan berkat bulan Syaaban menjelang Ramadhan ini masya Allah saya sendiri dapat merasai betapa barokahnya bulan mulia ini, dimana amalan kita dilipatgandakan Allah dengan kasih sayangnya, ah, jangan sesekali putus asa daripada rahmatnya kerana sesungguhnya Allah sentiasa membuka jalan kepada kita untuk meraih rahmatNya yang AMAT LUAS yang kita tidak sedari.

Semoga pembaca tegar blog ini dirahmati Allah melimpah ruah tiada tertahan-tahan lagi menerima pancaran hidayah dan taufik inayah daripada Allah secara terus dan langsung hingga terbuka pintu makrifah untuk mengenaliNya yang Maha Esa lagi Maha Kuasa.

Allahhu akhbar!
Allahuh akhbar!
Allahuakhbar!

Walhamdulillah hirabbil alamin!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...