Isnin, 30 Mei 2011

Nasihat saya kepada si pencari ilmu

Pertama kenalilah dulu apakah tujuan diri sendiri?Nak kebal?nak sakti?Nak pandai atau nak apanya..Jangan kabur-kabur tentang hal ini.

Kedua kenalpasti bagaimanakah cara penurunan ilmu?Main salam2 sahajakah?Cakap2 sajakah?Trik2 kekebalan sajakah?

Ketiga kenal allah selaku sang pencipta segala-galanya.

Dalam pelajaran Ilmu Hikmah Nur Makrifah ketiga-tiga pernyataan penting ini ada. Semuanya dijawab dengan baik. Kepada si pencari ilmu yang telah menghabiskan banyak wang untuk belajar ilmu tenaga dalam sakti maka saya tumpang simpati. Sebenarnya ilmu batin yang sebenar mengajar kita kenal diri dan Allah serta mendapat sakinah dan saadah. Nah, ini dinyatakan dalam IHNM. Sifat qanaah salah satu daripada buahnya hikmah yang merupakan kurnian Allah pada sesiapa saja yang dikehendakinya.

Maaf, saya bukanlah grandmaster tenaga dalam atau mahaguru ilmu sakti. Saya hamba Allah yang kerdil. Bagi murid saya yang telah menerima pengisian ilmu saya ucapkan tahniah. Dan alhamdulillah setakat ini tiada seorang pun mereka yang telah menerima ilmu dan pengisian daripada saya merungut dan tidak puas hati. Ada yang sudah berjaya membuka pusat rawatan. Sehingga ke Singapura. Sejauh Sabah. Alhamdulillah semuanya kita ini berjihad. Bertaqwa dan berjihad. Perjuangan adalah perlaksanaan kata-kata, suatu ungkapan popular yang mesti diamalkan dalam bidang rawatan rukyah dan hikmah Islami.

Saya sekadar mahu berkongsi ilmu, jika ragu-ragu tidak payahlah email atau sms atau menghubungi saya kerana saya tidak menjanjikan apa-apa kepada saudara semua. Jika mahu berkongsi dengan saya, saya sedia kongsi dengan apa yang saya miliki daripada pengalaman riyadhoh tanpa mainan trik tenaga dalam dan kebatinan yang begitu menjanjikan tetapi sekadar indah khabar semata.

Insya Allah, Ilmu Hikmah Nur Makrifah untuk hamba Allah yang kerdil, yang mahu mengenal dirinya bertaqarrub kepadaNya dan hidup dalam keadaan tenang sejahtera.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...