Selasa, 19 April 2016

Bagaimana Nabi Muhammad sollallahuala wassalam mengubati gangguan syaitan ?

Assalammualaikum.  Topik bagaimana Rasulullah sollallahuala wassalam mengubati gangguan syaitan yg berlaku dikalangan sahabat baginda ada banyak. Saya hanya masukkan sedikit sahaja.

Ketika Ustman bin Abil Ash radhiyallahuanhu berkata, "Ketika Rasulullah sollallhuala wassalam menugaskan aku ke Thaif,  aku mengalami gangguan dalam solatku sehingga aku tidak tahu solat apa yang aku sedang lakukan, lalu aku pergi menemui  baginda nabi.  Rasulullah sollallahuala wassalam bersabda, " Wahai Ibnu Abil Aish ada apa dgn kamu? "

"Wahai Rasulullah sollallahuala wassalam aku mengalami gangguan dlm solat hingga aku tidak tahu solat apa aku lakukan. "

Rasulullah sollallahuala wassalam bersabda,

"Itu adalah syaitan.Mendekatlah. "

Kemudian aku mendekati Rasulullah sollallahuala wassalam. Baginda menampar dadaku dan meludah di mulutku seraya berkata, "

"Keluarlah musuh Allah! Keluarkah musuh Allah! Keluarlah musuh Allah!"

"Lanjutkan tugasmu. " kata Rasulullah sollallahuala wassalam.

Ustman berkata, "Demi Allah setelah itu aku tidak pernah terkena lagi gangguan itu."

Bersambung..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...