Jumaat, 26 Julai 2013

Pengalaman Pelajar Ilmu Hikmah 11 : Ahmad dari Singapura

Salam Ust Tabib dan selamat menjalankan ibadah puasa.

Saya Ahmad Syakir dari Singapura yang pernah mengikuti pembelajaran ilmu hikmah dari anda. Saya datang bersama dua orang kawan saya. Untuk pengetahuan anda, saya telah selesai melakukan amalam wird formula....dan formala dua secara berterusan.

Semasa mengamalkannya, perut saya mulas selama 2 minggu pertama. Semasa berwirid, saya selalu merasakan seperti ada getaran lektrik di tangan dan kadang kala tangan terasa hangat atau dingin.Saya dan ibu saya juga telah mengamalkan.... dan alhamdullilah gangguan ibu saya telah banyak berkurangan.

....

Terima kasih saudara Ahmad Syakir yang telah mengikuti gemblengan ilmu. Banyak lagi faedah saudara akan dapat sepanjang mempraktiskan keilmuan yang diajari.

Ahmad Syakir ambil keputusan tepat dan bijak selepas penat membawa ibunya untuk dirawat merata rata. Walaupun Ahmad tiada pengalaman belajar ilmu sebelum ini dengan mengikuti gemblengan sudah cukup bagi beliau untuk membantu ibunya dan meningkatkan kualiti hidupnya.

Ilmu tidak ternilai dengan apapun material di dunia ini. Mempunyai ilmu lebih beruntung daripada memiliki harta. Jika harta menyebabkan kita terpaksa menjaganya daripada dicuri siang.malam ilmu pula menjaga kita daripada segala siang dan malam.

Jika harta menyebabkan kita bermusuhan ilmu pula menyebabkan kita bersaudara.

Banyak lagi fadilat ilmu daripada harta. Bukannya tidak boleh berharta tapi memadailah harta itu cukup untuk memenuhi kehidupan seadanya manakala selebihnya diinfakkan ke jalan Allah dan salah satu infaq di jalan Allah adalah memperuntukka  harta untuk mendapatkan ilmu.

Hanya yang mengamalkan sahaja dapat merasai kebenaran kata kata dan hikmah di atas. Untuk permohonan belajar sila email rahmaniah999@gmail.com.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...