Selasa, 8 September 2020

PERIHAL NIAT DAN HAJAT

Selalu org minta ke saya sekuntum doa dan sehampar usaha batin agar apa yg dilakukan berjaya. Alhamdulillah, Allah tak pernah mungkir janji. Kejayaan demi kejayaan. Namun manusia itu selalu alpa slps berjaya. Biasanya mrk akan lalui kesukaran demi kesukaram selepas itu. Melarat dan bermacam masalah. Hanya krn niat dan hajat yg tak tertunaikan. Malah lebih menakutkan mereka yg lupa ini membawa kesan sampai ke tua dgn penyakit dan ujian hidup tak terjangka. Awasilah apa niat kita. Spt kalau aku berjaya aku niat nak naik hajikan ibu bapa aku. Sila tunaikan bila berjaya. Walau tidak sampai wajib spt bernazar namun secara hakikatnya kita wajib tunaikan. Sesungguhnya niat dan hajat yg kita tak tunaikan itu antara punca penyakit zahir batin yg penawarnya hanya satu iaitu ingatinya kembali dan segera tunaikan ia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...