Rabu, 13 April 2011

Merawat Kota Bharu

Baru-baru ini saya dminta merawat di Kota Bharu, kelantan. Alhamdulillah, dgn bantuan Allah sy berjaya merawat seorang nenek yang kena saka ular yang berupa semangat padi turun temurun. Rawatan tersebut tidaklah serumit mana tetapi yang rumitnya ialah masalah keluarga yang dihadapi oleh keluarga pesakit. Masalah anak yang tidak mengenang budi membawa masalah kpd anggota keluarga yg lain. Apabila saya memeriksa dgn lebih dalam, saya mendapati masalah ini berkaitan dgn gangguan saka juga yang enganggu fikiran dan perasaan khusus bagi mereka yang kurang amalan. Semangat padi nenek moyang, dikepuk padi berumah beranak pinak, namun kepuk padi sudah tiada. Sakanya tetap merayau dan mencari pengangganti. Oleh sebab pihak anaknya gagal mengumpulkan anggota keluarga lain. maka rawatan saya itu lebih tertumpu pada ibunya. Kali ketiga dan malam terakhir sesudah saya merawat ibunya, baharulah saya pulang ke KL. Keadaanya bertambah baik sedikit namun gangguan saka tersebut terus berlaku ke atas anak-anaknya. Kami berjanji utk bertemu lagi nanti utk rawatan buang saka sekeluarga, insya Allah. Apapun semuanya terletak pada kekuasaan Allah menentukan sembuh atau jadinya sesuatu perkara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...