Isnin, 25 Oktober 2010

Pengalaman Mengubat : Migrain 10 Jam

Semalam selepas saya datang ke rumah pesakit kanser (entri sebelumnya) dan mendoakan pada air dan inggu untuk ubat sapu, saya mendapat sms daripada seorang rakan Zairul namanya. Saya membuka sms itu selepas saya solat mahgrib di masjid. Oleh kerana saya mengejar masa kerana pada malamnya harus merawat jarak jauh pula pada pesakit yang telah booking, saya membaca doa semasa saya berjalan sahaja berdasarkan nama penuhnya. Semasa saya tiba dalam kereta saya duduk sekejap dan dalam masa 20 minit saya buat lagi.

Mengakses

Saya mengakses nur daripada kalimah dalam AL Quran dan juga akses nur makrifah daripada zikrullah dengan diniatkan khusus untuk penyembuhan sakit kepalanya. Dengan tiga kali hembusan dan jurus telapak tangan nur hikmah (semua ini diajar dalam Ilmu Hikmah Nur Makrifah) dalam 20 minit saya sudah rasa memadai dan mencukupi sebelum saya ke pasar raya membeli barang keperluan dapur.

Semasa berjalan di pasar itu juga saya meniatkan terus menerus menyalurkan Nur Makrifah. Mungkin pengunjung pasar raya agak pelik melihat saya kadangkala berdiri tegak seperti Alif :) dan kadangkala pejam mata khusyuk di depan rak barang-barang. Sebenarnya selain saya meniatkan terus menerus menyalurkan Nur Makrifah inti syifak itu, saya juga memasukkan Permohonan. Inilah apa dikatakan oleh orang tua-tua yang arif lagi bijaksana, MEMASUKKAN PERMOHONAN DALAM ZIKIR. Kaedah ini ada diajarkan dalam inti pelajaran Ilmu Hikmah Nur Makrifah. Sila hubungi saya via email, sms, telefon jika mahu belajar dengan saya. Keahlian seumur hidup.

Kemudian saya SMS kawan saya itu bertanyakan bagaimana keadaannya. Selang 30 minit rakan saya membalas dengan SMS nya berbunyi begini:

"Terpana kejap den...rasa macam angin pusar atas kepala..Den terbaring dari pukul 10.00 pagi tadi. tapi sekarang kira-kira 95% sudah tidak ada rasa sakit lagi. Engkau JANGAN BUKAK PUSAT RAWATAN LAH....Bukak HOSPITAL TERUS!."

La hau la wala quwwata illa billah.
Masya Allah Quwwata illa billah.

Saya hanya membalas:

"Alhamdulillah....ko bersyukurlah pada Allah. Den ikhtiarkan jo."

Secebis

Begitulah secebis pengalaman saya yang serba sedikit ilmu ini. Pengalaman saya ini membuktikan bahawa berdoa dan memohon pada Allah tidak semestinya di atas sejadah , ada wuduk, mengadap kiblat dan waktu mustajab. Tetapi juga berdoa boleh dimana-mana dan bila-bila masa sahaja. Yang penting rasa kebergantungan dan keyakinan kita terhadap Allah Yang Maha Gadang.

Bukannya dibuat-buat

Rasa kebergantungan dan keyakinan bukannya boleh dibuat-buat. Bukannya boleh dibangunkan atas ilmu zahiri. Bukan pula diatas kecekapan dan kerajinan kita membaca buku falsafah buku teologi buku pemikiran agung manusia bukan pula buku-buku tasawuf dan hakikat.

Tetapi ia diperolehi dengan cara mendekatkkan diri kepada Allah dan melazimi mengingatiNya dengan penuh seluruh dan tidak menghadkan keyakinan pada akali semata-mata.

*Perhatian bagi pesakit migrain silalah berjumpa dengan saya atau SMS sahaja jika ada migrain dan mahu merawatnya sehingga sembuh ke akar umbi. Jika tidak percaya hubungi saya sewaktu SEDANG SAKIT MIGRAIN dan saya akan buktikan dengan secebis ilmu Allah berikan ini, sakit kepala itu boleh hilang dalam beberapa minit sahaja walaupun sudah separuh hari anda mengalami sakit migrain tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU

ADA PADLOCK DI ATAS BATANG LEHER TOK GURU Salah satu kes yg pernah saya tangani ialah kes gangguan keatas seorang Tok Guru yg terkenal.  Pad...